PDA

View Full Version : Voodoo Child (begin stukje + klein stukje improvisatie) - Mr. Jimeh!



Cizzie
7 mei 2007, 23:35
:gitarist:


Hoi!

Ik ben het lied Voodoo Child aan het leren voor gitaarles en hoop dat ik de intro nu een klein beetje onder de knie heb, ik ben pas een paar dagen geleden begonnen met oefenen hoor dus het is niet perfect maar hopelijk wel aardig :chicken: .
Ik kan het liedje maar totdat de zang komt dus vanaf daar heb ik een stukje geïmproviseerd.
Hopelijk zal ik binnen de komende twee maanden hier wel ergens een filmpje posten van het hele lied, even hard oefenen nog dus!

Ik wil heel graag weten wat jullie er tot nu toe van vinden. Ik heb wat moeite met bends en snel spelen maar ik hoop dat dat nu iets is verbeterd.

:hippie:


http://www.youtube.com/watch?v=-DkDiIAKL-k

glennshred
8 mei 2007, 17:00
Voodoo child, vroeger ook nog één van men favorieten geweest..
het is mooi dat je zo improviseert, het laat het stuk een beetje
meer van je eigen klinken.. moet nog wat aan gewerkt worden..
maar voor de rest: klinkt al goed.. en zal nog wel vele beter worden :)

Helter Skelter
8 mei 2007, 17:05
Voodoo child, vroeger ook nog één van men favorieten geweest..
het is mooi dat je zo improviseert, het laat het stuk een beetje
meer van je eigen klinken.. moet nog wat aan gewerkt worden..
maar voor de rest: klinkt al goed.. en zal nog wel vele beter worden :)

hier sluit ik me bij aan

verder vind het echt cool dat je dit doet, je bent nu al mijn favo gitarist(e) op Gitaarnet :)

Yamhammer_71
8 mei 2007, 17:09
Voodoo Child kun je aardig kopieeren.

SRV heeft dit trouwens mooi gedaan. Volgens mij kom je met een RMC picture Wah en een stratocaster + Marshall aardig in de buurt!!

CowGuitar
8 mei 2007, 17:35
Klinkt al best goed! Misschien moet je je wah-wah iets minder ritmisch gebruiken, hij klinkt nu nogal voorspelbaar, vooral aan het begin met het dempen.

Cizzie
9 mei 2007, 16:16
Oke!! Heel erg bedankt :D

Ik zal m vaker oefenen om wat losser te kunnen spelen en wat leuks met m'n wah doen :cooler:

Yamhammer_71
9 mei 2007, 17:02
Oke!! Heel erg bedankt :D

Ik zal m vaker oefenen om wat losser te kunnen spelen en wat leuks met m'n wah doen :cooler:

Watvoor wah gebruik je Cizzie?

De RMC picture wah kan je HEEL dicht in de buurt brengen bij de 'Voodoo Child' sound. Kost ongeveer 150 euro.

Cizzie
9 mei 2007, 19:32
Hmm nou ik heb mijn Dunlop Crybaby Original wah nog niet zo lang en vind hem prima dus ik ga niet nog eens een dikke (met mijn inkomen :p) 150 euro betalen! Hehe

repelsteeltje
9 mei 2007, 23:12
Vroeger heb ik ook eens met whawah gespeeld vindt het nog steeds knap lastig.
wil hem eigenlijk weer eens uit de kast halen, je inspireert cizzie.
Ik vindt je nummer goed klinken en je ontwikkkelt inderdaad een eigen stijl met nog wat oefenen gaat het helemaal goed komen.

guitarchris
10 mei 2007, 19:39
met me dunlop cry baby kom ik ook heel dicht in de buurt van sound van hendrix.. Dus dat kan best, maar idd niet je maat aanhouden op de wah, komt erg voorspelbaar over.

Probeer het intro wat soepeler te spelen, vooral naar origineel luisteren dan lukt dat vast! :gitarist: