PDA

View Full Version : Ibanez Jem 77 FP



Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:50
Hey,

Weet er iemand wat een fatsoenlijke prijs is voor een tweedehandse Ibanez Jem 77 FP?
Het zijn fantastische gitaartjes! Ik zou er graag een willen, maar wat is een goede prijs voor deze gitaren?

M.V.G
Yam.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:57
Een vriend van mij heeft er zo eentje, maar das de originele eigenaar en doet de gitaar absoluut niet weg!

Hier is nog een foto van de gitaar:


http://www.accordo.it/upload/1070450551/floraljemlg.jpg

DarknessAwaits
8 mei 2007, 00:01
Zou je niet beter doorsparen voor een fatsoenlijke versterker :seriousf:

;).

(Ik denk dat de prijs zo rond de 1200-1400 euro zal liggen).

Luke-wannabe
8 mei 2007, 00:10
+ 1 voor de amp! :seriousf:

Yamhammer_71
8 mei 2007, 00:19
offtopic: Waarom een andere versterker? Ik ben meer dan tevreden met de Laney die ik al tijden in mn bezit heb. Dus nieuwe versterker: NO WAY!

Dit is 'm overigens:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding112.jpg

Die Ibanez JEM 77 FP klinkt verschrikkelijk goed, heb 'm met een vriend al eens getest door mn Laney, geweldig.
Jammer dat die Ibanezzen niet meer worden gemaakt....

DarknessAwaits
8 mei 2007, 00:24
Een Laney Hardcore Max!!11!!!1!!

Ok, you've officially been pimped...

:dontgeti:






Nee, sorry. Iemand die zo over toon en sustain en weet ik het aan het zeuren is en dan aankomt met zo'n versterker? Niet dat er iets mis mee is, begrijp me niet verkeerd... maar damn.

iwamoto
8 mei 2007, 01:02
mn buurman heeft er een, wie weet verkoopt ie m als je hem genoeg bied :p

DarknessAwaits
8 mei 2007, 01:34
Er staan er ook 2 op marktplaats he, maar die had je vast al gevonden.

Kim Wilson
8 mei 2007, 09:05
offtopic: Waarom een andere versterker? Ik ben meer dan tevreden met de Laney die ik al tijden in mn bezit heb. Dus nieuwe versterker: NO WAY!

...
Heb je die geruild tegen je ouwe Fender transistor ampje?

a darker shade of grey
8 mei 2007, 09:10
Ik schat zo'n 1500-2000 euro?

artnaz
8 mei 2007, 09:12
Ligt het aan mij of zag ik ze een tijdje geleden voor zo'n 800 euro weggaan? :o

Wel coole gitaren overigens, al zou ik persoonlijk een andere JEM nemen.

AutoStatic
8 mei 2007, 09:35
Pff, monkey grips zijn zo jaren '60.... ;)

http://www.teiscotwangers.com/Images/mytg-64.jpg

Yamhammer_71
8 mei 2007, 13:33
Bedankt voor jullie reacties jongens.

Wellicht heb ik binnenkort de Ibanez Jem 77 :)

Mitch
8 mei 2007, 14:50
Ik begrijp nu wel waarom je een amp pas lekker vindt klinken met een pedaal ertussen. Maar goed, veel plezier binnenkort met je JEM. Vind je het geen grote overgang van een Gibson naar een Iba trouwens ?

Yamhammer_71
8 mei 2007, 15:40
Ik begrijp nu wel waarom je een amp pas lekker vindt klinken met een pedaal ertussen. Maar goed, veel plezier binnenkort met je JEM. Vind je het geen grote overgang van een Gibson naar een Iba trouwens ?


