PDA

View Full Version : Bands of niet



Pickslide
8 mei 2007, 14:32
Kunnen mensen bij hun posts vermelden of het een band opname is of gewoon een gitaartje over een backing track. Ik ben namelijk niet zo geinteresseerd in een of andere freaky solo over een midi trackje of drumcomputertje. Ik vind het echter wel leuk om bandopnamens te horen, het maakt me dan niet uit of het een minidisc opnametje is uit de oefenruimte of een studio opname of wat dan ook. Het meer ff dat ik in een oogopslag kan zien of ik het draadje moet openen of niet.

rocker_71
8 mei 2007, 15:07
Misschien wel een goed idee, ik zet het er wel altijd bij.

Jeroensnake
10 mei 2007, 15:18
Als je dat dan niet hoort,
wat is het dan dat stoort?

Oh, wacht. Je wilt bij voorbaat al (aan alleen de titel?) zien of het wel/niet door een complete band is opgenomen. Duurde ff :cooler:

Heb je iets tegen midi en (drum)computers?
Of hou je niet van Einzelgängers ... ?
Of ... ?

Zo'n beetje alles wat ik post of ga posten zal hoogstwaarschijnlijk zonder complete band zijn. Ik heb geen zin om dat steeds te vermelden, dus bij deze.

Reel Big Fish
10 mei 2007, 20:27
Is het niet wat om het Sounds forum in wat subcatogoriën te verdelen als "Covers", "Bands", "Eigen werk/Instrumental" en "Gitaargepiel"?

Brand los zou ik zeggen!

Don Capo
10 mei 2007, 20:50
Ik ben er op tegen. lekker laten staan zo.

Gitaro
10 mei 2007, 20:53
Is het niet wat om het Sounds forum in wat subcatogoriën te verdelen als "Covers", "Bands", "Eigen werk/Instrumental" en "Gitaargepiel"?

Brand los zou ik zeggen!

Nee man. Dat is zo saai en leeg. Er wordt toch al niet zo veel in sounds gepost (wat begrijpelijk is naturulijk). ik ben dan weer tegenpool van de ts, keyboard tot gitaar, country tot death metal, het maakt me niks uit.

Klopgeest
10 mei 2007, 20:55
Kunnen mensen bij hun posts vermelden of het een band opname is of gewoon een gitaartje over een backing track. Ik ben namelijk niet zo geinteresseerd in een of andere freaky solo over een midi trackje of drumcomputertje. Ik vind het echter wel leuk om bandopnamens te horen, het maakt me dan niet uit of het een minidisc opnametje is uit de oefenruimte of een studio opname of wat dan ook. Het meer ff dat ik in een oogopslag kan zien of ik het draadje moet openen of niet.


Het is mogelijk om op de pc dingen te maken die niet van echt te onderscheiden zijn hoor. Drumsounds gemaakt met NaturalStudio NSKit bijvoorbeeld - check de samples aan de rechterkant:

http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7audiodemos.html

En zo zijn er allerlei virtuele instrumenten waarvan jij echt niet meer het verschil kunt horen met 'echte' instrumenten...want het IS echt in feite.

Dus ik vind het een beetje een krom voorstel, want er zijn ook mensen die wél een fatsoenlijke backingtrack kunnen maken.

Gitaro
10 mei 2007, 21:02
Ik denk dat de TS gewoon liever wat menselijks hoort. Ook al klinken drumVSTs heel goed. Ik snap dat wel. Ik download wel eens een of ander stom grindcore album als ik me verveel. Zijn vaak nepdrums (wegens 300bpm blastbeats), klinkt ook vaak wel acceptabel, maar met die kennis is het al een stuk minder leuk.

Niet dat ik het nodig vind die manier van posten te veranderen... maar ik snap z'n punt

savale
11 mei 2007, 08:25
Zeker geen subfora aanmaken, want het is hier al leeg genoeg... Een Tag in de topictitel die het genre of idd aangeeft of het solo of een bandopname is moet kunnen...

