PDA

View Full Version : PROBLEEM met orange rocker 30



brunodb
7 mei 2007, 14:21
ik heb een orange rocker 30 nu een paar maand en ben er super tevreden over maar vandaag klinkt hij ineens anders. met de gain ver open klonk hij normaal behoorlijk strak bij palmmuting (toch naar orange normen). maar nu klinkt hij fuzzy met de gain open. het clean kanaal klinkt nog steeds hetzelfde maar van zodra ik naar het 2de kanaal ga wordt het korrelig en fuzzy, ook met low gain standen.

Aan wat zou dit kunnen liggen? hij is nog in garantie maar lampen vervangen ze niet in garantie. ik hoop dat het niet aan de lampen ligt.

Hij is nog maar een maand vier oud.

Wizz
7 mei 2007, 14:29
hij is nog in garantie maar lampen vervangen ze niet in garantie

Na pas vier maand ? Dat lijkt me raar...

Wizz

diabolix
7 mei 2007, 14:40
Ik vrees dat het probleem zal liggen bij de lampen.... (eerder preamp lijkt me). Heb je geen andere amp waar je wat kan uithalen om te testen op de orange?

Fumi SG
7 mei 2007, 14:44
Probeer eens wat preamp buizen te switchen. Die kun je zo wisselen, als er dan een rotte tussen zit haal je hem er zo tussenuit en een nieuwe preampbuis kost je ook de kop niet.

Jimwoud
7 mei 2007, 14:52
Hij is binnen je garantie periode niet goed. dus maakt niet uit waaraan het ligt lijkt mij. Dat moeten ze gewoon verhelpen.

Ik vind een rocker met goede lampen ook fuzzy klinken met gain open eigenlijk. Dat ter zijde

brunodb
7 mei 2007, 15:30
Hij is binnen je garantie periode niet goed. dus maakt niet uit waaraan het ligt lijkt mij. Dat moeten ze gewoon verhelpen.

Ik vind een rocker met goede lampen ook fuzzy klinken met gain open eigenlijk. Dat ter zijde

ja, maar nu is het een ander soort fuzzy geluid. eerder het soort fuzz dat je krijgt wanneer een speaker het niet aankan, een soort clipping geluid.

Jimwoud
7 mei 2007, 16:08
ja, maar nu is het een ander soort fuzzy geluid. eerder het soort fuzz dat je krijgt wanneer een speaker het niet aankan, een soort clipping geluid.
Waarschijnlijk inderdaad een rotte buis, ik heb het ook gehad in mn engl preamp. buisjes kun je vinden voor 7 euro ofzo.

succes

a darker shade of grey
8 mei 2007, 09:13
Horen Oranges niet fuzzy te klinken? ;)

brunodb
8 mei 2007, 15:26
denkt u dat ik niet weet hoe mijn orange behoort te klinken? ;-)

Er is weldegelijk iets ernstigs en duidelijk hoorbaar fout

Jimwoud
8 mei 2007, 15:48
denkt u dat ik niet weet hoe mijn orange behoort te klinken? ;-)

Er is weldegelijk iets ernstigs en duidelijk hoorbaar fout

Gewoon terug gaan dus, straks ben je zelf aan het kloten en gaat er wat fout dan valt het zeker niet meer onder je garantie.