PDA

View Full Version : vraagje schel geluid versterker, marshall mg serie



auke82
8 mei 2007, 11:36
Ik heb een Marshall mg 250 dfx gekocht, klonk ik de winkel mooier dan andere die ik had geprobeert.
Over de disortion ben ik meer dan tevreden, alleen clean klinkt het zo schel.
Kan ik op de 1 of andere manier iets hier aan doen of gewoon blijven ergeren eraan en sparen voor een nieuwe?

BVD :dance:

Herman
8 mei 2007, 11:59
Misschien klonk het wel anders in de muziekzaak omdat die ruimte gewoon (waarschijnlijk) groter was. Ook dit heeft invloed op je geluid, maar misschien inderdaad eerst je nog maar es kapot tweaken? :)

Brammibal
8 mei 2007, 12:07
kan je niet je tonepot op je gitar wat dichtdraaien ?
of mishcien wat hoog eruit draaien op de versterker? (of presence)

glasbier
8 mei 2007, 12:16
ik heb sinds anderhalve week een beamblocker erin.
die van mij vond ik ook erg schel;met de beamblocker is het schelle geluid weg!
aanrader!

auke82
8 mei 2007, 12:37
Tone op me gitaar draaien, ga ik vanmiddag proberen.

En een beamblocker, net ff snel op google gekeken, niet zo hee veel over te vinden, moet je inbouwen in je versterker?

glasbier
8 mei 2007, 12:39
nou,inbouwen.....even je speaker losmaken,beamblocker ertussen en vastschroeven!
2 minuutjes werk!

auke82
8 mei 2007, 12:43
Ooooh dat valt mee, eerst maar draaien tot ik er mal van word en als ik nog niet tevreden ben zal ik voor een beamblocker kijken.

glasbier
8 mei 2007, 12:44
kan je net zo goed gelijk een beamblocker kopen,want met dat gedraai met knoppen red je het niet.(dat heb je vast al vaak genoeg geprobeert!)

auke82
8 mei 2007, 12:51
Hmm daar heb je een punt, zit beetje op internet te speuren, www.musicmaniacs.nl heb ik me spullen vandaan, ken het niet vinden dar op de site.
Zal wel gewoon te koop zijn, keertje tijd ga ik wel is langs daar.

Hoe kwam jij er op om zo een ding te kopen, ik ben nieuwschierig, zelf nog niet zoveel verstand en ervaring met elektrische gitaren.

auke82
8 mei 2007, 12:53
Zou het trouwens ook gewoon het verschil kunnen zijn tussen elektrisch en akoestisch? (spaans)

Mitch
8 mei 2007, 13:11
Dat ook natuurlijk. Gooi je die Spanjaard ook over je MG dan ?
Info over de blockers kun je gewoon hier op het forum vinden, even de Uitgebreid ZOeken functie gebruiken, binnen Moderne Versterkers naar Beam blocker zoeken, komen de betreffende topics vanzelf naar boven. Het scheel vooral veel voor de spreiding van het hoog, ik heb niet direct de indruk gehad (en heb een goede voor/na test gedaan, zelfde ruimte, zelfde volume, zelfde gitaar) dat het hoog zelf gedempt wordt. Alleen dor de betere spreiding komt het een stuk 'vriendelijker' over voor de oren.

auke82
8 mei 2007, 13:31
Nee mijn spaanse doe ik niet over een versterker, niet mogelijk.
Maar ik bedoelde eigenlijk dat het verschil in geluid zo duidelijk is tussen die 2, dat het me extra opvalt en mischien wel een beetje zo hoort

glasbier
8 mei 2007, 16:42
Dat ook natuurlijk. Gooi je die Spanjaard ook over je MG dan ?
Info over de blockers kun je gewoon hier op het forum vinden, even de Uitgebreid ZOeken functie gebruiken, binnen Moderne Versterkers naar Beam blocker zoeken, komen de betreffende topics vanzelf naar boven. Het scheel vooral veel voor de spreiding van het hoog, ik heb niet direct de indruk gehad (en heb een goede voor/na test gedaan, zelfde ruimte, zelfde volume, zelfde gitaar) dat het hoog zelf gedempt wordt. Alleen dor de betere spreiding komt het een stuk 'vriendelijker' over voor de oren.

-ik heb het idee dat het hoog beter 'gemixt' wordt met het mid en laag waardoor de schelheid afneemt.
als ik dit eerder geweten had dan had ik nooit verder hoeven te zoeken naar 'betere' amps.
maar dit is mijn ervaring.