PDA

View Full Version : Prijs voor Princeton Reverb Silverface?



froggy
8 mei 2007, 10:39
Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op een Princeton Reverb Silverface van eind jaren '60? De amp is in perfecte staat: nieuwe buizen, caps zijn ok naart schijnt. Amp werkt op 110V en nettransfo zit er bij. Vraagprijs is 1200 EURO. Is dat fair of moet ik hierop afpingelen?
Ik ga 'm morgen uitproberen en tot dan houdt ie 'm aan de kant voor mij.

tnx

heavy-metal-thunder
8 mei 2007, 12:06
Dit vind ik toch echt wel te veel.

Rutger
8 mei 2007, 12:10
k Zou t voor de helft doen, hangt van de staat af

Kim Wilson
8 mei 2007, 12:12
Voor 1200 kun je ook aan een Super Reverb komen. Lijkt me idd ook wel veel voor een Princeton.

Angel
8 mei 2007, 13:05
Denk dat een normale prijs +-700 euro is, niet?
1200 euro voor een SR zou moeten lukken, afhankelijk van de staat.

Agent_Smith
8 mei 2007, 18:41
Echt belachelijke vraagprijzen tegenwoordig.

Oppy
8 mei 2007, 18:57
Echt belachelijke vraagprijzen tegenwoordig.
en het lijkt er steeds meer op dat het er nog voor betaald wordt ook.

Beetje off-topic, maar bij deze versterker begint het bieden bij $29.000

1986 Ken Fischer Trainwreck Liverpool 30 guitar amp (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=020&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=300107514263&rd=1&rd=1)

Chris Winsemius
8 mei 2007, 19:06
1200 euro lijkt mij aan de zéér hoge kant maar ik heb diverse PRs en Drs voor hogere prijzen dan TRs zien weggaan.

froggy
8 mei 2007, 22:37
De man nog even gecontaceerd daarnet ivm de hoge vraagprijs.
De amp is 2 jaar geleden volledig gereviseerd vanuit america gekomen.
Hij is in perfecte staat. Maar hij heeft 'm bij Stings&Things in A'pen gekocht...
en raad eens... er 1250 EURO voor neergeteld. Die zullen er ook wel een goeie aan over gehouden hebben.

Pepe
9 mei 2007, 11:37
Princetons en DR zitten zolangzamerhand in het territorium van collectors en net zoals de gitaren, prijzen komen los te staan van de gebruikswaarde. Als jij 1200 wil neerleggen voor een 12 watt standaard Fenderampje dan bepaal jij daarmee mede de prijs voor Princetons in Nederland aangenomen dat je hem vervolgens niet voor minder weer verkoopt natuurlijk.

Wat een faire prijs is wordt bepaald door de koper die het er voor neer wil leggen. Princetons zijn beperkt kwa geluid en beperkt kwa inzet -te hard voor de slaapkamer en te zacht voor een podium- en in mijn idee behalve iets luider niet zo heel veel anders dan de champs die ik nog voor 300 op de kop tik. Maar het is jouw feestje natuurlijk.

heavy-metal-thunder
9 mei 2007, 12:27
Princetons en DR zitten zolangzamerhand in het territorium van collectors en net zoals de gitaren, prijzen komen los te staan van de gebruikswaarde. Als jij 1200 wil neerleggen voor een 12 watt standaard Fenderampje dan bepaal jij daarmee mede de prijs voor Princetons in Nederland aangenomen dat je hem vervolgens niet voor minder weer verkoopt natuurlijk.

Wat een faire prijs is wordt bepaald door de koper die het er voor neer wil leggen. Princetons zijn beperkt kwa geluid en beperkt kwa inzet -te hard voor de slaapkamer en te zacht voor een podium- en in mijn idee behalve iets luider niet zo heel veel anders dan de champs die ik nog voor 300 op de kop tik. Maar het is jouw feestje natuurlijk.

De prijs is toch overdreven je komt ze echt wel tegen voor 6-800.

optreden kan in vb. een bluesband als je er een mic voor zet.

neen, ik vind niet dat je de Princeton reverb mag vergelijken met een Champ!! Sound is toch wel anders, dikker, vetter, voller en volwassener.

Als je de fender sound wil voor thuis, kan je wél beter naar een champ uitzien (alhoewel deze pas op zijn best klinkt op een 2*12 cab, maar dan wordt hij ook luid).

