PDA

View Full Version : Stereo voorversterker om over de stereo te spelen



Smoke
7 mei 2007, 21:25
Hallo,

Ik wil graag gitaar kunnen spelen over mijn stereo installatie, alleen ik snap nog niet helemaal hoe ik dat aan moet gaan sluiten. Ik heb een aantal stompboxjes waarvan bij sommigen het mono signaal stereo wordt, bijvoorbeeld bij de CH1 Super Chorus, nu lijkt het mij voor de hand liggen dat ik dan een voorversterker nodig heb met 2 inputs die ik vervolgens kan verbinden met mijn mengpaneeltje. Mijn vraag is dan klopt deze gedachtengang en zo ja kan iemand mij wat tips geven zodat ik weet naar wat voor soort voorversterkers ik dan moet zoeken? En dan nog een vraag, ik neem aan dat in de bypass mode van bijv. de chorus het signaal alleen mono wordt doorgestuurd, of heb je dan ook stereo(2x de mono input) output uit de chorus? Als dit geen stereo is dan zou dat natuurlijk erg jammer zijn want dan heb ik alleen met bepaalde effecten stereo en anders maar aan een kant geluid.

Hallie
7 mei 2007, 22:19
wow.. ik heb Daar geen verstand van.. maar waarom over stereo toren 0-o?
dat is toch nooit zo mooi als een lekker buizen amp ofzo.

Smoke
7 mei 2007, 22:32
Omdat ik nie zoveel geld heb voor een goeie buizenamp en als ik het via mijn dr 880 over de stereo doe klinkt het toch best wel vet. Maar ik ben de laatste tijd wat meer met pedaaltjes bezig omdat ik dat makkelijker vind en eigenlijk vind ik het ook wel een stuk beter klinken. En omdat ik ook met een loop station bezig ben schiet het niet echt op om de gitaar via de dr880 te laten lopen dus wil ik een voorversterkertje zodat ik mijn gitaar daarop aan kan sluiten en dan over stereo kan doen.

Negative K3 fan
7 mei 2007, 23:09
dan moet je iets zoeken in de richting van modelingspul, bijvoorbeeld een line 6 pod.

BartT5R
8 mei 2007, 07:39
Roland GP100,
dan kan je nog 2 loops gebruiken, zitten een aantal Boss pedaaltjes ingebouwd en heeft een volledig arsenaal aan effecten.
Is dan ook nog eens betaalbaar.

Raffel
8 mei 2007, 09:25
gebruik de mic-out of line-out oid van een multi-fx in je stereo en hang de rest van je pedalen voor de multi-fx. Dan ben je als het goed is klaar.

Smoke
8 mei 2007, 14:34
Hm ik zit even naar die dr 880(aangezien t volgens jullie toch altijd op een multfx neerkomt en die eigenlijk ook in de dr880 zit) te kijken en opzich kan ik daar ook gewoon de effecten uitschakelen en eventueel wat pedaaltjes ervoor doen, maar stereo pedaaltjes zal ik er sowiso achter moeten zetten lijkt me anders kan ik de stereo effecten niet benutten. Eigenlijk heb ik dan tussen de dr880 en mijn mengpaneel een soort van fx loop of zie ik dat verkeerd? En dan zit ik nog met een probleem, ik heb een rc2 loopstation en ik wil daar graag geluiden MET effecten in op kunnen nemen. Nou is dit apparaat echter mono, en als ik hem dus helemaal achteraan de effecten zou zetten en ik speel een loopje terug dan hoor ik het dus maar aan een kant van de stereo... Ik kan hem ook wel voor de gitaar ingang in de dr880 doen, maar dan kan ik dus (stereo)effecten als chorus en reverb niet in de loopstation opnemen. Heeft iemand hier evetueel nog een mooie oplossing voor?