PDA

View Full Version : hulphulp;).. wie heeft ervaring met:



Hallie
7 mei 2007, 16:26
wie weet meer van het geluid van de Laney Lx65R?

ik ben erg benieuwd.. want ik zoek een nieuwe versterker.

hiwatt G100
laney lx65r
marshall avt 50

(muziek styl.. ligt bij blues, rock, indie.. ik weet dat fenders veel daarvoor worden gebruikt.. maar bijv fender frontman is het OD channel echt bagger)

de prijzen liggen dicht bij elkaar.. en toen zag ik laney. met een best wel lekkere prijs.

elk commentaar is welkom.
alvast bedankt..

Kim Wilson
7 mei 2007, 16:29
Voor die muziek zou ik kiezen voor een Fender en een pedaaltje ervoor. OD van Fender is idd niet echt geweldig (hoewel, de Fender Performer had wel een mooie drive).

Pickslide
7 mei 2007, 17:49
Op hoog volume vindt ik de AVT versterkers van marshall verschrikkelijk. Clean weet ik niks van maar daar lijkt me een marshall niet echt DE versterker voor, de crunch kon ik geen fatsoenlijk geluid uit halen (kan em natuurlijk aan mij liggen) en de scheur kanalen zijn één bak ruis als je em hard zet.
Als ik zo je smaak lees is het toch voornamelijk het cruch kanaal wat je zou willen gebruiken. Aangezien de scheur kanalen echt alleen voor scheur zijn (ook al zet je de distortion op 1). Ik weet niet of het alleen voor thuis is? maar als dat zo is kan je het bovenstaande negeren. Want ik denk dat op een AVT op huiskamervolume prima kan functioneren, al zou het niet mijn keuze zijn......

dePerik
7 mei 2007, 21:13
Niet kopen voordat je 'm getest hebt...lijkt me logisch toch?

Hallie
7 mei 2007, 21:25
uiteraard;)

maar ik wil gewoon info sparen... ik kan wel revieuws lezen.. maar hier: zovveeelll gitaristen waarvan heelveel verstand, bandjes en gear hebben.. kom ik vast wel meer te weten.

voorbeeld:
eerst wilde ik een marshal avt50X maar die wordt nergens echt aan geprezen.

toch wel handig zon Forum

dePerik
7 mei 2007, 22:01
Ja, dat is wel waar.
Alleen ben ik ook een beetje bang dat ze allemaal hetzelfde zullen zeggen als ik; test het spul uit en koop wat je het lekkerst vind klinken en binnen je budget valt. Stel je voor dat je die Marshall tóch het best vind klinken. Koop je 'm dan niet omdat hier gezegd is dat ie niet zo goed is? Nee toch hoop ik?

Hallie
7 mei 2007, 22:10
nee;).. maar ik zit met zo'n gevoel van..:

ik weet er weinig van.. en ik wil iets goeds waar ik geen spijt van krijg.
dus tjah... maar ik ben beeetje van gedachten verandert.. ik wist eerst echt niet wat ik wou
buizen of trans.. enz enz
maar ik wil 15 watt buizen, klinkt lekkerder. goed op huiskamer volume, en ook nog een kleine gig kan het aan.

mischien wil je even kijken in mijn "15 watt buizen"topic kijken:)

Pickslide
8 mei 2007, 13:57
Ik zou als ik jouw was ook zeker ook markplaats in de gaten houden.....

Jimwoud
8 mei 2007, 14:29
Ik heb gister toevallig over een 65 watt laney transistor gespeeld, weet alleen niet of het die jij bedoelt was of zo'n hardcore ding. Heb met mn pedaal over het clean gespeeld klonk wel ok hoor. Overdrive kanaal heb ik niet geprobeerd.

Maar die dingen klinken meestal gewoon gemiddeld. Er zijn weinig die echt uitschieten qua transistor versterkers.

Randall is goed, maar niet voor jou stijl. Fender is voor clean alleen wel ok(buizenuitvoeringen hoef natuurlijk niks over te zeggen), de 1e en 2e serie valvestates zijn ook wel lekker. clean ook wel aangenaam. Ik zou lekker voor een buizencombotje gaan.

Staat op marktplaats een fender super 60 buizenversterker voor 400 misschien is dat wat.

succes