PDA

View Full Version : seventh throne demo - death metal



Maap
7 mei 2007, 12:37
ik heb zojuist een nummer van de nieuwe demo online gezet.
http://www.sevenththrone.nl/Corpus.mp3

was de eerste keer dat we de hele band zelf hebben opgenomen.

groet
Maarten

jw009
7 mei 2007, 13:48
gitaar sound doet me erg denken aan Death, ben er niet echt kapot van maar dat is persoonlijke smaak.
Die zanger kan aardig laag grunten maar dit is ook niet echt mijn voorkeur.

Het is absoluut neit mijn smaak, maar steekt wel strak in elkaar.
Ik vind de drum wel erg op de achtergrond trouwens...

glennshred
7 mei 2007, 17:32
Ik zou persoonlijk wat minder mids op de gitaar zetten..
maar het geheel steekt goed in elkaar! :rockon:

Veekeren
7 mei 2007, 17:55
Tis echt totaal niet mn ding, dus kan er verder weinig over zeggen, maar ik zou de drums ook wat naar voren halen.

Bosch
7 mei 2007, 18:50
Jemig, deze ook al VET!

Vital Remains eat your heart out (H).

Ik denk dat de vocalen (die erg goed zijn) nog bruter zijn door ze iets minder wet te maken.

Is dit een echte drummer?! If so, dan moet ie een keer iets voor me inspelen op 135 bpm :D

Maap
7 mei 2007, 21:02
Vital Remains eat your heart out (H).



kijk, dat is nog eens een compliment, dankjewel :) (heb je ze gezien in de baroeg trouwes laatst?)

om je vraag even te beantwoorden , ja het is een echte drummer. Het drumstel is echter wel getriggered. (DDdrum triggers + alesis DM5 module) maar samen met mics klinkt het alsnog wel goed realistisch.

ik zal jullie tips en kritiek in gedachte houden als ik de hele zooi echt definitief af ga mixen.

dank, groeten,
Maarten

<edit> oja en iets minder wet? je bedoelt minder reverb deroverheen ? minder mids?

interessander
8 mei 2007, 00:23
....... ja het is een echte drummer. Het drumstel is echter wel getriggered. (DDdrum triggers + alesis DM5 module) maar samen met mics klinkt het alsnog wel goed realistisch.....

Dan zou ik toch maar even doorsparen voor een DDRUM 3 molule want dit klinkt alles behalve realistisch in mijn oren, en dat is jammer van de snelle voetjes van de drummer.

Maap
8 mei 2007, 12:17
tja je moet altijd wat te willen overhouden he.. Je begrijpt wel dat we niet een oneindige geldvoorraad hebben voor opname apparatuur enzo. Ik vind die alesis zeer degelijk voor de prijs.. vele malen beter dan de roland module's. tuurlijk zullen der mooiere spullen verkrijgbaar zijn :)

Ja tuurlijk klinkt het nog als een getriggered drumstel en niet als een gemic't drumstel. Maar dat hoort natuurlijk een beetje bij de keuze om het te triggeren IPV met microfoons opnemen. Het is een sound die veel death metal bands gebruiken . (eerder genoemde vital remains, blood red throne en ga zo maar door)

wat ik bedoelde met dat het samen met de mics nog wel realistisch klinkt is dat het nog wel echt gespeeldt klinkt. Vergelijk dit maar es met een drumcomputer band als mortician OID.

Groet

Maarten

interessander
8 mei 2007, 12:45
Daar ben ik het absoluut met je over eens, vandaar dat ik ook zei dat het zonde was van de drummer, die overduidelijk goed kan drummen, maar het klinkt dan toch minder "echt", vooral de dubbelbass partijen.

Triggers hoeven van mij op een opname niet per sé, maar live zijn ze zeker een uitkomst, juist in de wat kleinere zaaltjes waar ze normaal gezien het drumstel niet uitversterken of waar ze er geen microfoons voor hebben.

Maap
8 mei 2007, 13:38
Daar ben ik het absoluut met je over eens, vandaar dat ik ook zei dat het zonde was van de drummer, die overduidelijk goed kan drummen, maar het klinkt dan toch minder "echt", vooral de dubbelbass partijen.

Triggers hoeven van mij op een opname niet per sé, maar live zijn ze zeker een uitkomst, juist in de wat kleinere zaaltjes waar ze normaal gezien het drumstel niet uitversterken of waar ze er geen microfoons voor hebben.


dat is zeker zo. de dubbelbass klinkt inderdaad heel erg snel door die triggers. maar zoals je net zegt triggers voor live zijn ideaal, of wanneer je geen degelijke drum microfoons hebt, zoals ik in mijn "studio" (computer met tascam firewire kaart, en een paar shure's en sennie's)

groet