PDA

View Full Version : Combo op cab?



Hallie
7 mei 2007, 22:49
kan je een Combo op een cab aansluiten?

en hoe? kan dat via de Fx loop? met send en return? ik heb er niet echt verstand van.

als het wel zou kunnen, zou het een mooie uitkomst zijn om bijv een 15 watt buizen aan te sluiten op een cab.. voor meer geluid met een gig of bandjamsessie

alvast bedankt :)

The_W85
7 mei 2007, 22:57
Mijn JCM 800 combo heeft 2 uitgangen, eentje zitten de speakers in de combo op aangesloten en eentje waar je nog een 2e cabinet op kan aansluiten. Let wel ff op op welke ohmwaarde je de versterker moet zetten

AART
7 mei 2007, 23:11
Dat kan alleen als je combo speaker outputs heeft.

Dus niet met fx sent, line out of recording out. Enkel met speaker outs.

Daar moet altijd iets op aangesloten zijn met de juiste load(weerstand/ohm) om te zorgen dat je hem niet molt.

Hallie
8 mei 2007, 15:28
als er staat speaker output 1 x jack... kan je het dan op een cab aansluiten?

AART
8 mei 2007, 15:33
ja.

Welke weerstand heeft je speaker?

Daat is d eload die je versterker nodig heeft.

Wat voor combo is het eigenlijk?

Squier4ever
8 mei 2007, 15:55
Hallie, niet dom bedoeld maar er is een zgn. zoekfunctie op het forum...
ga daar eens zoeken daar worden al je vragen wel beantwoord en als je daarna nog vragen heb maak je een nieuw topic aan ipv. voor ieder vraagje dat hier toch al 100x beantwoord is.....
verder vooral doorgaan met er veel over leren....

Hallie
8 mei 2007, 16:08
oke

nou het gaat erom dat ik een versterker wil kopen die dat heeft;)
daarna zoek ik wel een Cab met hetzelfde aantal ohm's

Mitch
8 mei 2007, 18:10
Als je combo maar één speaker out heeft kun je 'm dus wel aansluiten op een extern cabinet, maar dan gebruik je de speaker van de combo zelf niet. Kan allemaal, maar iets praktischer is het als je combo twee uitgangen heeft zodat je beide kunt gebruiken.

Frankiefrank2
9 mei 2007, 10:14
wat gebeurt er eigenlijk als je een 8 ohm kast aansluit op bv een 16 ohm uitgang, of een 16 ohm kast op een 8 ohm uitgang??