PDA

View Full Version : Zelfbouw effectpedaal doet raar



CowGuitar
8 mei 2007, 17:15
Goeiedag allemaal!
Vanmiddag heb ik het bouwen van een Muff Fuzz afgerond. Alles is gesoldeerd en zit netjes in de behuizing.

Nu heb ik hem net getest, maar hij beperkt zich tot het volgende:

Clean met batterij: Normaal geluid, iets zachter, maar dat ligt denk ik aan mijn kabel.
Pedaal aan, met batterij: Stil

Clean met adapter: Geluid met zachte brom
Pedaal aan, met adapter: Vrij luide brom, maar geen geluid.

Is mijn nachtmerrie uitgekomen en heb ik een soldeerfout gemaakt? Ik weet zeker dat alle draadjes op de goede plek zitten, maar of ik het ook netjes genoeg heb gedaan, daar ben ik niet zeker van.
En waarom verschilt het als ik een batterij of een adapter gebruik?

Geronimo
8 mei 2007, 17:53
Je adapter is waarschijnlijk niet goed gestabiliseerd. Daar komt die brom van.
Gebruik een goed gefilterde en gestabiliseerde voeding.

Welkom in de irritante wereld van het foutzoeken. Een leerzame wereld, dat wel.

Gewoon alles nog eens nalopen, goed kijken, en alles waar je twijfels over hebt nog eens goed onderzoeken. Bijvoorbeeld als je bepaalde torretjes vervangen hebt door andere typen eens goed bekijken of de pootjesvolgorde wel hetzelfde is en zo niet, nog eens checken met documentatie erbij of je ze wel goed hebt omgewisseld. Elkootjes verkeerdom. Dat soort shit. Het kleinste poepfoutje heeft de grootste gevolgen.

Succes ermee!

CowGuitar
9 mei 2007, 21:55
Al het soldeerwerk is goed en hij doet het nu!! Het lag toch aan mn kabel allemaal denk ik. :D
Het enige wat nu nog vreemd is is dat als ik te zacht speel of m'n gitaar uit laat klinken, dat het geluid opeens in één keer wegvalt.

bert k
10 mei 2007, 10:05
Je hebt per ongeluk een noise gate gebouwd!!