PDA

View Full Version : keeley Mod



Murdock
7 mei 2007, 11:02
Jo, heb een vraagje. Rechtvaardigt een keeley mod van b.v een Boss DS1
de hogere aanschafprijs?



www.inhaze.nl

ponq
7 mei 2007, 11:58
voor de 1 wel, voor de ander niet.

Mitch
7 mei 2007, 12:28
Ja, beetje onzinnige vraag dit. Mods maken verschil en wat iedereen er voor vraagt staat vrij. Of iemand het doet vanuit hobbyisme of iemand runt er een bedrijf mee, dat maakt een prijsverschil. Hoeft in kwaliteit niet uit te maken, maar het is een beetje een verkeerde benaderingswijze. Keeley heeft veel fans en da's niet onterecht, het zijn over het algemeen goede producten. Of het je smaak is en of je het een goede prijs/kwaliteitsverhouding vindt is een ander verhaal.

Murdock
7 mei 2007, 17:04
Ja, ben toch weer van plan om een ds1 aan te schaffen, zonder mod
heb je ze voor 35 en met rond de 100 euro, ben gewoon benieuwd of
het echt zoveel verschil uitmaakt.

Ash ketchum
7 mei 2007, 17:18
Als je handig bent met de soldeerbout zou ik een ongemodde halen.
In deze link staat haarfijn beschreven wat er veranderd wordt;
http://www.geocities.com/overdrivespider/DS1/keeleyds1.htm
Deze is van Keeley zelf;
http://www.robertkeeley.com/audio6l6/dstech.html

EuroCinema
7 mei 2007, 22:20
De vraag moet eigenlijk zijn welke sound je wilt, of een pedaal daarvoor het aangewezen middel is en welk pedaal daar dan het beste bij past. Volgens mij is de Keeley mod een zeer goeie imitatie van een gierende marshall, de stock DS-1 is een lekker venijnige, heftige transistordistortion.

Aan de andere kant: de Keeley versie ziet er enorm cool uit en klinkt vast prima. Dus als je er gelukkig van wordt en je hebt geen grote schulden: waarom niet? :)

ewout
9 mei 2007, 22:35
ik vond de keeley modded ds-1 echt beter dan een normale ds-1. Gold ook voor de Sd-1 en de BD-2; keeley modded zijn het echt fijne pedalen! Hierbij moet ik wel zeggen dat ik alleen de moderne ds-1 ken, ik heb nooit op een oude japanse gespeeld die Joe Satriani enzo gebruiken en die echt *beter* schijnen te klinken dan de nieuwe stock.

Anyway, het verschil bij de ds-1 is dat de keeley minder zoemerig klinkt, strakker, en de buffer is flink opgepept zo even uit het blote hoofd. Ik wil wel benadrukken dat als je de ds-1 zoals die nu is niet ok vind dat er een hele grote kans is dat je de keeley ds-1 ook niet goed vind. De mod haalt een aantal vervelende 'trekjes' weg en verbeterd een aantal punten, maar het blijft wel een ds-1.

Ik zit zelf ook weer te kijken of ik er eentje ga halen, maar een tweedehands kopen en die modden is wel erg voordelig inderdaad... als je een beetje handig bent ben je voor 25-35 euro voor de ds-1 en 10 euro voor de parts klaar!

rjong999
10 mei 2007, 11:52
Ik speel al sinds eeuwen met DS-1's, ik heb er nu weer eentje met de befaamde DML-mod (waar je niet veel van hoort trouwens, maar dat is meer een kwestie van smaak). Ik ben niet zo kapot van de Keeley-mod, ik heb vooral het gevoel dat je wat beperkt wordt in je mogelijkheden. Wat wel helpt is niet gelijk alles op 10 zetten, vooral voorzichting met de tone spelen geeft goede resultaten.

marc_o
10 mei 2007, 14:25
Naar mijn mening klinken overdrive/distortionpedalen het lekkerst wanneer je ze als 'aanvulling' op een licht crunchende versterker gebruikt. Als echte standalone driveunit zijn niet zo heel veel pedalen op hun best.