PDA

View Full Version : gewoon wild



iwamoto
8 mei 2007, 13:14
op verzoek van tupelo, heb ik gisteren in al mijn opwinding de recorder aangezet en dit eruit geknald, ja, er zit ruis aan het begin etc. en ja, dat kan ik heel mooi weghalen, maar ik wou het even authentiek houden om het zo maar te zeggen, gewoon opnemen en tjakaa!!!

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=511687

enjoy! en natuurlijk hoor ik graag tips over hoe ik de controlle kan houden als ik snel speel, soms word het echt een beetje chaotisch

savale
8 mei 2007, 13:27
Tja ik ben zelf nog niet zover dat ik dit uberhaupt zo kan spelen, maar soms klinkt het inderdaad dat je er wat naast zit op de snelle stukken. Voor de rest klinkt het prima! Lekkere riedeltjes :P

hendrix2
8 mei 2007, 14:25
Soms klinkt het wat ongeordend, vooral qua notenkeuze dan. Je hebt de techniek maar je kan hem volgens mij nog beter toepassen.
Naar het midden/einde toe (snellere stukken) vind ik dat je beter speelt. De noten klinken daar juister.

Mitch
8 mei 2007, 14:43
Leuk hoor iwa ! Ja, ik ben het er mee eens dat er al een hoop leuke dingen in zitten qua notenkeuze. Je techniek zelf zou ik eigenlijk maar op één punt willen bekritiseren: je timing. Dat wil ik dan onderverdelen in twee dingen: ten eerste komen je snellere licks en triolen niet lekker uit en ten tweede: je stopt nergens :D Stiltes laten vallen is erg moeilijk, maar o zo muzikaal.

Misschien een idee om een beetje meer rhythm te oefenen voor de lekkerdere timing i.p.v. leads ? Geen idee of je dat al veel doet, maar ik roep ook maar wat ;)

Helter Skelter
8 mei 2007, 16:34
Iwa is Rockin' the Blues! :rockon:

opbouwende kritiek:

timing = sloppy

Tip: even niet freewheelend oefenen maar met een metronoom en met alternate picking en verschillende tempi gericht 4/8 en 16-en op de tel spelen en je triolengevoel aanscherpen. Doe dat een uurtje per dag en je bent binnen een maand een andere (lees: betere) gitarist.

want je kan het wel volgens mij :satisfie:

spanky_franky
8 mei 2007, 16:40
Opbouwend stukje kritiek van mijn kant: zelf vind het ik het altijd erg vet klinken om veel te variëren in waar je speelt op de hals. Dus eerst een lick rond de 12e fret en dan direct door naar de 5e en weer terug of zoiets. Op je opname lijkt het wel alsof je in de hoge regionen blijft plakken, wordt het heel eentonig van.

En ik sluit me aan bij wat er is gezegd over je timing, daar kun je nog veel op winnen.

Tupelo
8 mei 2007, 18:07
Vet hoor!
Knap, zo speelde ik nog niet toen ik zolang als jij speelde.
Misschien nog niet eigenlijk..

Alleen timing & rust idd.
'T is nogal een wankpartij.
Maar wel eentje die indruk maakt! :p

iwamoto
8 mei 2007, 18:51
ja, mn ritme, dat is een goede tip, het begin was ook wel wat slordig omdat het half 2 was, niet echt een goed excuus, maar inderdaad vooral het begin is nog wat onstuimig, het kan trouwens soms ook een beetje off klinken door de latency, maargoed, pauzes in mn soleer partijen ben ik gewoon nog niet zo goed in, is dat gewoon aanvoelen?

maar toch, voor 3 jaar (waarvan 1 jaar les) vind ik het niet slecht :D

Das Schaap
8 mei 2007, 18:58
Je rekt soms dingen te lang door in 1 patroon. Je kan ook horen dat je gewoon echt niet weet wat je op die momenten zou moeten doen.

Voor dat soort momenten is je persoonlijke licktionary dus. Gewoon schaamteloos een bekende lick erin gooien en vanuit daar weer verder, dan voel je em meestal ook wel weer snel.

En tja in blues rock muziek moet je bepaalde noten benadrukken en vasthouden, niet langsracen. ;)

drap
9 mei 2007, 03:16
Helemaal niet slecht gezien je nog maar drie jaar speelt. Opbouwende puntjes van kritiek is wat al eerder genoemd is, je timing. Dat is nog redelijk sloppy, maar daar is aan te werken, dus dat moet geen struikelblok zijn. En wat ik mis in je spel is een lekkere vibrato, die is eigenlijk zo goed als niet aanwezig. Daar zou ik ook zeker aan werken. Een beetje meer benden hier en daar zou het ook wat minder eentonig maken. Veel benden verbloemt vaak wat eentonigheid en maakt het ook net ff sappiger (ik doe het ook veel, omdat ik helemaal niet kan soleren :sssh: ). Al met al m'n complimenten Iwa, je bent absoluut op de goede weg.