PDA

View Full Version : variax/synth



Orpheo
7 mei 2007, 08:04
Ik ben bezig met een warmoth-gitaar, en ik zit eraan te denken er een variax-transplant van te maken met normale elementen erin. maar een andere optie is synth+piezo.

wat zouden de voor of nadelen kunnen zijn van beide systemen? Ik hoorde zoiets dat variax een soort vertraging kent? bijvoorbeeld bij 't benden en bij pinch harmonics? of was dat juist bij synth?

Graag hoor ik van jullie de ervaringen met beide systemen. een van beide is natuurlijk ook goed.

iwamoto
7 mei 2007, 08:20
dat is bij synths juist, die vertraging, een man heeft al vaak transplants gemaakt, http://www.guitaristjeffmiller.com/ daar kan je wel wat afkijken denk ik, wees wel bereid te freezen in je body

Orpheo
7 mei 2007, 12:30
dat is bij synths juist, die vertraging, een man heeft al vaak transplants gemaakt, http://www.guitaristjeffmiller.com/ daar kan je wel wat afkijken denk ik, wees wel bereid te freezen in je body

ah, thnx. ik wist 't niet meer zeker. over de routing. de warmoth heeft genoeg ruimte over in t body :)

interessander
7 mei 2007, 12:39
Qua nadelen: Er was toch iets mis met de combinatie van variax en palm-muten?

Orpheo
7 mei 2007, 12:45
Qua nadelen: Er was toch iets mis met de combinatie van variax en palm-muten?

hmm goeie. ik ga eens tzt een variax flink proberen. het probleem is alleen dat de meeste winkels ze wel hebben, maar dat er zelden/nooit batterijen inzitten.

BB-G
7 mei 2007, 12:45
Qua nadelen: Er was toch iets mis met de combinatie van variax en palm-muten?


Nope, helemaal niets mis mee, 'k heb er geen enkel probleem mee. Gewoon effe wennen, maar dat gaat zeeer snel.


ah ja, op zo'n variax palmmute je wel iets minder makkelijk dan op een LP, waar dat je gewoon je hand effe op de brug legt, maar dat maakt 't daarom niet onmogelijk om te palmmuten.

BB-G
7 mei 2007, 12:48
hmm goeie. ik ga eens tzt een variax flink proberen. het probleem is alleen dat de meeste winkels ze wel hebben, maar dat er zelden/nooit batterijen inzitten.


Gewoon effe vragen of ze 't pedaaltje willen brengen; dan heb je geen batterijen nodig.

Orgasmocaster
7 mei 2007, 15:37
ik heb geen ervaring met Variax, maar op mijn volgende Warmoth ga ik n Ghost/Hex combinatie zetten..
Is makkelijker in te bouwen dan een variax systeem

Yamhammer_71
7 mei 2007, 15:48
Als dit experiment maar goed gaat...blijven experimenteren is oke, maar het kan ook een keer niet volgens je wensen gaan Orph!!

Maar in ieder geval veel succes toegewenst.

vettavillenl
7 mei 2007, 18:37
ik heb geen ervaring met Variax, maar op mijn volgende Warmoth ga ik n Ghost/Hex combinatie zetten..
Is makkelijker in te bouwen dan een variax systeem

Ter info: Warmoth levert bodys met cavitaties voor Variax

Orgasmocaster
7 mei 2007, 18:52
Ter info: Warmoth levert bodys met cavitaties voor Variax

weet ik, maar volgens mij ging dit over een warmoth van Orpheo die hij al heeft.. ik kan het ook mis hebben..

Orpheo
7 mei 2007, 20:43
weet ik, maar volgens mij ging dit over een warmoth van Orpheo die hij al heeft.. ik kan het ook mis hebben..

inderdaad, dat is inderdaad het idee.

@ vettavillen: ja, maar ze leveren niet variax bodie met de optie die ik wil (onder andere semi hollow, of een carved top LP etc etc).

@ yammer: wat is er moeilijk hieraan? gewoon de draadjes lossolderen, brug vastschroeven, draadjes terug solderen, klaar. dat kan toch iedere mongool (mits hij/zij kan solderen).