PDA

View Full Version : Fender stratje van Squier



Jay75
7 mei 2007, 10:47
Hey,

Ik wil voor de gein wel eens een keer een stratje proberen, nu heb ik wel een leuke gezien op het net, 2dehands uit 1998.

Wat is daar een beetje een gangbare prijs voor? Squire stratje in het wit.
De verkoper wil 150 euro hebben.

Waren ze toen (1998) nog "beter", schijnt iets te kunnen zien aan het logo ofzo? Spaghetti logo? Ik weet niet precies wat, 150 euro is op zich niet veel maar moet wel niet te veel zijn voor een squiertje natuurlijk :)

smandert
7 mei 2007, 10:52
Doe eens een linkje.
Het zou misschien een mexicaanse Squier kunnen zijn. Staat er gewoon Fender op de plek waar het hoort, en Squier in het klein?

Ik heb er ook zo een, en dat is een betere kwaliteit dan de koreaanse Squier.

Jay75
7 mei 2007, 11:07
HIER DAN :)

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/90462267-squier-stratocaster-olympic-white-1998.html%3Freturn%3DeJwlil0LgjAYhf%252BLoJeb%252B 7BkMsJCqKvAhK5HCRtb%252BuIGWdF%252Fb6Or8zznHCWI%25 2BBhRNl4QzkTmR7XcdKNDAIGxnWGc0EMtNoBTKng0Ofy%252FI NCwW50kxd3LMOesJTnbuxDhbSDhmrqq3vJNslc0VnNGktlntMv Qt8P5ELPrc1rR8no8DV1cZ2%252FiTAuQJGu%252BP1hTMII%2 53D%26df%3D1%26fta%3DeNo9jsEKwjAYg9%252FlBz23XdfNl B2GCHoS5sCjFCZSrGxY3abDd7cV9ZiQfImBwuSRg%252B5Xd%2 52BiN86Q9sgQ0uoLPG1%252FcWnDtbnjaTrsRPM0zqbR7IMllw pU%252BD9jVVVlvl%252BWuXlUzwfbrTb3SrbcQ867gEShBnTk dSdsA8wh424QlA4HJgunPgwVPJUtF9ktFi0klhArWy2MBupjxE EGh23wyAmSGuMBA9NX9X7%252FeX2M%252BoA%253D%253D

VIA EEN LINKJE IN ZN ADVERTENTIE, KAN JE MEER FOTO'S BEKIJKEN :)

smandert
7 mei 2007, 11:17
Okee, gewoon een Squier dus. Ik weet niet of ze toen beter waren dan nu.
Sowieso verschilt het per gitaar he. Je zou m eens moeten testen. Dus bieden "onder voorbehoud van"...

Wel een leuk ding!

DeiDRagonas
7 mei 2007, 11:17
Dit is een Squier uit de Affinity serie. Ik ben niet 100% zeker, maar geen Mexicaan volgens mij. Ik dacht gewoon een aziaat. En in perfecte conditie zijn deze zo'n 120,- waard denk ik. Met een kleine beschadiging misschien iets minder, maar als ie echt zo goed speelt als de ad zegt (wat vaak niet zo is!) dan kun je er nog es 120,- voor geven met die beschadiging. Zoiets max als je t mij vraagt...

edit: Nieuw nu zo'n 180,- geloof ik...

Grt, Roy.

Ash ketchum
7 mei 2007, 11:18
Dat ding is van iemand van dit forum. Reb, als ik me niet vergis.

MarkNijland
7 mei 2007, 11:42
ja, die is van Reb.
Mooie gitaar!

Orgasmocaster
7 mei 2007, 15:50
Ligt eraan waar ie gebouwt is...
Squiers zijn van goed naar slecht
US > Japan > Mexico > Korea > China en overige aziatische landen.

Fender heeft alleen fabrieken in de US, Mexico en Japan, dus alles wat daar buiten wordt gebouwt is door een andere fabrikant gebouwt. Koreaanse Squiers en fenders zijn vaak wel door een fabrikant met een beetje goeie reputatie gemaakt (Cort, Samick etc) maar daarbuiten is het maar afwachten.

De Bullet en Affinity series zijn het minste.. dat zijn van die 99 $ gitaren

joost104
7 mei 2007, 17:21
De Bullet en Affinity series zijn het minste.. dat zijn van die 99 $ gitaren

De Bullet serie zijn de 99 euro gitaren... de Affinity's zijn een tikkie duurder
(rond de 180) :)

Spitfire
7 mei 2007, 17:23
Squiers zijn van goed naar slecht
US > Japan > Mexico > Korea > China en overige aziatische landen.

