PDA

View Full Version : Metal riffje met Line6 Toneport



interessander
6 mei 2007, 23:25
Ik heb sinds een tijdje de toneport UX1 van line6, en daar kun je heel fijn een nieuw idee voor een riffje even snel opnemen, en dat doe je dan direct maar met drie partijen en je gooit er een ezdrummer loopje onder, en dan krijg je dit: (http://media.putfile.com/riffje)

Het is dus maar een ideetje snel even opgenomen, maar wat vindt men ervan?

Iceman
7 mei 2007, 08:26
Line 6 is geweldig voor snel riffs opnemen of demo's, maar ik hoor toch liever de buizen van je Mark III.

Mooie riff.

interessander
7 mei 2007, 11:31
Thanks! Ik hoor zelf liever ook de mark III maar die staat nu eenmaal niet altijd tot m'n beschikking, en er zit ook niet echt iets vergelijkbaars in de toneport, de rectifier bevalt me niet dus ik gebruik altijd de SLO-100, eventueel met een tubescreamer ervoor. Dit was opgenomen met mn kasuga les paul custom, valt me enorm mee hoe die elementen klinken, bij mijn weten gewoon crappy 70's stock pickups, dus waarschijnlijk dimarzio klonen.

Elixir
7 mei 2007, 11:38
Leuke riff.

Ik heb zelf ook de toneport UX1, en voor snel even wat ideetjes op te nemen voordat je ze vergeet is dat ding echt ideaal.

glennshred
7 mei 2007, 17:26
Hahaha en ik maar denken hiervoor dat je de jackson js30 gebruikte
in ieder geval een prachtig geluid.. en toffe riff

Als ik men gitaar ook zo wat in die richting kan laten klinken
dan ben ik zeker nog tevredener :rockon:

Veekeren
7 mei 2007, 17:52
Vette riff ja! Vind alleen het gitaargeluid wat dof. Heb ik ook met mn Toneport, maar ik denk dat het in mijn geval iig zeker aan mn mixing skills ligt. Nu moet ik ook zeggen dat ik het bij mn nieuwste opname al minder erg vind, tis ook een kwestie van wat tweaken.

interessander
7 mei 2007, 19:01
Hahaha en ik maar denken hiervoor dat je de jackson js30 gebruikte
in ieder geval een prachtig geluid.. en toffe riff

Als ik men gitaar ook zo wat in die richting kan laten klinken
dan ben ik zeker nog tevredener :rockon:

Jij hebt toch een podXT, kun jij wat met een patch van mij dan eventueel?

glennshred
7 mei 2007, 20:35
mmm..

had ik nog niet aan gedacht dat die 2 compatibel waren..
zou wel geweldig zijn als je die patch kon posten voor mij..
ik ben van plan om men andere soundpresets te behouden en
copies te maken met wat meer (mids) geluid in!

maar het zou me zeker al helpen als je de jouwe moest posten :)

interessander
7 mei 2007, 20:43
Het is een .l6t bestand, ik weet niet hoe je hem in de Xt moet laden maar misschien kan het. Ik heb deze track opgenomen met twee gepannede tracks met deze patch, in het midden zit er nog een met meer mids, een marshall plexi jumped met een tubescreamer, die heb ik niet gesaved verder.

http://putstuff.putfile.com/77199/3087216/

Ik hoop dat je er wat mee kan!

glennshred
7 mei 2007, 23:16
Het is een .l6t bestand, ik weet niet hoe je hem in de Xt moet laden maar misschien kan het. Ik heb deze track opgenomen met twee gepannede tracks met deze patch, in het midden zit er nog een met meer mids, een marshall plexi jumped met een tubescreamer, die heb ik niet gesaved verder.

http://putstuff.putfile.com/77199/3087216/

Ik hoop dat je er wat mee kan!

Bedankt,

Heb em er al afgehaald.. laat nog wel iets weten
in de loop van de week!

Klopgeest
12 mei 2007, 20:38
Cool gedaan! Ik krijg bijna zin om zelf ook weer metal te maken :)

Raffel
13 mei 2007, 18:03
Thanks! Ik hoor zelf liever ook de mark III maar die staat nu eenmaal niet altijd tot m'n beschikking, en er zit ook niet echt iets vergelijkbaars in de toneport, de rectifier bevalt me niet dus ik gebruik altijd de SLO-100, eventueel met een tubescreamer ervoor. Dit was opgenomen met mn kasuga les paul custom, valt me enorm mee hoe die elementen klinken, bij mijn weten gewoon crappy 70's stock pickups, dus waarschijnlijk dimarzio klonen.

de rectifier klinkt best lekker als je wat klooit met de equalizer en er de line6 4x12 kast aanhangt. Ik gebruikte daarvoor ook altijd de Soldano model, maar nu ik na lang klooien een preset heb voor de rectifier, hou ik hem ook zo. Misschien dat ik hem wel ergens op kan zetten, maar ik heb zelf een guitarport geen toneport, dus ik weet niet of er verschil tussen zit.