Don Capo
11 mei 2007, 08:31
Maar dan nog vraag ik me serieus af wie daar echt op zit te wachten.... Tevens lijkt het me sterk dat iedereen er zich aan gaat houden en ik heb ook geen zin om het bij elk nieuw topic handmatig erbij te gaan zetten. Ik weet niet of RBF daar wel voor in is maar volgens mij loont het de moeite niet.

savale
11 mei 2007, 11:19
Maar dan nog vraag ik me serieus af wie daar echt op zit te wachten.... Tevens lijkt het me sterk dat iedereen er zich aan gaat houden en ik heb ook geen zin om het bij elk nieuw topic handmatig erbij te gaan zetten. Ik weet niet of RBF daar wel voor in is maar volgens mij loont het de moeite niet.

TRUE... Op zich loopt het onderdeel "Sound" ook weer niet zo hard dat je bijv 50 topics per dag moet openen om te zien waar het om gaat... 5 nieuwe geluidsfragmenten per dag is veel op het moment :)

Klopgeest
11 mei 2007, 11:22
Kijk, ik snap de topicstarter ook wel hoor, maar uiteindelijk gaat het toch om de gitaar op dit forum... Dus ook al hoor ik liever een fatsoenlijke backingtrack, als het iets minder is maar wél goed gitaarspel, dan is het nog steeds ok.

Reel Big Fish
11 mei 2007, 12:17
Maar dan nog vraag ik me serieus af wie daar echt op zit te wachten.... Tevens lijkt het me sterk dat iedereen er zich aan gaat houden en ik heb ook geen zin om het bij elk nieuw topic handmatig erbij te gaan zetten. Ik weet niet of RBF daar wel voor in is maar volgens mij loont het de moeite niet.
Ik heb daar ook niet erg veel zin in eerlijk gezegd.. :)

Pickslide
11 mei 2007, 13:52
Het is mogelijk om op de pc dingen te maken die niet van echt te onderscheiden zijn hoor. Drumsounds gemaakt met NaturalStudio NSKit bijvoorbeeld - check de samples aan de rechterkant:

http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7audiodemos.html

En zo zijn er allerlei virtuele instrumenten waarvan jij echt niet meer het verschil kunt horen met 'echte' instrumenten...want het IS echt in feite.

Dus ik vind het een beetje een krom voorstel, want er zijn ook mensen die wél een fatsoenlijke backingtrack kunnen maken.

Het gaat mij er niet om of eeen backing track van echt te onderscheiden is of niet, ik vind het leuk om te luisteren naar hoe (andere)bandjes klinken. Kijk als iemand een hele compositie schrijft voor zijn band vind ik dat ook leuk hoor, maar het komt er hier toch meestal op neer dat de gitaarpartij of solo de track "maakt" de andere instrumenten slechts backup zijn.

@ Don capo Mss dat mensen zich er niet aan houden, maarja iedereen die het wel doet is winst ;) En aan de andere kant voor MIJ geld (en mss ook wel voor anderen) als je "band" bij je opname zet luister ik er zeker naar en anders laat ik het wss links liggen tenzij ik op een andere manier erachter kom dat het een band opname is.....

Don Capo
11 mei 2007, 13:58
O, het staat je vrij om het erbij te zetten hoor. Ik zal het ook niet weghalen.

Jeroensnake
11 mei 2007, 16:56
Alles wat opgenomen is,
is nep. Vandaar al die mafkezen
die internet volposten met "HOAX"
"FAKE"
of nep.

*dit bericht is een illusie*


...


toch ?!

Klopgeest
12 mei 2007, 20:30
Haha... wel... niet helemaal. Want uiteindelijk is alles gemaakt van dezelfde energie-materie. Dus in dat opzicht is niets nep of is ALLES een illusie, ook de fysieke wereld. Imagination = creation.