PDA

View Full Version : Fulltone OCD



Fenderusa
7 mei 2007, 20:25
ik ben al een tijdje aan het kijken voor een goed overdrive pedaaltje.
wat vinden jullie van de OCD van fulltone?

nog andere aanraders voor een beetje een hendrix, cream geluid?

gr's

GuitarMaster
7 mei 2007, 21:07
Voor hendrix/cream is een goede (germanium) fuzz eigenlijk wel een must, vind de MJM London fuzz bijvoorbeeld erg goed.

lampz
7 mei 2007, 22:24
Tja, voor zulk soort sounds is de OCD eigenlijk niet bedoeld. Denk inderdaad dat je het eerder in een fuzz moet zoeken...

vinni
7 mei 2007, 23:53
Heb de OCD gehad.....werelds pedaal....veel dynamiek.
Maar voor Hendrix-sounds.....nee.....beter een goeie fuzz ja...

Vinni

Fenderusa
8 mei 2007, 08:05
mischien deze:

throbak electronics fuzz haze?
http://gundrymedia.typepad.com/throbak_electronics/images/fuzz_haze_9.jpg

zelf heb ik een double muff , dat is niet echt de sound die ik zoek

de ocd bedoel ik niet voor de fuzz, maar als een soort boost achtig, dat ie wat beter klinkt, ook voor de solo's een soort boost

Gr's

Mitch
8 mei 2007, 15:18
Goeie fuzzface (zijn er tientallen van) en evt. een medium drive of gewoon een mosfet boost ervoor als booster. Plenty mogelijkheden...

fullorder
8 mei 2007, 17:17
Voor de cream sound zou je ook naar een goeie treblebooster kunnen kijken. Let daarbij wel op dat de synergie tussen gitaar, treblebooster en amp niet vanzelfsprekend is. de combinatie moet kloppen. Maar met de juiste amp en gitaar kun je heerlijk sappige en smerige sounds maken met een treblebooster.

GuitarMaster
8 mei 2007, 23:02
Let daarbij wel op dat de synergie tussen gitaar, treblebooster en amp niet vanzelfsprekend is.

Inderdaad, zelfde verhaal met fuzzfaces, gewoon testen dus!

onze_jef
9 mei 2007, 01:59
ik ben heeeeel blij met men OCD, ik gebruikte hem eerst enkel als cleanboost maar vind hem nog leuker klinken met wat drive erbij. Wat minder gain op men amp en wat meer op 't pedaal maken dat sommige pedaaltjes er achter leuker werken. Ook de eerste drive/boost die ik tegenkwam die niet het laag weghaalt...

ik kan wel enkel vergelijken met een BOSS turbo OD, een MXR ZW overdrive (die ik tot kort het einde vond) en een TS 808 reissue (totaal niet men ding)en die hebben allemaal moeten onderdoen voor de OCD naar mijn smaak...maar ik zoek wel geen Hendrix sound...

Jan Buurman
23 mei 2007, 18:28
Kun je het verschil tussen de ZW-44 en de OCD wat duidelijker maken? Qua Tone, Gain e.d?
Ik gebruik LP Custom en JCM800 splitchannel...

lucan
23 mei 2007, 19:39
Ik heb nu o.a. een ts808, maar zoek een iets doorzichtiger overdrive om mijn Kochs (Classictone en Multitone) mee te combineren.
De mp3-tjes vn de OCD en de Barber Direct Drive ontlopen elkaar niet veel.
Wie heeft ervaring met alletwee?? want je kan ze haast nergens naast elkaar uittesten, dus ik doe soms niet anders dan pedaaltjes kopen die het net niet zijn om dan toch maar weer blij te zijn met de ts808. :confused:

Jan Buurman
2 juni 2007, 11:56
Iemand wat meer OCD info?

bluesbrother
3 juni 2007, 20:47
Hallo,
Ik had o.a een OCD voor mijn vox ac30.
Nu heb ik een fulltone 69 op een ENGL thunder 50 reverb.

OCD clean overdrive die een cranked amp sound geeft op een laag volume.
( heb je wel nodig voor een vox ac30) mooi geluid alleen voor mij niet erg
bluessy.

Fulltone 69; ik heb hem pas en kan er erg veel sounds uit halen :
clean ,crunch , distortion, fuzz. Het ultieme pedaaltje voor hendrix sound.
Ik heb al deze sounds behalve de fuzz op mijn engl.

OCD is zeer beperkt vergeleken met de 69.OCD moet je vergelijken met een
ts808 maar minder compressed en meer open sounding.

69 moet je vergeljjken met een double muff maar dan veelzijdiger qua
instellingen en een superieure sound.Beter dan een dunlop fuzzface.
Het leuke van dit pedaaltje is dat als je het op een cleane versterker
aansluit je al deze sounds kunt krijgen middels de volumeknop op je
gitaar.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ?
Bluesbrother. :gitarist:

Pepe
4 juni 2007, 22:07
OCD heeft geen kleuring, het immiteert -en dat doetie erg goed- een overstuurde buizeneindtrap. Ook geen midhump en erg doorzichtig kwa klankbeeld maar minder geschikt voor een specifieke solosound.
Je zou hem misschien ook eens kunnen testen met een Vox BigBen, iets minder doorzichtig dan de OCD maar meer dan een TS type, meer buizengeluid hoewel ik op sommige highvoiced amps een kleine fizzle in het hoog er mee krijg.
Als je in de buurt bent van Nederlandmuziek. . daar hebben ze beiden i.i.g.

Hendrix heeft een hoop verschillende geluiden waarvan een fuzzface wel een van de meest karakteristieke is. Maar elke fuzz klinkt anders, tricky animals... ik vind de sun fuzz van Analogman een van de meest transparante en bruikbaarste.
Verder moet je weten dat Hendrix zijn geluid een combinatie is van highvoiced late sixties pickups door een batterij highsucking pedalen en dat weer door een warme Marshall met veel hoog. Er mister Hendrix phrasing's natuurlijk....