PDA

View Full Version : Gezocht: Drummer & bassist voor nieuwe band, M/V, 18-25jr, omg. Den Bosch



Pun
7 mei 2007, 22:23
Ik ben bezig een band op te zetten, tot nu toe is het alleen nog maar ik zelf op gitaar en zang. Ik speel op dit moment nog samen met een andere gitarist, maar zodra ik de band een beetje bij elkaar heb wil hij zijn eigen ding gaan doen.
Ik ben 21 jaar en woon in Den Bosch en ben dus op zoek naar en drummer en een bassist. Ik zit te denken aan ruwweg de leeftijdscategorie van 18 - 25 jaar. Man of vrouw maakt mij verder niet uit. Het is denk ik wel het makkelijkste als je in de buurt van Den Bosch woont. Verder vindt ik het vooral belangrijk dat je zeer gemotiveerd bent om er iets van te maken.

Invloeden zijn onder andere:
- Flipper,
- Stooges,
- Wipers,
- Sonic Youth,
- Melvins,
- Nirvana,
- Mudhoney,
- The Germans (www.thegermans.be/),
- Pixies

en nog wel aardig wat meer. De nummers die ik schrijf omschrijf ik vaak als noise-punk omdat dat wel een beetje in de richting komt.

Op dit moment repeteren we 1 keer per week (zondagmiddag van 15:00 tot 19:00) in de oefenruimtes van de W2. Wanneer de band compleet is wil ik echter wel aardig snel naar een eigen, vaste oefenruimte om meerdere keren per week te kunnen repeteren.

Lijkt het je wat, dan kun je me mailen (castelijn@home.nl), of een PM sturen.


John

Pun
11 juni 2007, 21:25
Bump.

Drummer is inmiddels gevonden.

Nu nog een bassist.

Fuhgawz
12 juli 2007, 14:18
DUDE!! Dat zijn PRECIES mijn bands!! Ik ben ook al een tijdje aan het proberen zo'n soort band op te zetten in Weert/Roermond/Eindhoven maar tot nu toe ben ik alleen bij mezelf op gitaar of evt bas en een andere gitarist (Big Bad Ralph) op gitaar en evt bas gekomen. Het blijkt echt moeilijk te zijn geschikt volk voor dit soort muziek te vinden, zeker in Weert. Maareh, misschien zouden we ons samen kunnen voegen, aangezien jouw tweede gitarist toch weggaat zogauw de band bij elkaar is.. Ikzelf ben 23, Ralph is 21.
Het enige probleem is eigenlijk de repetitietijden. Op zondag werk ik namelijk bijna elke week en daarbij is het met OV ook superduur wil ik elk weekend van Weert naar Den Bosch gaan. Ik ben wel van oorsprong gitarist maar ik heb ook een bas voor erbij, Ralph ook. Nodeloos om te zeggen gezien onze invloeden hebben we beiden ook een leuk arsenaaltje pedalen en beschikken we over gigbare versterkers.