Nja, dat 'versterker-opinie' verhaal zal voor mij altijd hetzelfde blijven. Al heb ik een mega Marshall stack, dan speel ik nog steeds liever met pedalen. Dat zijn gewoon voorkeuren + deel van mn eigen sound. Ik ben meer dan tevreden met mn Laney. Het zou eruit zien als iedereen met dezelfde versterker + LP zonder pedalen zou spelen...wanneer heeft iemand dan uberhaupt een eigen sound? Een versterker moet je gewoon laten zoals het is, niets aan veranderen, ook geen andere buizen etc, maar das puur mijn mening. Buizen vervangen door slijtage is een andere zaak. Ik vind het zo'n onzin dat wanneer je geluids-fragmenten hoort van een LP, er direct wordt gevraagd welke versterker er in dat clipje/fragment wordt gebruikt. Doet totaal niet tersprake. De versterker is namelijk niets anders dan een apparaat dat de sound van je gitaar uitversterkt. Buizen en andere versterkers-eigenschappen kunnen hier een heel groot aandeel in zijn, wat betreft kwaliteit, vermogen en ga zo maar door. De Laney voldoet prima aan mn wensen. Er zijn zat professionele, beroemde gitaristen die een supergeluid uit een goedkope versterker halen...zo super dat menig gitarist vol verbazing staat toe te kijken dat het geen Marshall is. Niet dat ik nou zo professioneel ben, maar jongens kijk toch iets verder dan alleen een versterker. Bescheidenheid en creativiteit wordt beloond. Luiheid niet.
Het geluid zit in mn vingers + combinatie van instellingen met pedalen en versterker.

De overgang van LP naar Ibanez JEM is voor mij geen probleem. Tis alleen een keer wat anders :)

Kim Wilson
8 mei 2007, 15:46
@ Yam,

Hoe meer je vertelt, hoe meer je door de mand valt. ;)

drap
8 mei 2007, 15:47
Ghehehe, het blijft mooi Yam z'n wijsheden zien tentoonspreiden zonder enige ervaring verder over datgene waar ie het over heeft :seriousf:

Vertel 's Yam, wie zijn al die professionele, beroemde gitaristen die een supergeluid uit een goedkope versterker halen. Er zijn er immers zat zeg je. Deel ons jouw wijsheid! Verlicht ons!

dr.distortion
8 mei 2007, 15:50
If you can't blind them with brilliance...baffel them with bullshit...

Hoe heette ook alweer een equivalent van jou??? MC Hammer-Yammer? Oh nee ik weet het weer!! Milli Vanilli!!! :D

rickert
8 mei 2007, 15:53
If you can't blind them with brilliance...baffel them with bullshit...

Hoe heette ook alweer een equivalent van jou??? MC Hammer-Yammer? Oh nee ik weet het weer!! Milli Vanilli!!! :D

:seriousf: geweldig he!

Yamhammer_71
8 mei 2007, 15:58
Ghehehe, het blijft mooi Yam z'n wijsheden zien tentoonspreiden zonder enige ervaring verder over datgene waar ie het over heeft :seriousf:

Vertel 's Yam, wie zijn al die professionele, beroemde gitaristen die een supergeluid uit een goedkope versterker halen. Er zijn er immers zat zeg je. Deel ons jouw wijsheid! Verlicht ons!

Nou, veel succes met je Marshall en je zielig SG'tje. Koop eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je uberhaupt een Marshall aanschaft.



____________
Gibson les Paul standard 1988
Gibson les Paul standard 1986

Laney MXD 120-H stack

drap
8 mei 2007, 15:59
Hahahaha!!!... Ge-wel-dig!!! :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

You made my day Yammert, ik kom ff niet meer bij! Duizend maal dank!

Kim Wilson
8 mei 2007, 16:01
:seriousf: :seriousf:

Sig-waardig, dat zie je wel! :seriousf:

drap
8 mei 2007, 16:03
Ik twijfelde ook geen moment :D

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:04
Hahahaha!!!... Ge-wel-dig!!! :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

You made my day Yammert, ik kom ff niet meer bij! Duizend maal dank!


Volgens mij is jouw SG niet de enige die aan de crack is...

almarvk
8 mei 2007, 16:05
Nu ff een post van mij als forumhoer en niet als mod.

Yamhammer; je hebt blijkbaar weinig verstand van versterkers en gitaren. Een versterker maakt wel degelijk verschil in sound. Een Marschall buizenversterker is niet te vergelijken met een tranistor die jij hebt. Je zegt in je post dat het niets uitmaakt qua sound, maar blijkbaar heb jij nog nooit meerdere versterkers naast elkaar gehoord. Je post over zaken waar je iets over hebt gehoord, maar blijkbaar geen verstand van hebt.

