PDA

View Full Version : Vox met pedalen



Hallie
7 mei 2007, 22:31
klinkt een Vox ac 15 lekker met wat pedaaltjes ervoor, omdat het geen od channel heeft. en reageert het daar goed op?

alvast bedankt

vulvasonic
7 mei 2007, 22:39
Heel goed zelfs.

Einzeln
8 mei 2007, 08:16
Ik vind de ac30 anders behoorlijk kieskeurig als het gaat om scheurpedalen.

harrie-beton
8 mei 2007, 08:17
Een vox met een tubescreamer klinkt erg mooi. Niet erg metal maar erg mooi geluid (Queen)

thieske
8 mei 2007, 10:33
wat nco zegt... heb flink moeten zoeken om een goed scheur pedaaltje te vinden voor de ac30.. maarja.. de 30 is de 15 ook nie....ik ben in ieder geval tevreden met mn blue boy

Einzeln
8 mei 2007, 11:27
wat nco zegt... heb flink moeten zoeken om een goed scheur pedaaltje te vinden voor de ac30.. maarja.. de 30 is de 15 ook nie....ik ben in ieder geval tevreden met mn blue boy

Dat schijnt dus goed te werken. net als de blues driver van boss. Carl Martin pedalen schijnen het goed te doen.
De FA-1 (clone HWA) is en te gekke boost. Aanrader! En als je hem kunt vinden: De valveboy van JT pedals. Errug goed!

Nellyrocks
8 mei 2007, 15:27
Carl Martin pedalen schijnen het goed te doen.

Yep

Ik heb een ac30 met plexitone. Erg mooi, strak maar blijft heel dynamisch. je blijft ook prima de soort gitaar horen waar je op speelt en dat vind ik ook heel belangrijk.

Michael AE
8 mei 2007, 15:53
De HBE Big D klinkt ook megavet met de AC30. Voor een modernere sound is de Barber Direct Drive weer heel geschikt.

JeroenSchaaf
8 mei 2007, 15:55
De boss Ds-1 slikt die ook wel , mits je hem goed afstelt , zelf gebruik ik nog een Visual sound H20 , en een Visual Sound Jeckl & Hyde! :speed:

hugo123
8 mei 2007, 19:39
Een vox met een tubescreamer klinkt erg mooi. Niet erg metal maar erg mooi geluid (Queen)

Brian may had toch een treblebooster?

the sure thing
8 mei 2007, 19:45
... de VOX is een zeer eerlijke versterker, dus kut-pedaaltjes klinken ook kut op de versterker. Ik heb zelf het scheurpedaal "de V-twin" aan de AC30 hangen en dat ik MEGA-vet.

En dan weer door naar Brian May en de treblebooster

Einzeln
8 mei 2007, 20:03
... de VOX is een zeer eerlijke versterker, dus kut-pedaaltjes klinken ook kut op de versterker. Ik heb zelf het scheurpedaal "de V-twin" aan de AC30 hangen en dat ik MEGA-vet.

De grapjas in mij zegt dat jij jezelf hier tegen spreekt.

Cheetoria
8 mei 2007, 20:13
handig dit. ik ben zelf aan t kijken voor een AC30, en aangezien ik een BD2 heb moet dat dus wel goed komen. binnenkort gaan kijken hoe m'n guv'nor er op reageert.

Einzeln
8 mei 2007, 20:14
Als dat versie 1 is schijnt dat ook leuk te zijn.

Axelll
8 mei 2007, 20:25
Yep

Ik heb een ac30 met plexitone. Erg mooi, strak maar blijft heel dynamisch. je blijft ook prima de soort gitaar horen waar je op speelt en dat vind ik ook heel belangrijk.

Klinkt het dan ook Marshall achtig? Heb je niet toevallig soundclips?

marc_o
9 mei 2007, 22:33
Heb de Carl Martin Quattro op de AC-30 getest en ik was waarachtig onder de indruk.

the sure thing
9 mei 2007, 23:00
... de AC30(TB) vind ik daarom dus een ondergewaardeerde versterker. Het is een van de mooiste cleane geluiden en scheurt de beste met goede scheurpedalen!

marc_o
9 mei 2007, 23:05
... de AC30(TB) vind ik daarom dus een ondergewaardeerde versterker. Het is een van de mooiste cleane geluiden en scheurt de beste met goede scheurpedalen!

Nou.....gezien de staat van dienst van de VOX AC-30 lijkt ie me verre van ondergewaardeerd......

Einzeln
10 mei 2007, 06:08
... de AC30(TB) vind ik daarom dus een ondergewaardeerde versterker. Het is een van de mooiste cleane geluiden en scheurt de beste met goede scheurpedalen!

Kun je een voorbeeld noemen? van zo'n pedaal? Want hoe veel ik ook van U2 houd zo'n scheur geluid wil ik niet! Dito met Brian May

Mitch
10 mei 2007, 08:30
Toch leuk om te zien hoe snel een topic niet meer gaat over de beginvraag maar toch redelijk nuttig is :D

Guys, de topic starter heeft het Versterkers forum al bedolven over de versterkers en heeft in een fase van pak 'm beet een uur of twee de AC15 overwogen. Daar ging ook zijn vraag over, niet de 30 die toch écht heel anders klinkt en zeker niet gelijksoortig op pedalen reageert.

Overigens ben ik ook een voorstander van Carl Martin pedalen op AC30's. De drive pedalen van CM zijn lang niet overal even lekker klinkend op, maar op een AC: puik !

Nellyrocks
10 mei 2007, 16:36
Klinkt het dan ook Marshall achtig? Heb je niet toevallig soundclips?

nee, soundclips heb ik eigenlijk niet. En, klinkt het marshall achtig. Het heeft wel een heel lekker soort goor mid ding met een hoop ballen. Blijft ook heel transparant en dat is nou niet per definitie echt een marshalleigenschap.

Einzeln
10 mei 2007, 22:09
Toch leuk om te zien hoe snel een topic niet meer gaat over de beginvraag maar toch redelijk nuttig is :D

Guys, de topic starter heeft het Versterkers forum al bedolven over de versterkers en heeft in een fase van pak 'm beet een uur of twee de AC15 overwogen. Daar ging ook zijn vraag over, niet de 30 die toch écht heel anders klinkt en zeker niet gelijksoortig op pedalen reageert.

Overigens ben ik ook een voorstander van Carl Martin pedalen op AC30's. De drive pedalen van CM zijn lang niet overal even lekker klinkend op, maar op een AC: puik !

Is het echt zo'n andere versterker? We hebben het toch over een zelfde tb boost kanaal op 2 ipv 4 eindbuisjes?

Chris Winsemius
10 mei 2007, 22:14
De AC15CC is "puurder" (minder chipjes in het signaal) dan de AC30CC. Ik vermoed dat daar het klank-verschil in zit.

Mitch
10 mei 2007, 23:49
Is het echt zo'n andere versterker? We hebben het toch over een zelfde tb boost kanaal op 2 ipv 4 eindbuisjes?
Nee, dat was min of meer zo met de AC15 uit de '90's.

Einzeln
11 mei 2007, 07:39
Dan vrees ik dat ik mijn excuses moet aanbieden voor het veranderen van het onderwerp. Pardon!

Nellyrocks
11 mei 2007, 12:37
Dan vrees ik dat ik mijn excuses moet aanbieden voor het veranderen van het onderwerp. Pardon!

Oh, heb jij dat gedaan.