PDA

View Full Version : vraagje



dablack0
9 mei 2007, 14:42
heey.

ik speel nu ong 2 jaar gitaar. ik heb heel lang op een roland cube 15 watt gespeelt met een the rat pedaal. nu heb ik een 50 watt laney buizen versterker gekocht. geluid is echt super veel beter nu. alleen.....als ik nu mijn pendaal erop aansluit gaat de kwaliteit toch best heel erg omlaag. dit is best balen. misschien hebben jullie nog een leuk idee voor een nieuw pedaal. k wil liever niet meer dan 200 euro neertellen. ik speel veel red hot chili peppers, Guns N Roses en ac dc. tips zijn welkom :D owja voor ik het vergeet, ik speel op een stratocaster.

jimihattricks
9 mei 2007, 14:44
voordat je tot kopen overgaat:

sluit je het pedaal op je clean of od kanaal aan? en wat zijn je amp-instellingen (clean, breakup, dist?)?

dablack0
9 mei 2007, 14:46
voordat je tot kopen overgaat:

sluit je het pedaal op je clean of od kanaal aan? en wat zijn je amp-instellingen (clean, breakup, dist?)?

k sluit hem op clean and en instelling dist :)

Mitch
9 mei 2007, 17:14
Grote kans dat je sowieso de hoeveelheid distortion drastisch moet terugschroeven op je RAT, zou ook kunnen schelen.
Maar het is een bekend fenomeen dat het vooral om combinaties draait: het ene pedaal is geweldig met de ene amp en klinkt als een draak over de andere amp. Vertel eerst eens wat je eigenlijk zoekt. Je hebt nu een leuke amp met clean en drive, maar wat wil je precies toevoegen met een pedaal / Een solo boost, meer scheur, gewoon een andere sound ?

hoofd
9 mei 2007, 17:18
Ligt aan je instellingen, niet aan de RAT. De RAT klinkt geweldig, waar dan ook. Niks mis met de RAT.

dablack0
9 mei 2007, 17:49
hmmm deze de rat was 30 euro, geen top ding dus. hmm waar ben ik naar opzoek is best lastig. lieft gewoon flinke dist. ook handelbaar voor solo of iets dergelijks :) vriend vna mij heeft volgens mij een line 6 ding waar je heel veel op kan instellen, zoiets zou mooi zijn. :) miss is het nie mogelijk wat ik vraag maar daar kom ik snel genoeg achter

EuroCinema
10 mei 2007, 11:21
Er zijn geen slechte Rats gemaakt bij mijn weten, ze zijn gewoon niet zo duur. Een Line 6 lijkt mij geen verbetering. Heel veel pro's zoals Jeff Beck zweren bij de Rat he. Maar je zult hem idd heel anders moeten instellen met een andere amp. Vooral het filter heeft enorm effect op je sound!

Ash ketchum
10 mei 2007, 11:24
Staar jezelf niet gauw blind op andermans spullen, probeer het eerst met je eigen gear zover mogelijk te schoppen.

drap
10 mei 2007, 11:45
Ligt aan je instellingen, niet aan de RAT. De RAT klinkt geweldig, waar dan ook. Niks mis met de RAT.

Sluit ik me volledig bij aan. Ik kan me geen betere distortion/fuzz wensen. Tip: Zet je versterker op clean met een heel licht randje, draai de gain van de RAT niet te ver open, volume zo ergens rond het midden en de filterknop zo ongeveer rond 3 uur. Het hoeft natuurlijk je geluid niet te zijn, maar velen noemen dit zelfs één van de beste distortions op de markt.

Als je helemaal een fijn, haast romig geluid wil krijgen, zet er dan een tubescreamer-achtig pedaal voor op een lichte overdrive stand. Tone heaven wat mij betreft.

jimihattricks
10 mei 2007, 14:11
Tip: Zet je versterker op clean met een heel licht randje

dat is idd een goede uitgangspositie wanneer je met od/dist pedalen werkt..