PDA

View Full Version : telecaster met humbucker



Jimwoud
8 mei 2007, 16:32
Hallo ik speel met het idee een telecaster te gaan 'maken' uit onderdelen, body, neck, etc. Ik wil in de brug een fullsize humbucker doen. Alleen wat klinkt vet in een telecaster. Ik speel voornamelijk punk/rock/metal. Hij moet vet en strak klinken. Voor zoveel dat mogelijk is met een tele.

Het word waarschijnlijk een tweedehands humbucker of een nieuwe van een redelijk merk. Ik heb een GFS crunchy PAF in een SG zitten, daarin vind ik hem dof en ongedefineerd en eigenlijk ook iets te weinig output hebben. Zal die in een tele beter klinken. Of een 2de hands distortion of SD?

Welke humbucker raden jullie me aan???

bedankt Jim

Tupelo
8 mei 2007, 16:34
Ik raad je een P90 aan, of een minihumbucker. :)

Jimwoud
8 mei 2007, 16:45
Ik raad je een P90 aan, of een minihumbucker. :)
Hoezo?

Ik heb de brug al liggen(zwart met ruimte voor een fullsize), hehe. Heb ik een jaar geleden besteld toen ik van plan was een richwoodje te verbouwen.

Orgasmocaster
8 mei 2007, 16:51
Als je vet, strak en niet te prijzig wilt, dan zou ik de Mighty Mite Motherbucker aanraden.
Echt fantastiese Humbucker voor weinig geld, en blaast alle GFS humbuckers uit het water.
oh, en hij heeft een output van bijna 22k!!!

The Underdog
8 mei 2007, 17:28
WTF? Een crunchy PAF dof en ongedefinieerd??? Ik vind ze juist vet en snijdend, met heel veel karakter.

glasbier
8 mei 2007, 17:29
WTF? Een crunchy PAF dof en ongedefinieerd??? Ik vind ze juist vet en snijdend, met heel veel karakter.

kuch kuch,praat me niet van pafjes..

Orpheo
8 mei 2007, 18:00
Als je vet, strak en niet te prijzig wilt, dan zou ik de Mighty Mite Motherbucker aanraden.
Echt fantastiese Humbucker voor weinig geld, en blaast alle GFS humbuckers uit het water.
oh, en hij heeft een output van bijna 22k!!!

output heeft niet perse iets te maken met weerstand... 22k weerstand met een alnico2 magneet is minder sterk dan een 12k weerstand met een ceramisch element. het is een GLOBALE indicatie, MITS je vergelijkt met gelijke magneten.

Jimwoud
8 mei 2007, 18:37
bedankt voor de reacties. De humbucker hoeft niet perse super hot te zijn. Een wat hogere output dan gemiddeld is prima. Ik wil ook clean kunnen spelen en de coils kunnen splitten zodat ik ze ook als single coil kan gebruiken.

Orgasmocaster
8 mei 2007, 18:39
hm, ik heb eigenlijk geen idee wat voor een magneet dr inzit..
desalniettemin, hij klinkt erg vet en strak :)

The Underdog
8 mei 2007, 19:01
kuch kuch,praat me niet van pafjes..
Want... ?

glasbier
8 mei 2007, 19:34
je gaat er alleen maar van hoesten!