PDA

View Full Version : Chorus effect.



JelmerOnGuitar
8 mei 2007, 17:29
Hallo,

ik ben op zoek naar een los Chorus effect. Nu keek ik logischer wijs meteen naar Boss... zie zijn gewoon goed.. maar er zijn 2 bakjes van Boss.

- chorus ensemble
- super chorus

wie weet wat het verschil is?

nou zag ik ook nog een pedaaltje van Behringer... deze was heel goedkoop, is het ook zo dat je nix krijgt voor zon prijsje? is het rommel?

vr gr Jelmer.

glasbier
8 mei 2007, 17:31
ken ik jou niet uit de kroeg?

Mitch
8 mei 2007, 19:36
Dat krijg je al gauw als je 'glasbier' heet :satisfie:

Anyway, de Behringers kunnen redelijk klinken, de betrouwbaarheid en levensduur zijn om te huilen. Koop voor 19E liever een mooie bos bloemen voor je vrouw, daar krijg je gegarandeerd meer speelplezier voor terug.


Verschil tussen die twee Bossjes zou ik niet weten, hou er niet van.

glasbier
8 mei 2007, 19:38
Dat krijg je al gauw als je 'glasbier' heet :satisfie:

Anyway, de Behringers kunnen redelijk klinken, de betrouwbaarheid en levensduur zijn om te huilen. Koop voor 19E liever een mooie bos bloemen voor je vrouw, daar krijg je gegarandeerd meer speelplezier voor terug.


Verschil tussen die twee Bossjes zou ik niet weten, hou er niet van.

-nog meer speelplezier met m'n vrouw????

Ash ketchum
8 mei 2007, 19:38
Probeer ook een smallclone van electro harmonix, 1 knop en 1 depth schakelaar = minder denkwerk = meer muziek maken. 8-)

the sure thing
8 mei 2007, 19:47
het chorus ensemble klinkt alsof er meer regelmogelijkheden zijn. Maarre erg veel verschil tussen de 2 boss pedaaltjes zul je niet horen: live al zeker niet. Ik zou overigens niet zozeer voor boss in deze gaan maar voor een ander merk kijken. Ash had een goede tip!

glasbier
8 mei 2007, 19:50
gooi die chorussen eruit,ze verzieken je toon!
(en ik wordt er erg draaierig van!).
even serieus;iedereen gebruikt zo'n chorus,je valt op dat je er niet één gebruikt!
ik speel in een symfo-rockband(dus qua sound erg divers),maar ik gebruik als effect alleen maar reverb en delay,daar doe ik alles mee.

robert-gitarist
8 mei 2007, 21:41
Verschil tussen die is dat de Boss CE5 (chorus ensemble) wat extra functies heeft. De CH1 Super chorus is het kleine broertje er van zeg maar. Test ze uit in een goeie muziekwinkel. Feedback heeft ze bijv. beide wel er liggen. En denk wel de meeste muziekwinkels. Ik vind ze niet erg fraai klinken. En bovendien zitten er te veel knoppen op voor en chorus :P Ik ben zeer verliefd op me oude Boss CE-2 met enkel een Rate en Depht knoppie. Hele mooie chorus is dat.

robert-gitarist
8 mei 2007, 21:43
gooi die chorussen eruit,ze verzieken je toon!
(en ik wordt er erg draaierig van!).
even serieus;iedereen gebruikt zo'n chorus,je valt op dat je er niet één gebruikt!
ik speel in een symfo-rockband(dus qua sound erg divers),maar ik gebruik als effect alleen maar reverb en delay,daar doe ik alles mee.

Bullshit. Ken zat gisteristen die geen chorus in hun werk gebruiken. Je valt tegenwoordig bijna meer op mét een chorus. Bovendien verneukt het niet je geluid want dan heb je het gewoon verkeerd ingesteld. In de 80's werd de chorus wél erg veel gebruikt in combi met overdrive/distortion. Ik speel hardcore/metal en gebruik ook geen chorus verder. En ik weet zeker dat ik neit de enigste ben ;)

Valoosj
8 mei 2007, 21:47
Chorus is lekker. mijn small clone gebruik ik ook niet altijd, maar er zijn nummers die gewoon om chorus smeken

glasbier
8 mei 2007, 22:05
Bullshit. Ken zat gisteristen die geen chorus in hun werk gebruiken. Je valt tegenwoordig bijna meer op mét een chorus. Bovendien verneukt het niet je geluid want dan heb je het gewoon verkeerd ingesteld. In de 80's werd de chorus wél erg veel gebruikt in combi met overdrive/distortion. Ik speel hardcore/metal en gebruik ook geen chorus verder. En ik weet zeker dat ik neit de enigste ben ;)

-dan mag jij weleens goed je oortjes gaan gebruiken!

robert-gitarist
8 mei 2007, 23:08
Niks mis met mij oortjes.
Valoosj, chorus is zeker wel lekker ja :) Maakt je geluid toch een stuk ruimtelijker :)

glasbier
8 mei 2007, 23:09
Niks mis met mij oortjes.
Valoosj, chorus is zeker wel lekker ja :) Maakt je geluid toch een stuk ruimtelijker :)

-Precies!
Je schiet het gewoon de lucht in!