Dat is wel erg kort door de bocht... Liever een goede Koreaan dan een slechte Amerikaan

Ash ketchum
7 mei 2007, 17:25
Dat is wel erg kort door de bocht... Liever een goede Koreaan dan een slechte Amerikaan
Als je voor speelplezier gaat wel, als je voor "image" en centen gaat een USA.

Orgasmocaster
7 mei 2007, 17:37
Dat is wel erg kort door de bocht... Liever een goede Koreaan dan een slechte Amerikaan

Ik had het even heel specifiek over squiers..
En ik weet het, zoveel zijn er niet in de US gemaakt , maar ze schijnen wel goed te zijn.

Squier4ever
7 mei 2007, 17:39
als je al een aantal dure gitaren hebt zou ik er zo eentje kopen (mits het een goede basisgitaar is) en dan modden.. er zijn nl een aantal punten voor verbetering vatbaar, zoals eigenlijk alle hardware :D

als die vervangen is heb je vaak een waanzinnig fijn gitaartje.

FC Spoiler
7 mei 2007, 17:45
De Affinity Squiers zijn idd de goedkoopste, volgens mij stond er Korea op bij mij. De Bullet is goedkoper, maar die heeft geen tremolo.
Ik heb dus zelf ook een Affinity "Strat" Nieuw gekocht in '99 voor 325 Gulden. Ziet er niet echt meer nieuw uit... :D maar het is een fijn gitaartje (lekker halsje)

FC Spoiler
7 mei 2007, 18:02
Soundfiletje, opgenomen toen de "Strat" nog helemaal orgineel was: KLIK (http://members.home.nl/fclandstra//Pain-Grief/Cry%20Havoc/SCT.wma)

Squier4ever
7 mei 2007, 18:05
mijnes is ook een affinity, inmiddels al een jaartje of 15 oud denk ik, moet eens uitzoeken.

klinkt na een pup-swap toch zeer goed vind ik zelf. en hij speelt uberfijn. ik ben zo langzaam aan bezig om alle hardware te vervangen... topkam is denk ik het volgende wat er aan gaat worden gepast.

Me_bigboy
7 mei 2007, 18:11
Heb een squier affinity uit 2000 en die speelt heel fijn, enkel het geluid kon beter, dus ook de pickups vervangen en nu is het een heel fijn gitaartje voor weinig geld waarmee ik wat mee rond kan klooien. niks mis mee dus:)

Casseman
7 mei 2007, 18:16
ik heb een chinese squier uit 1998, en ik ben er na lange tijd en veel gitaren verder nogsteeds erg tevreden over.Het enige minpunt is dat de tuners niet echt super zijn.

M.V.G
Casper

Tupelo
7 mei 2007, 18:32
Edit: Biedingen onder de € 150 worden dus niet serieus genomen. :D

Jay75
7 mei 2007, 20:34
Ja, ik heb alweer een andere op t oog, zon stratje komt er wel ooit toch maar hij vraagt te veel voor mij momenteel....( voor die gitaar dan )

glacius
17 augustus 2007, 14:32
Hey,

Ik wil voor de gein wel eens een keer een stratje proberen, nu heb ik wel een leuke gezien op het net, 2dehands uit 1998.

Wat is daar een beetje een gangbare prijs voor? Squire stratje in het wit.
De verkoper wil 150 euro hebben.

Waren ze toen (1998) nog "beter", schijnt iets te kunnen zien aan het logo ofzo? Spaghetti logo? Ik weet niet precies wat, 150 euro is op zich niet veel maar moet wel niet te veel zijn voor een squiertje natuurlijk :)

als het nix is ben je hem zo weer kwijt op marktplaats

Luke-wannabe
17 augustus 2007, 16:39
Beetje laat?

Nobler
17 augustus 2007, 17:00
Tja, nu dit topic toch gebumpt is, ik heb, terwijl ik al meerdere goede gitaren had, na het testen van veel goedkopere gitaren, vorig jaar uiteindelijk een Squier Bullet Strat gekocht. Ik noem het mijn campinggitaar, maar je mag het ook mijn rondsjouwgitaar noemen. Om ergens mee naar toe te nemen waar ik mijn betere gitaren niet aan wil wagen (zoals de camping!). Verder speel ik er thuis ook veel op, in de huiskamer of bij de PC. Het is een Chinees en, in tegenstelling tot wat eerder in dit topic werd beweerd wel degelijk met tremolo, maar die gebruik ik toch niet (ik had zelfs liever gehad dat hij niet met tremolo was). Hij kostte vorig jaar 149 euro (in een niet super goedkope, maar ook niet te dure zaak). Natuurlijk zit er niet de beste hardware op, maar ik vind het toch een meer dan acceptabele gitaar! Wat mij wel opvalt is dat Squiers tweedehands worden aangeboden voor méér dan wat ze nieuw in de winkel kosten. Misschien gaat het dan om Mexicanen of zo, maar dat staat er dan niet bij!