PDA

View Full Version : Entombed distortion



pol
8 mei 2007, 08:49
Welk pedaal gebruiken die mannen in feite ? Klinkt behoorlijk vettig, is dat die ouwe boss heavy metal ?

interessander
8 mei 2007, 09:35
Yep, voor de zweedse sound van de jaren negentig gewoon even een hm-2 op de kop tikken. De japanse schijnt dan weer beter te zijn, maar dat heb ik zelf niet aan den lijve ondervonden. Je moet de distortion niet al te vol zetten, maar het level wel, dan boost hij enorm en heb je een lading bas waar je bang van wordt.

edit: gebruik hem liefst wel voor een behoorlijk cleane versterker, anders wordt het gauw een enorme brei.

pol
15 mei 2007, 18:38
ik heb er eentje, een ouwe japanse, klinkt extreem vettig inderdaad.
op de achterkant staat "boss aca adapter only"
Waarom werkt dat ding nu niet op een gewone psa adapter ?
Werken die ouwe boss pedalen op een one spot toevallig ? anders haal ik mij er zo eentje.

Unicron
15 mei 2007, 19:04
hij werkt wel met een PSA, alleen niet als de HM-2 het enige pedaal is dat gevoed moet worden, sluit er een TU-2 bij aan (op dezelfde stroomkring dus, met zo'n daisy chain ding) dan gaat het wel weer goed. Met een ACA (die overigens 12V geeft) kan je wel een ACA pedaal als 'standalone' gebruiken...

Entombed maakte gebruik van zowel een DS-1 als een HM-2, de twee sounds zorgen samen voor die vette Left Hand Path sound.....

P.S. check als het je interesseert ook de mp3's van mijn band Massive Assault, een van de gitaren op de opnames is ook HM-2.... Momenteel hebben beide gitaristen een HM-2.

pol
15 mei 2007, 19:57
haha, de mijne klinkt knal hetzelfde :)
idd, met mijn boss tuner in de chain werkt het wel goed

samen met de jcm800 vind ik em wel niet zo overtuigend, maar die heeft misschien nieuwe eindbuizen nodig.

op het cleane kanaal van mijn steavens (nogal hi-watt achtig, gaat zeer luid en vol clean) is de boss wel zeer indrukwekkend, klinkt loodzwaar, zeker als ik mijn gitaar die in C staat gebruik.

unicron, wat voor amps gebruiken jullie ?

Unicron
15 mei 2007, 20:17
Ik speel op een JCM800 1959 100 watter (zo eentje met 4 inputs en geen master volume, 4x JJ EL34L) die naar Superbass is gemodificeerd, lekker donker en vrij bruut. Bijna té hard, ik krijg de master niet boven 1,5 zonder dat het belachelijk wordt... (Volgens degene die hem heeft omgebouwd kwamen er 110 cleane watts uit, en een EL34 amp blijft daarna nog doorduwen....)

De andere gitarist speelt op een Sovtek Mig-100 Bassov Blues Boy, zeer lompe amp ook. We hebben nu een mooie mix van EL34 en 6L6 en een loodzware sound (staan afwisselend in B en drop A gestemd...).

Beste HM-2 setting is overigens hi en lo voluit, gain op 1,5 a 2 en dan met de level zo draaien dat je de input niet de blubber in stuurt...

pol
15 mei 2007, 20:21
hmm, misschien wat aanpassingen laten doen aan mijn jcm800 2203..
vette sound in ieder geval, wil jullie wel eens zien spelen als het hier wat in de buurt is.

110 cleane watts is wel normaal met el34's, met 6550 erin wordt dit nog een stukje meer, is overdreven natuurlijk.

Unicron
15 mei 2007, 20:25
Mijn jcm800 is wel naar smaak nog extra donker gemaakt, ook wat condensatoren vervangen voor meer bass respons, ik heb er een tijdje basgitaar op gespeeld.

Op de low input van je 2203 zou het prima moeten gaan, misschien de level wat terug als het too much is en ongedefinieerd...

Binnenkort gaan we weer shows doen, nu eerst nog de bassist inwerken (dat was ik eerst), en dan weer lekker beuken...

pol
15 mei 2007, 21:03
zal ik eens proberen, bedankt voor de tips

Davidian
16 mei 2007, 09:53
Ik wil ook een hm-2 lol, nu maar hopen dat die gast op marktplaats reageerd binnenkort.

pol
16 mei 2007, 09:59
binnenkort een nieuwe hype :)
De distortion knop werkt wel raar, ofwel staat die op, ofwel af, niks tussenin bijna.
Zelfde met de high, die zit blijkbaar meer in de mids, heel open vind ik niet zo geslaagd, dan klinkt die bij mij bijna alsof er een wah tussenzit, iets over de helft tot 3/4 klinkt die wel ok.

Davidian
16 mei 2007, 10:12
Ja denk het ook, maar dat zijn ze al langer.

Ik heb er allleen elke keer net niet 1 kunnen krijgen.

pol
16 mei 2007, 10:25
er staat er nog eentje op de duitse ebay dacht ik.

Davidian
16 mei 2007, 11:00
ook 2 op marktplaats, kijken of ik die kan binnen halen.

Unicron
16 mei 2007, 16:39
die van die Nick heb ik reeds binnen... wil graag eentje voor thuis

El Bastardo
16 mei 2007, 17:23
de sleutel voor het entombed geluid heet 'sunlight studios'.
Alle metalbands die daar zijn geweest hebben ongeveer dezelfde gitaarsound.

Davidian
16 mei 2007, 17:28
die van die Nick heb ik reeds binnen... wil graag eentje voor thuis
Eikel lol, je was me net voor:P

Davidian
19 mei 2007, 17:03
Ik heb er 1 bitches! Een japanse, erg chill ding. Ik had echt instant een geluid die ik kon gebruiken.

Ik ben tevreden!