PDA

View Full Version : E34L van JJ-Electronic



Franc
10 januari 2003, 13:53
voor 12,70 pstuk. Is dat wat?
Ik weet dat het geen Svetlana's zijn, maar zijn ze slecht?

McCloud
10 januari 2003, 15:05
Ik heb ze net in huis, maar nog geen tijd gehad om te proberen. Ik heb ze juist speciaal gekocht omdat er gezegd wordt dat deze buizen erg goed zijn. Speciaal in Marshall versterkers met een master volume. De buizen hebben meer 'headroom' dan standaard EL34's. Ze oversturen dus minder snel.

LordRiffenstein
10 januari 2003, 15:24
Mijn amp tech verkiest ze boven Svetlana's vanwege hun goede klank. Let wel op dat je ze ergens koopt waar ze goed getest en gematched zijn want hij vertelde me dat er al eens wat slechte verstuurd worden vanuit de fabriek.

Greetzzz,

Yoeri

Bas
10 januari 2003, 16:06
Zijn al een aantal topics over deze buizen geweest, maar dan nog ff keer.. ik heb zowel in mn pre als poweramp JJ's. Ben er zeer te vreden mee. Had er eerst dus Svetlana in zitten maar ik vind deze toch beter klinken. Helemaal als ze er een tijdje in zitten.

Franc
10 januari 2003, 16:13
Oke, ik wist niet dat deze discussie al geweest was! (ik wist niet dat je kwaad werd :wink: )
Het komt eigenlijk omdat -ik meen- mathe over Tesla's begon en specifiek zei: niet de JJs
Dus ik d8 eigenlijk dat die minder goed waren.

Bas
10 januari 2003, 16:20
Ik word niet boos hoor :smile: Maar ik moedig die zoek functie alleen ff aan. Anyway, JJ was vroeger inderdaad Tesla. Ik weet niet of ze het bedrijf hebben opgekocht of alleen de fabriek, maar iig zit JJ er nu. En ze maken vrij goede tubes wel.. Tesla schijnt inderdaad kut te zijn, hoewel ik er zelf nog niet mee gewerkt heb.

Heb nu de E34L en ECC83S er zitten. Klingt geweldig.

mathe
10 januari 2003, 16:59
Oude Tesla's zijn absoluut niet kut... Ik denk dat je wat door elkaar haalt. Naar mijn mening de beste EL34's sinds de Philips/Mullard uit de 60er jaren.

Dude
10 januari 2003, 17:14
laat even weten hoe ze klinken man, ik heb ook nieuwe nodig...

Jeee
10 januari 2003, 18:07
Op 2003-01-10 15:05, schreef McCloud:
Ik heb ze net in huis, maar nog geen tijd gehad om te proberen. Ik heb ze juist speciaal gekocht omdat er gezegd wordt dat deze buizen erg goed zijn. Speciaal in Marshall versterkers met een master volume. De buizen hebben meer 'headroom' dan standaard EL34's. Ze oversturen dus minder snel.


Ik dacht dat dat nu net het mooie was aan een EL34, dat ie snel overstuurt.
Dat is toch het typische Marshall geluid?

Bas
10 januari 2003, 19:02
Op 2003-01-10 17:14, schreef iamyou:
laat even weten hoe ze klinken man, ik heb ook nieuwe nodig...


Ik weet wel dat als ik nieuwe moet hebben dezelfde JJ's er weer in gaan..