PDA

View Full Version : Goeie case voor LP met Bigsby



ponq
7 mei 2007, 14:14
Sinds enige maanden heb ik een bigsby op mn LP. Zelf gedaan, prima gelukt, tziet er geweldig uit. Maar... mn case past nu niet meer. Ik heb daarom al eens wat rondgekeken de afgelopen tijd, maar ik kan niet zo makkelijk een goede case vinden.

Weten jullie mss een goede case? Ik wens:
-stevige case
-hoeft geen gibson case te zijn (maakt m alleen maar jat-gevoeliger)
-liefst lichte case *met* riemen zodat ie op je rug kan.
-materiaal maakt me niet uit, maar t moet stevig zijn.
-tliefst een case speciaal voor een lp+bigsby, zodat ie goed/perfect past.

Bedankt alvast!

Squier4ever
7 mei 2007, 14:15
werkt het niet om gewoon de hendel helemaal naar achteren te draaien, zo zie ik ze tenminste altijd in cases liggen....

Rutger
7 mei 2007, 14:17
Dan steekt die veer nog steeds een stuk boven de body uit

Ik gebruik gewoon een stevige hoes, in veel cases past ie (net) niet

ponq
7 mei 2007, 14:18
idd, de veer is dan nog net een cm of 2 te hoog.

Ik heb mn nu ook (als ik m vervoer) in een stevige gigbag, maar kheb toch liever een goede case.... potdikkie, tis wel mn lp hoor! :P

pippydude
7 mei 2007, 15:56
Zoek eens naar tribal planet tassen. Zijn zeer, zeer stevige koffertassen. Zit mijn gibson lp ook in. Hij is al verschillende keren omgevallen (kijk mij er niet op aan..) maar het ding is nog steeds 100%. Je betaalt geloof ik €50,- voor zo'n kreng, maar het is het waard.

Lexvandoef
7 mei 2007, 16:53
Die Tribal Planet tassen zijn idd er goed. Ik heb er ook een voor mijn les paul en tele. Hij is helaas ook een paar keer omgevallen maar er was gelukkig nix aan de hand. Die van mij kostte echter €100,00. Dat was echt de allerstevigste die ze hadden. Ze zijn echter best wel zwaar.

Rutger
7 mei 2007, 16:55
Ja die bedoel ik, prima tassen en erg stevig :)

steph
7 mei 2007, 19:05
op mijn oude lespaul had ik ook een bigsby, gewoon hendel naar beneden, en dan ging ie prima in de koffer (gibson koffer).