Je geeft aan dat de overstap van je Les Paul naar een JEM niet echt moeilijk is, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het 2 super verschillende gitaren zijn. Een andere brug, andere frets, andere hals en een ander gewicht zorgen ervoor dat ze totaal verschillend zijn.

drap
8 mei 2007, 16:05
Hahahaha!!! Oh Yam, je moet aan cabaret doen kerel! :seriousf: :cheerup:

Kim Wilson
8 mei 2007, 16:07
Yammer, je hebt een verkeerd publiek uitgekozen. Als je mensen op gitaargebied te slim af wil zijn, moet je dat niet op een gitaarforum proberen. :D

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:08
Ik begrijp wat je bedoeld Almar, maar ik weet hoe de Ibanez Jem klinkt.
Een vriend van mij heeft er zelf eentje die hij nooit wegdoet. Ik heb er weleens op gespeeld over mn Laney en het klinkt inderdaad totaal verschillend dan een LP, maar dat maakt mn keus er niet moeilijker op.

Nobilta
8 mei 2007, 16:09
Yamhammer,

Ik hoop voor jou dat je die fantastische Ibanez op de kop kan tikken en dat je er veel plezier mee zal hebben. Want daar gaat het om. Dat JIJ er plezier aan hebt en dat JIJ het een geweldige sound vind.

Nogmaals, veel plezier ermee gewenst.

Marc

almarvk
8 mei 2007, 16:11
Ik begrijp wat je bedoeld Almar, maar ik weet hoe de Ibanez Jem klinkt.
Een vriend van mij heeft er zelf eentje die hij nooit wegdoet. Ik heb er weleens op gespeeld over mn Laney en het klinkt inderdaad totaal verschillend dan een LP, maar dat maakt mn keus er niet moeilijker op.

Het gaat mij niet om de klank, maar om de gitaar zelf. De klank is weer een heel ander verhaal. Ik heb gister mijn Ibanez RG en m'n Les Paul naast elkaar gehouden en kwam erachter dat ze totaal anders zijn. En dat komt door de punten die ik net aangaf. En klank is subjectief, en dat is weer een heel ander verhaal (waar je geen kaas van hebt gegeten...)

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:14
Het gaat mij niet om de klank, maar om de gitaar zelf. De klank is weer een heel ander verhaal. Ik heb gister mijn Ibanez RG en m'n Les Paul naast elkaar gehouden en kwam erachter dat ze totaal anders zijn. En dat komt door de punten die ik net aangaf. En klank is subjectief, en dat is weer een heel ander verhaal (waar ik geen kaas van hebt gegeten...)

De bespeelbaarheid inderdaad ff wennen zijn, maar dat komt goed!

almarvk
8 mei 2007, 16:16
Daar twijfel ik ook niet aan...

Maaruh; geen domme uitspraken doen over versterkers he! Lees je eerst 's in in het Moderne Versterkers gedeelte. Een wereld gaat voor je open!

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:19
Daar twijfel ik ook niet aan...

Maaruh; geen domme uitspraken doen over versterkers he! Lees je eerst 's in in het Moderne Versterkers gedeelte. Een wereld gaat voor je open!

Als er geen woorden worden verdraaid in mn posts komen we een heel eind verder. Dat is een ding wat zeker is.

Kim Wilson
8 mei 2007, 16:22
Als er geen woorden worden verdraaid in mn posts komen we een heel eind verder. Dat is een ding wat zeker is.
Haha, da's een goeie. :seriousf:

Dat is helemaal niet nodig, het is nu al onzinnig genoeg. :D

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:26
Het zal vast ergens zin voor hebben...

almarvk
8 mei 2007, 16:28
Lachspieren kweken?

Maar zonder gekheid: stel je open voor kennis van een ander. Jouw waarheid hoeft nog niet de echte waarheid te zijn.

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:33
Lachspieren kweken?

Maar zonder gekheid: stel je open voor kennis van een ander. Jouw waarheid mag dan wel 90% van de 100% kloppend zijn, maar laat anderen ook hun zegje doen.

Oke, zal ik doen. Geintje trouwens van de post Almark.

Zal het serieus proberen.

Kim Wilson
8 mei 2007, 16:35
Lachspieren kweken?

