PDA

View Full Version : vintage gitaren



alzosprak
7 mei 2007, 15:05
Ik kan van een vriend een stratocaster model van het merk vintage kopen.
Hij zegt dat deze heel goed zijn. Wat zijn de ervaringen van de kenners van dit forum?

ajverbeek
7 mei 2007, 15:56
Heb een Vintage strat (ongeveer vier jaar oud). Is mijn eerste gitaar, dus heb niet veel vergelijkingsmateriaal, maar voor mij is het een prima gitaar. Twee mindere punten: de afstelling was niet best en de inputjack (heet dat zo?) zat los. Ik heb 'm vorig jaar naar een gitaarbouwer in Hilversum gebracht. Die heeft de topkam bijgevijld en verlaagd, de brug verlaagd, de holling van de hals aangepast en er zwaardere snaren opgezet. Ook heeft 'ie het probleem van de losse inputjack verholpen. Hij heeft gelijk de elementen vervangen door een setje Fenders dat ik tweedehands had gekocht. Waren de oude elementen slecht? Nee, maar ik had gelezen dat gitaren in deze prijsklasse vaak 'opknappen' van andere pickups, dus ik dacht 'waarom niet?'. Het geluid is nu met name als ik met distortion speel (gebruik een Vox Valvetronix AD30VT trouwens) minder troebelig. Om de zaak te compliceren: achteraf zou ik liever direct een duurdere gitaar hebben gekocht (Fender ofzo) omdat ik nu weet dat deze hobby 'blijvend' is. Dan is wat meer geld voor een eerste aanschaf goed te rechtvaardigen. Maar nogmaals: na een goede afstelbeurt heb je mijns inziens aan een Vintage een prima strat!

Yamhammer_71
7 mei 2007, 16:01
Doorsparen voor een echte Fender Strat! :)

Ash ketchum
7 mei 2007, 16:23
Nieuwe Vintage gitaren worden ontwikkeld door Trevor Wilkinson. Niet de allerkleinste in ontwikkeling op gebied van gitaar hardware.

jimihattricks
7 mei 2007, 21:56
wat ik hierover lees (en ze komen veel voorbij in de engelse gitaarbladen die onder mijn bed liggen), is dat de afwerking van een acceptabel niveau is, en de hardware gewoon goed...

met name de relic serie komt altijd goed uit de tests.. zeker een gitaartje om s te proberen dus

iwamoto
7 mei 2007, 22:15
ik heb laatst een OLP kopie in de handen gehad, mooi ding, ze krijgen vaak goede reviews, ik zou zeggen, probeer ze, en luister vooral niet naar die yamahahamama

vulvasonic
7 mei 2007, 22:39
met name de relic serie komt altijd goed uit de tests.. zeker een gitaartje om s te proberen dus

Laatst eens over een strat uit die relic serie van Vintage gespeeld en dat ding was helemaal niet verkeerd. Echt niet. Maar toch prefereer ik (in die prijsklasse) de London City boven de Vintage.