PDA

View Full Version : Nieuwe (Modeling) Versterker.



koen90
9 mei 2007, 14:03
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik speel nu ongeveer een jaar gitaar (acoustisch en elektrisch). Nu wil ik een nieuwe amp kopen omdat mijn amp nu, een prutding is met weinig functies. Ik zit te denken aan een Roland Cube 15/30, of een Vox DA 15 of Vox ad15vt, of misschien een line 6 spider II/III. Ik heb ongeveer een budget van 200 euro. Ik kijk naar een modeling amp omdat ik eigenlijk geen zin heb om allemaal pedalen te kopen, en niet teveel watt omdat ik toch alleen in huis speel. Ik ben wel vrij serieus bezig met gitaar, ik wil daarom ook een amp waar ik wel lang mee doe, dat ik er dus niet snel op uitgekeken raak. Ik speel nu vooral blues( Jimi Hendrix en blues impro enz.). Eigenlijk dus een beetje rock/blues. Welke amp raden jullie aan?
Koen :speed:

Helter Skelter
9 mei 2007, 14:09
ik heb sinds kort de Vox AD30VT (€235,-) Een prima amp voor thuis, niet te ingewikkeld dus snel het juiste soundje.

Vooral de ampsimulaties van de Vox vind ik stukken beter klinken dan die van de Line6 en de Cube :)

Squier4ever
9 mei 2007, 15:24
+1
voxjes vind ik ook lekkerder dan de kjoebjes en lijn zessen....

Kim Wilson
9 mei 2007, 15:26
En de AD15vt? Of is die echt te klein?

Squier4ever
9 mei 2007, 15:34
ook dat is een prima ding. mijn vriendin heeft er eentje en daar komt een behoorlijke sound uit! gaat redelijk hard.

koen90
9 mei 2007, 17:14
hartstikke bedankt,
Ik dacht zelf ook al aan een vox, omdat deze heel veel mogelijkheden heeft, ik denk dat ik ga voor de vox ad15vt of de ad30vt, ook omdat deze het dichtst in de buurt komt van het geluid van een buizenamp. Nogmaals bedant voor jullie reacties.
koen