PDA

View Full Version : Snaren knappen erg vaak (voor Dex)



Dirk_Hendrik
10 januari 2003, 15:28
Na 2 pogingen. Let's help Dex

domie
10 januari 2003, 15:29
hoe kan dat nou?

vulvasonic
10 januari 2003, 15:36
geen idee, ik zie dat de laatste dagen wel meer......


Maarre..., snaren knappen inderdaad vaak en als ze knappen, doen ze dat meestal ook heel snel.

Zo, weer iemand geholpen!
;]

Marc Oblivian
10 januari 2003, 15:40
Hij wil vast weten waarom z'n snaren vaak knappen vermoed ik :grin:
Dex, kijk 'es waar de snaren op de body van je gitaar zijn bevestigd (het begin van je snaren)...vanaf daar lopen je snaren eerst over een of ander ijzeren ding voordat ze over je pickups en je hals gaan.
Dit ijzeren ding kan wel eens de oorzaak van je probleem zijn: waarschijnlijk zit er een scherp randje op, of is de hoek die je snaren hierover maken te scherp, waardoor het een zwak punt wordt. Mogelijke oplossingen: het ijzeren ding bekijken als je je snaren eraf hebt gehaald en scherpe randjes/braampjes eraf vijlen en/of het hele gevaarte wat lager draaien, waardoor de hoek die je snaren maken wat kleiner wordt. Ook het aanschaffen van dikkere snaren wil wel eens helpen, vooral als je een ruwe speelstijl hebt...

DeX
10 januari 2003, 15:43
Ik heb 2 keer gepost omdat ik een error krijg als ik de post wil bekijken.
Vandaar

Marc Oblivian
10 januari 2003, 15:51
Op 2003-01-10 15:40, schreef Marc Oblivian:
Hij wil vast weten waarom z'n snaren vaak knappen vermoed ik :grin:
Dex, kijk 'es waar de snaren op de body van je gitaar zijn bevestigd (het begin van je snaren)...vanaf daar lopen je snaren eerst over een of ander ijzeren ding voordat ze over je pickups en je hals gaan.
Dit ijzeren ding kan wel eens de oorzaak van je probleem zijn: waarschijnlijk zit er een scherp randje op, of is de hoek die je snaren hierover maken te scherp, waardoor het een zwak punt wordt. Mogelijke oplossingen: het ijzeren ding bekijken als je je snaren eraf hebt gehaald en scherpe randjes/braampjes eraf vijlen en/of het hele gevaarte wat lager draaien, waardoor de hoek die je snaren maken wat kleiner wordt. Ook het aanschaffen van dikkere snaren wil wel eens helpen, vooral als je een ruwe speelstijl hebt...


Bedankt jongens?? Heheh :grin:
Gaat niet helemaal goed denk ik, Dex, maar ondanks alle problemen wil ik je in ieder geval alvast welkom heten op het forum

zachary vex
10 januari 2003, 15:59
hallo!

Ray
10 januari 2003, 16:28
nog beter als het inderdaad aan dat ijzeren ding ligt: ander ding kopen en dan niet van ijzer! met zadels van graph-tech
teflon, van die zwarte: nooit meer braampjes!