PDA

View Full Version : Matchless clubman



tillens
7 mei 2007, 01:04
Beste allemaal, wie o wie is er in bezit van een matchless clubman, en wie wil er wat kwijt over deze amp???

MVG,

Peter

tillens
7 mei 2007, 20:05
Niemand? Althans ik zal de vraag nog enigzins aanpassen, wie heeft er wel eens over gespeeld, en wat zijn de ervaringen?

robzilla
7 mei 2007, 20:07
Heeft Michael AE niet een Clubman? Of was dat een andere matchless?

Heb je die amp op het oog? Ik heb wel een twee tal Matchless amps gehoord en ik vond ze erg mooi..

Michael AE
7 mei 2007, 20:24
Ik heb geen Clubman maar een Phoenix 35. ;)

Ik geloof dat Tristan wel ervaring met de Clubman heeft.

Tristan
7 mei 2007, 20:34
De Clubman heb ik ook nooit gehoord...
Wat ik ervan weet of denk te weten (meen zoiets weleens gelezen te hebben) is dat je moet oppassen welke je koopt, want er zijn meerdere modellen van op de markt, ze zijn uiterlijk niet echt te herkennen, maar de ene is een hele andere amp dan de andere...
Ik weet het niet, de oude Phoenix vind ik heel erg goed, de beste Matchless die ik tot nu toe gehoord heb, de nieuwe met de twee inputs vind ik dan weer een stuk minder klinken...
De Chieftain heb ik weleens gehoord en dat vond ik niks...

drap
7 mei 2007, 23:16
Ik heb hier nog wel wat soundsampeltjes van de Clubman 35, misschien dat je daar wat aan hebt:

http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareAmps/CompareAmps.html

tillens
7 mei 2007, 23:20
Ha tof, voor de reacties. ja heb inderdaad mijn oog laten vallen op de clubman, lijkt me wel heel gaaf ampje, maar baart me weer zorgen dat er verscheidene clubman's zijn en dat het dus lastig is om na te gaan.. komt dat vanwege het evt handwerk of door verschillende productielijnen?

Tristan
7 mei 2007, 23:26
Nee, tsja, wat ik er van weet is dat er eentje is (volgens mij is dat de eerste lijn die geproduceerd werd) die een afwijkende preamp heeft met een beetje een vreemde buis, ik weet nou niet meer of dat model nou juist goed klonk of juist minder, ik dacht het laatste en het schijnt dat dit model ook wat problemen heeft met ruisgevoeligheid e.d, mede ook door de gebruikte buis...
Heb je de amp al gehoord?

tillens
7 mei 2007, 23:31
Hm ok dan, dan zou ik eens moeten nagaan uit welk productiejaar de amp zou moeten komen. Tristan je hebt pm!

Tristan
8 mei 2007, 00:43
Nou, ik heb even Harmony Central erop nageslagen, duurt even maar dan heb je ook wat...
Naar verluidt is het eerste model dus die met de rare preamptubes: 6SH7 en 6AT6, schijnen soms microfonisch te zijn en dit model schijnt wat minder lekker te klinken...
Het tweede model heeft deze preamptubes: 12AX7 en EF86, de EF86 is ook een gevoelig buisje, maar dit model schijnt dus beter te klinken...
In ieder geval veel succes ermee... :D