Butger
9 mei 2007, 11:59
Je scheit gewoon de lucht vol

jimihattricks
10 mei 2007, 17:18
zolang met mate gebruikt is er niks mis mee (geldt dat niet voor alles?, ik lijk mn moeder wel :) ).. anders heb ik ook idd gauw een kotszakje nodig..

http://boles.com/called/barf.gif

fenderben
10 mei 2007, 20:11
koop gewoon een eh memoryman deluxe, chorus, delay en trembolo ineen. kun je alle kanten mee op (ook de lucht in)...

SimonS
10 mei 2007, 22:24
ik heb de Boss CE3 gehad en heb nu de Boss CH1. ´t Voordeel van de CH1 is voor mij dat hij veel subtieler in te stellen is. Bij de CE3 had je het direct door: "he een zware chorus", nu is 't meer "hm het klinkt ietsie anders,maar wat het is weet ik niet" :) de Tone knop doet (bij mij instellingen in ieder geval) amper iets, de E-Level knop is de beste feature.

thefox
10 mei 2007, 22:33
Ik heb een Ibanez CS9 gekocht, naar aanleiding van opmerkingen hier op het forum en het zelf testen bij Feedback. Het aansluiten van je chorus op de fx loop is echt noodzakelijk bij deze chorus. (en waarschijnlijk ook andere) Dan is ie er wel, maar niet zo dominant. Net lekker subtiel, maar als je hem weghaalt mis je echt wat! Gebruik hem vooral op mn cleane geluiden, kan heel mooi zijn als je het subtiel doet :)

hugo123
10 mei 2007, 22:34
Ik heb de boss ce3 en hij bevalt mij heel erg goed hoor ik vind hem ok goed in te stellen.


hugo

MarkS
11 mei 2007, 14:01
Ik heb de boss ce3 en hij bevalt mij heel erg goed hoor ik vind hem ok goed in te stellen.


hugo
+1.
Ik heb mijn CE-5 van de week geruild tegen een CE-3, die ik vroeger ook had.
Vond de CE-5 veel te Hi-Fi klinken en ook te subtiel qua instelbereik.
Eigenlijk precies het tegenovergestelde van SimonS.

De CE-3 was ooit mijn eerste chorus, en (na talloze anderen te hebben geprobeerd, met de CE-5 als laatste poging) voor mij persoonlijk nog steeds mijn "referentie" als het gaat om het begrip "chorus-geluid".
Ieder zijn smaak.

combo
11 mei 2007, 14:20
...
Ik heb altijd geleerd dat chorus een 'out of tone' effect is.

Het maakt een kopie van wat op de ingang komt en zet op de uitgang een 'out of tone' klankje gemengd met je ingangssignaal.

Ben hier niet 100% zeker van, maar heb dat is ergens gelezen.

Nujah, Chorus, Je hebt er wel die dat tof kunnen gebruiken, Korn bijvoorbeeld, of Nirvana vroeger...

maare als ik eerlijk moet zijn, it's totally useless in hedendaagse Rock vind ik.

Overdrive, Wahwah, delay, reverb en equalizer, en vooral een buizenbak; meer heb ik niet nodig.

SimonS
11 mei 2007, 16:09
Vond de CE-5 veel te Hi-Fi klinken en ook te subtiel qua instelbereik.
Eigenlijk precies het tegenovergestelde van SimonS.
ik had t over de CE-3, die ik (in vergelijking met de CH-1) te heftig vond. CE-5 heb ik geen ervaring mee.

MarkS
11 mei 2007, 16:57
ik had t over de CE-3, die ik (in vergelijking met de CH-1) te heftig vond. CE-5 heb ik geen ervaring mee.
Weet ik, maar ze ontlopen elkaar niet zoveel qua "high fidelity", toneregelig en fx level mogelijkheden.

thefox
11 mei 2007, 17:16
Als je fusion speelt, of jazz, of mooie clean partijen, dan kan chorus echt wel te gek zijn! (ik denk ff aan Michael Landau op dit moment :P, Mike Stern is er weer een beetje in doorgeslagen)