Dirkdewaard
10 mei 2007, 15:55
Als ie origineel is zou ik er 800 voor over hebben, het is slechts een silverface.
Geniale versterker en goede prijs. Mensen moeten niet zeuren over vintage prijzen, je verkoopt hem er echt wel weer voor. Kijk eens wat je voor een boutiq amp betaald en dat zijn vaak namaak fenders of marshalls. Vintage versterker zijn nog ontzettend goedkoop.

froggy
11 mei 2007, 10:00
De amp is voor thuis te gebruiken, maar hij moet ook af en toe, maandelijks of tweemaandelijks, kunnen dienen voor de bluesjam in de lokale bruine kroeg(mics zijn geen probleem). Als er niets tussen komt ga ik 'm maandag testen en dan weet ik of hij mij echt aan staat en lekker speelt, want daar dient die amp tenslotte voor...

tubeonly
11 mei 2007, 10:37
Met dit soort dingen zou ik gewoon geduld hebben. Als je een paar maanden wacht en een beetje zoekt / onderhandelt kom je ze wel tegen voor 600-800. dan heb je toch echt een flinke duit uitgespaart. Kun je dat geld weer gebruiken voor andere leuke dingen (een originele TS808 + oude vox wah, is een leuke combi en dan heb je hetzelfde uitgegeven ;-))

Bovendien, als je wacht heb je er misschien ook nog eens eentje met gewoon 240 volt. Hoef je niet tot einde der tijden te slepen met een extra trafo. Ik zou het wel weten...

jacky
12 mei 2007, 09:19
8 a 900 voor een silverface en vanaf 1000 voor een blackface lijkt mij niet vreemd .
Princeton reverb is een leuk ampje en echt lekker voor thuis of een niet te wild optreden.
Grote reverb en diepe tremelo echt leuk.
Vergelijk met champ gaat volledig mank dat is pas leuk als hij vol open staat met een princeton klinkt het ook clean leuk.
En vreemde prijzen voor een ampje uit deze periode ?????
Moet je kijken wat gitaren uit deze periode doen .......amps blijven dus behoorlijk achter en laten we eerlijk zijn als je op zoek ben naar een leuk authentiek ampje uit de zestig of zeventiger jaren gaat het gewoon steeds iets meer kosten.Maar ik vind dat er nog steeds weinig betaald wordt voor een mooi ampje uit de sixtys.

Rinze
12 mei 2007, 09:41
Ik vind dat echt idiote prijzen, moet ik zeggen. Zal wel aan mij liggen, maar 1200 euro voor een Princeton? Die klote-verzamelaars ook...

Voor die prijs kun je nog wel wat anders kopen, lijkt me. Maar ja, als je graag een oude Fender wilt... En goedkoper zullen ze wel niet meer worden...zucht. Waarom heb ik al die versterkers vroeger toch weggedaan!!!! :angry: :angry: :angry: :angry:

froggy
29 mei 2007, 17:10
Heb wat liggen afpingelen en heb de Amp meegepakt voor 800 EURO. Klinkt zeer goed naar mijn bescheiden mening. Heb 'm wel direct binnen gedaan voor nazicht en binnen 3 weken zou ie terug moeten zijn. D'r moesten een vijftal kleine caps vervangen worden samen met de power cord. Die had een europeese stekker: niet echt gezond als één of ander onbenul de transfo vergeet tussen te schakelen. De transfo had ook geen mogelijkheid om 3-pennige pluggen in te steken en was dus ook niet geaard ofzo. Dus een geaarde transfo moet ik dus nog gaan kopen. Nu hadden ze in de winkel enkel transfo's waarbij je wel een 3-pennige amerikaanse stekker in kan steken, maar waarvan de aarding niet doorgetrokken wordt naar de europses stekker. Daar heb ik dus niks aan. De man van de winkel stelde voor dat ik de aarding zelf zou doortrekken: gewoon kabel vervangen door afgeknipte computerkabel en de aarding rechstreeks met de aarding van de amerikaanse plug verbinden. Moet wel lukken denk ik.

Rinze
29 mei 2007, 17:22
Mooi dat je dr nog wat vanaf gepingeld hebt.


Dit is mijn 1000ste post, zie ik!:cheerup: :cheerup:

PeeVee
29 mei 2007, 21:44
De man van de winkel stelde voor dat ik de aarding zelf zou doortrekken: gewoon kabel vervangen door afgeknipte computerkabel en de aarding rechstreeks met de aarding van de amerikaanse plug verbinden. Moet wel lukken denk ik.
Niet zelf gaan rommelen joh, voor 20 Eurootjes heb je bij Hissink een 100W verhuistrafo; prima voor jouw PR. Ik heb er zo onderhand al 20 besteld daar in alle soorten en maten. Ik meen dat ze "normale" verzendkosten rekenen dus zou je voor €26,20 klaar moeten zijn als ik me niet vergis.

http://www.hissink.nl/nl/dept_162.html

froggy
30 mei 2007, 17:49
Da ga ik de trafo daar bestellen. TNX!

froggy
22 mei 2008, 22:49
Mijn princeton SF staat hier thuis al een jaartje te blinken
zonder dat iemand op het forum 'm al gehoord heeft.
Kan eigenlijk toch niet he...

Hij klinkt dus zo (http://people.mech.kuleuven.be/~u0049458/Gitaarnet/Theme 2b.mp3)
...