PDA

View Full Version : Floyd Rose verwijderen



isa1984
8 mei 2007, 15:29
Vraagje, heb al gezocht op het forum, kon er niks over vinden.
Ik kan een oude strat kopen uit '78, het enige probleem is
dat er een floyd rose tremolo opzit.
Weet iemand of zo'n ding een beetje goed te verwijderen is?
Ik heb de gitaar nog niet gezien, maar volgens mij moet er in
geboord zijn wil je er zo'n floyd rose kunnen opzetten.
Hoeveel zou dit hele verhaal gaan kosten (incl. nieuwe brug)?

Bedankt alvast voor jullie tips,

Isa

Dribbel_
8 mei 2007, 16:55
Je kan je floyd toch ook gewoon locken ?

Orgasmocaster
8 mei 2007, 17:11
Ligt er helemaal aan wat voor Floyd Rose..
is ie 'recessed' of ligt ie boven op de body? Je bent pas echt goed 'fucked' als het een Kahler was :)

meet een beetje geluk hoef je alleen maar een posthole te pluggen. In het ergste geval moet je de extra routing opvullen met een nieuw blok hout, het geheel afschuren en refinishen..

vintage style trem (6 schroefs) zal zo rond de 50E komen

glasbier
8 mei 2007, 17:16
Vraagje, heb al gezocht op het forum, kon er niks over vinden.
Ik kan een oude strat kopen uit '78, het enige probleem is
dat er een floyd rose tremolo opzit.
Weet iemand of zo'n ding een beetje goed te verwijderen is?
Ik heb de gitaar nog niet gezien, maar volgens mij moet er in
geboord zijn wil je er zo'n floyd rose kunnen opzetten.
Hoeveel zou dit hele verhaal gaan kosten (incl. nieuwe brug)?

Bedankt alvast voor jullie tips,

Isa

met een moker sla je 'em er zo af!
zoniet,kom maar ff langs,dan help ik je graag!
(pfff,wie zet nou een F-R op een strat)

rscalex
8 mei 2007, 19:45
(pfff,wie zet nou een F-R op een strat)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Dave_Murray_30nov2006.jpg/519px-Dave_Murray_30nov2006.jpg

:D

glasbier
8 mei 2007, 19:52
maar ik zie dat hij de F-R niet gebruikt!
rara......

Tho
8 mei 2007, 19:54
het ziet er inderdaad belachelijk uit..

Ash ketchum
8 mei 2007, 19:59
Ieder zijn eigen meug. Persoonlijk zie ik ze ook liever zonder FR.

isa1984
8 mei 2007, 21:02
Nou het komt erop neer dat dat ****ding erin gefreesd is.
Dus dat wordt opvullen met een blok hout en daarna nog de finish etc. De gitaar heeft zelf ook de nodige 'gebruikersschade'. 600 euro moet ik ervoor geven ('78 of '79 strat met grote logo op de kop).
Ik moet er dus boven aan de hals (locking nuts toch?) en een nieuwe
brug opzetten (en dan ga ik voor graphtec, gebruik ik nu ook en dat bevalt goed). Ik heb geen idee of ik m ga kopen.

Bedankt voor jullie tips,

Isa

Ash ketchum
8 mei 2007, 21:17
Als je pech hebt moet bij een locking nut ook een deel van het hout weg worden gehaald. Dus als je de gitaar weer helemaal terug wilt brengen naar origineel ben je meer kwijt. Misschien ben je goedkoper uit als je een 70's reissue haalt. De jaren 70 stonden niet bekend om hun kwalitatief consistente gitaren.
Je kan het natuurlijk ook zo laten, dan heb je een mooie Frank Zappa lookalike gitaar.

happynjitram
8 mei 2007, 21:29
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Dave_Murray_30nov2006.jpg/519px-Dave_Murray_30nov2006.jpg

:D

Vind dit dan wel weer erg vet hoor, maar zal wel aan mij liggen :P

isa1984
8 mei 2007, 21:36
Vind dit dan wel weer erg vet hoor, maar zal wel aan mij liggen :P

Misschien ligt het aan mij maar ik zie een niet al te knappe kerel met haar op zn armen en een verfoeilijke floyd rose op zn prachtige strat :satisfie: maar verder geen offense hoor, ieder zn ding!

Ibanez RuleZ
8 mei 2007, 21:49
goede strat met floyd, all access hals en 3 hete enkelspoelers of HSS: I like... wil ik nog wel

Harrald

Raffel
8 mei 2007, 21:58
Nou het komt erop neer dat dat ****ding erin gefreesd is.
Dus dat wordt opvullen met een blok hout en daarna nog de finish etc. De gitaar heeft zelf ook de nodige 'gebruikersschade'. 600 euro moet ik ervoor geven ('78 of '79 strat met grote logo op de kop).
Ik moet er dus boven aan de hals (locking nuts toch?) en een nieuwe
brug opzetten (en dan ga ik voor graphtec, gebruik ik nu ook en dat bevalt goed). Ik heb geen idee of ik m ga kopen.

Bedankt voor jullie tips,

Isa

Als ie zo vernaggeld is kun je een betere strat voor dezelfde prijs krijgen lijkt mij. Of iig 1 zonder floyd.

happynjitram
8 mei 2007, 22:02
Misschien ligt het aan mij maar ik zie een niet al te knappe legende met haar op zn armen en een verfoeilijke floyd rose op zn prachtige strat :satisfie: maar verder geen offense hoor, ieder zn ding!


fix'ed 8)

krizz
8 mei 2007, 22:07
fix'ed 8)
Idd goed zo. Zo hoort men niet met dit soort iconen om te springen.

isa1984
8 mei 2007, 22:30
fix'ed 8)

Het is wel grappig dat er op dit forum zo veel rockgitaristen 'rondlopen'.
Ik voel me een vreemde eend omdat ik werkelijk waar geen 1 nummer van
boven gequote rockband zou herkennen!
Maar zoals ik al zei, gelukkig heeft ieder z'n ding!

Maar inderdaad, als ik die gitaar voor 600 koop moet er eerst geld tegenaan om alles weer in orde te maken en dan zit ik nog met een niet-originele strat die opgevuld is. Ik denk dat ik deze maar laat schieten.

The Underdog
8 mei 2007, 22:41
Misschien ligt het aan mij maar ik zie een niet al te knappe kerel met haar op zn armen en een verfoeilijke floyd rose op zn prachtige strat :satisfie: maar verder geen offense hoor, ieder zn ding!
Heb je dan geen haar op je armen? Davey heerst gewoon, floyd en hot rails horen gewoon op een strat.

isa1984
8 mei 2007, 22:58
Als dat het geval was geweest zou fender ze er na 50 jaar wel standaard
mee hebben uitgerust, denk je niet?

happynjitram
8 mei 2007, 22:59
Ik vond het ook een beetje een eigenaardige post. :dontgeti:

iwamoto
8 mei 2007, 23:12
ik snap echt niet wat het probleem is, je zegt dus "ojee, ik kan een gitaar kopen die absoluut stemvast is, die moet er uit! ik wil ontstemmen, ik moet en zal ontstemmen, met een slecht werkende tremelo unit!"...snap je wat ik bedoel? laat alsjeblieft gewoon die floyd rose erin of block hem, maar doe alsjeblieft niet zo dramatisch

Harm
9 mei 2007, 07:55
Anders heb ik wel interesse :P

Ik zou dan verder kijken naar een fender uit de jaartjes 70 met fixed brug of gewoon de standaard strat brug... Het verbouwen kost te veel denk ik...

Harm