Maar zonder gekheid: stel je open voor kennis van een ander. Jouw waarheid hoeft nog niet de echte waarheid te zijn.
Je brengt het nog netjes. De bijbel bevat meer waarheid dan alle posts van Yamhammer bij elkaar! :D

Yamhammer_71
8 mei 2007, 16:39
Je brengt het nog netjes. De bijbel bevat meer waarheid dan alle posts van Yamhammer bij elkaar! :D

Mijn wil is wet, dat zal ook geschieden op gitaarnet :rockon:

Ik ben een taaie opa :D

Pepe
8 mei 2007, 20:06
Vertel 's Yam, wie zijn al die professionele, beroemde gitaristen die een supergeluid uit een goedkope versterker halen. Er zijn er immers zat zeg je. Deel ons jouw wijsheid! Verlicht ons!

oh, Brian Setzer en Page over een Supro, Zappa met een Pignose, Carlton & fender Princeton, Scott Thurston en een Champ, BB King met een Lab, Outlaws en ZZ Top met een Legend, Adrian Belew & een Jazz Chorus...

topje van een ijsberg.

Fumi SG
8 mei 2007, 20:08
En tóch.. staat Brian Setzer meer bekend om z'n sound met z'n Fender en een Roland Space Echo. Met name die laatste, duur en niet te vinden.

drap
8 mei 2007, 20:17
oh, Brian Setzer en Page over een Supro, Zappa met een Pignose, Carlton & fender Princeton, Scott Thurston en een Champ, BB King met een Lab, Outlaws en ZZ Top met een Legend, Adrian Belew & een Jazz Chorus...

topje van een ijsberg.

Daar zitten een aantal lage wattage versterkers bij lolbroek en dus in die zin bepaald niet goedkoop. Waaronder een aantal versterkers die alleen in de studio zijn gebruikt btw.

edit: Ben ff aan het zoeken geweest.

BB King: Naast z'n Lab speelt ie doorgaans over een Fender Twin.

Brian Setzer: Ik heb hier zelfs nog een filmpje waar ie over Fenders speelt.

Jimmy Page: Marshall SLP-1959 100-watt amp die was gemod voor KT-88 buizen. Daarnaast ook nog Voxen (die ik dan weer wel redelijk betaalbaar vind), Hiwatts, Fender Super reverbs en Orange MatAmps.

Zappa: Carvin 100 Watt Heads, Marshall 100 Watt Heads, Orange Amps.

Billy F. Gibbons: modified Marshall 100 in combinatie met een Marshall's JMP-1 preamp, Fender Hot Rods.

Adrian Belew: Johnson Millennium JM150 (overigens is een Roland Chorus nou ook niet echt goedkoop te noemen)

Alleen Scott Thurston kon ik zo snel ff niks over vinden. Die Champjes waar jij het ook over hebt is doorgaans een studioversterkertje.

Pepe
8 mei 2007, 20:36
Daar zitten een aantal lage wattage versterkers bij lolbroek en dus in die zin bepaald niet goedkoop. Waaronder een aantal versterkers die alleen in de studio zijn gebruikt btw.

goed geluid & ook goedkoop was het toch Drap?

Misschien een beetje te vroeg voor de meesten hier maar in de seventies stonden in de amerikaanse studio voornamelijk Fender en Peavey.

Dat was pre Mesa, pre Bogner, pre Engl, pre Hook, pre Matchless...

In mijn tijd bij Arlen Roth leerde je dat uit bijna elke versterker wel een goed geluid valt te halen,
als je een goeie gitarist bent tenminste

drap
8 mei 2007, 20:49
goed geluid & ook goedkoop was het toch Drap?

Misschien een beetje te vroeg voor de meesten hier maar in de seventies stonden in de amerikaanse studio voornamelijk Fender en Peavey.

Dat was pre Mesa, pre Bogner, pre Engl, pre Hook, pre Matchless...

In mijn tijd bij Arlen Roth leerde je dat uit bijna elke versterker wel een goed geluid valt te halen,
als je een goeie gitarist bent tenminste

Zie m'n edit in voorgaande post svp. Als jij de versterkers die jij opnoemt goedkoop kan noemen, ik niet echt. Daar zitten grotendeels lage wattage versterkers tussen die en nu redelijke verzamelaarsobjecten zijn en in verhouding naar versterkers die WEL op het podium zijn te gebruiken weldegelijk prijzig. De rest komen zo'n beetje allemaal uit de jaren '60 en daar spelen de door jou genoemde gitaristen niet eens meer op.

Dat laatste wat je zegt ben ik maar ten dele met je eens. Bij een goeie gitarist zal het sneller klinken omdat z'n techniek simpelweg wat beter in het gehoor ligt en dus door z'n techniek wat beter met de omstandigheden om kan gaan, maar dat is heel wat anders dan te zeggen dat er uit elke versterker een goed geluid komt. Naast dat dat natuurlijk smaakgebonden is noemde Yammert het in combinatie met de vele beroemde gitaristen volgens hem, wat dus gewoon niet zo is.

Ik zal Yammert ook maar niet wijs maken dat m'n zielige SG'tje (ik citeer) ongeveer een keer zo duur is dan m'n versterker...

Pepe
8 mei 2007, 21:36
achja, een goeie buizenamp maakt het leven wel gemakkelijker

more specific

De famous Black Napkins Zappa is met een 75 dollar pignose die hij live ook gebruikte, sm 58 ervoor en hop
De solo van Carlton's Kid Charlemagne is met een Vibrolux, standaard Fendertje, Setzer's Rockabilly Riot is alleen maar Supro, een postorder ding waar trouwens ook de Stairway to heaven mee opgenomen is en Billy pingelde bijna de gehele Eliminator vol met de Legend, transistording die je nu voor een paar honder euro op de kop kan tikken (althans, geen enkele reactie op mijn advertentie van 300 euro op marktplaats... haha)

Ik had ooit een opnamesessie toen de beroemde Tommy Tedesco "die andere gitarist" bleek te zijn. Hij plugde in op een peavey backstage en toverde daar een prachtige jazztoon uit. "Great sound" zei ik en hij trapte op een tubescreamer en mompelde "it will do that heavy metal too"...

drap
8 mei 2007, 21:56
Ik geef je ook niet volkomen ongelijk, alleen zijn de versterkers die jij opnoemt niet de main versterkers van de genoemde gitaristen en bijna alleen in de studio gebruikt. En die Supro van Page, daar is alleen Led Zeppelin 1 mee opgenomen. Overigens ben ik geen fan van Page z'n geluid hoor, ook niet over de bekende Marshall heads van hem :D

Het ging mij opzich ook nog niet eens om persé m'n gelijk te krijgen wat betreft die versterkers, maar Yammert brulde weer eens een topic vol met allerlei dingen waar ie totaal geen weet van heeft. En als ik dan naar voorbeelden vraag gaat ie me opeens aanvallen op mijn spul en schijn ik zelf net zo aan de crack te zijn als dat er ééntje zat in één van m'n gitaren of zoiets :seriousf: Ik heb 'm notabene nog nooit aangevallen op z'n Laney versterker :seriousf:

artnaz
8 mei 2007, 22:33
Hihihihi :seriousf: !!!

Verder houd ik mijn mond wijselijk dicht...;)

Maareh, hoe zit het nou met de tweedehandse prijs van de JEM? Ik meende dus dat ik eind vorig jaar een aantal JEM FP's voor 800-900 euro weg zal gaan... Ik kan me ook vergissen, maar ik ben wel benieuwd. Lijkt me ook een supergitaar, maar dan zonder die foute bloemetjes :p!

elisha
12 mei 2007, 22:50
mod-edit: spam ist verboten

rjong999
13 mei 2007, 00:19
77FP's gaan, afhankelijk van de leeftijd en staat, tussen de 1200 en 1500 - de laatste dan wel mint. De oudere (88-90) worden doorgaans iets duurder verkocht dan de hele nieuwe. BFP zijn vaak iets goedkoper, 1000-1250.

En ja, er is een wereld van verschil tussen het spelen van een Jem en een LP, het zijn echt compleet andere gitaren.

Anders Destium
13 mei 2007, 00:28
Mijn BFP heb ik voor redelijk wat minder dan 1000 euro verkocht, achteraf had ik er wel redelijk spijt van moet ik zeggen :(

>Elisha

Heb je mijn mail ontvangen?

Ik hoor het wel :)