PDA

View Full Version : langere sustain zonder echte distortion



ilovemyguitar
10 januari 2003, 13:51
hoe kan ik op mijn LP standard langere sustain krijgen zonder al teveel distortion erin te knallen?

(of ligt het aan je amp?)

wat moet ik kopen/doen?

Jeee
10 januari 2003, 13:57
Wat je kan doen is een compressor tussen je gitaar en je amp gooien.
Dat zal je sustain zeker verbeteren.
Wel uitkijken, want te veel compressie haalt de dynamiek uit je spel.

Raffel
10 januari 2003, 14:02
E-BOW???

Jeee
10 januari 2003, 14:19
Ja, zo'n ebow, daarmee heb je dagen sustain.

Maar zoeits durf ik niet te gebruiken, dat lijkt mij "valsspelen".
Ik bedoel maar, als je sneller wilt picken kan je ook een mixer gebruiken, maar dan bij jij het niet meer die de muziek maakt.

ilovemyguitar
10 januari 2003, 16:18
hmmm dat ebow klinkt interresant

wat is het precies?

Harry
10 januari 2003, 16:23
Op 2003-01-10 16:18, schreef ilovemyguitar:
hmmm dat ebow klinkt interresant

wat is het precies?


als je de knop 'zoeken' rechtsboven gebruikt kom je heel veel uitleg daarover tegen.

Lucky
10 januari 2003, 16:24
buizenamp, klein beetje overdrive (liefst natuurlijke overdrive...door je buizen te "driven" met een boostertje), beetje op volume spelen en evt. een beetje compressie...

Dat moet je LP wel flink laten zingen zonder te veel disto.

michielv
10 januari 2003, 16:37
Dan wil je dus een compressor/sustainer. Moet je net gary moore op het moment dat je een langere toon wilt dat ding aantrappen en na afloop wel weer uitdoen anders klink je nergens naar.

Een sustainer is wel een apparaat wat je moet bedienen. Voor luie gitaristen zoals ik is het nix :wink:

Jeee
10 januari 2003, 16:46
Op 2003-01-10 16:18, schreef ilovemyguitar:
hmmm dat ebow klinkt interresant
wat is het precies?


http://www.ebow.com

vulvasonic
10 januari 2003, 16:52
Ik dacht altijd dat een Les Paul van nature een bijzonder lange sustain had.....

Weer een mythe naar de ju!
;]

washburn force 2
10 januari 2003, 22:54
grapihte halspen erin zetten :grin:

lange sustain :grin:


see ya

vragen over grapihte halspen
mail@voxhumana.nl

skabouter
10 januari 2003, 23:04
ja, de Les Paul heeft wel van nature een hele lange sustain. is miets mis mee.

een sustainer kan je ook installeren. maar kost een hoop doekoe .....

Anders Destium
10 januari 2003, 23:08
Misschien moet je dikkere plectra gebruiken en/of dikkere snaren, en de techniek komt hier en daar ook altijd om de hoek kijken....

De beste oplossingen zijn meestal de meest voor de hand liggende (aforisme is niet van mezelf natuurlijk :smile: ), en dat kan ook nog het een en ander aan poen schelen...

sash
10 januari 2003, 23:32
Idd, dikke snaren en plectra willen ook helpen. Hoge aktie ook.

Mijn strat heeft vanwege de body al een supersustain, echt een zingend plankje alder. Verder heb ik graph tech zadels en een graph tech nut erop zitten, help ook al weer.
Momenteel laat ik ook een nieuwe hals maken die bijna net zo dik is als een LP hals. Denk dat dat best zal gaan klinken :smile:

Sash
(tonefreak)

Negative K3 fan
11 januari 2003, 00:20
elementen dichter onder de snaren zetten of elementen met een hogere output willen ook wel werken, vibrato gebruiken schijnt de sustain ook te verlengen.

vulvasonic
11 januari 2003, 22:20
Op 2003-01-10 23:32, schreef sash:
Idd, dikke snaren en plectra willen ook helpen. Hoge aktie ook.

Mijn strat heeft vanwege de body al een supersustain, echt een zingend plankje alder. Verder heb ik graph tech zadels en een graph tech nut erop zitten, help ook al weer.
Momenteel laat ik ook een nieuwe hals maken die bijna net zo dik is als een LP hals. Denk dat dat best zal gaan klinken :smile:

Sash
(tonefreak)



En, wordt het Patrick Koopmans?

sash
12 januari 2003, 14:27
Nee Sjak Zwier. Erik v/d Haar bevalt me niet echt, vooral de manier waarop hij de halzen bouwt. Sjak Zwier zat 125 Euro onder Patrick en ik heb er erg veel goede dingen over gehoord, dus die keus leek me duidelijk :wink:

qwerty
12 januari 2003, 14:33
wel eens gedacht aan zoŽn sustainer of sustainiac element??

Soort van in je gitaar ingebouwde ebow.......

:B :B :B :B

ilovemyguitar
13 januari 2003, 13:29
hmm okeej..
zal wel ff kijken wat ik ga doen..
zo'n ebow lijkt me alleen niet handig..
maarja..

(ja het is wel waar dat LP's lagere sustain hebben, maar toch nog niet genoeg want ik speel satriani-stijl enzo :smile:)

Kapitan Yonker
15 januari 2003, 16:28
Op 2003-01-11 00:20, schreef Negative K3 fan:
elementen dichter onder de snaren zetten of elementen met een hogere output willen ook wel werken, vibrato gebruiken schijnt de sustain ook te verlengen.


hmm 'k dacht altijd dat het juist beter was om de elementen te verlagen.. zo heeft het magnetisch veld van het element minder invloed op de trilling van de snaren.. hmm.. als je een heel lage actie hebt op je gitaar kan je em ook proberen wat te verhogen.. meer vrije ruimte voor de snaren om te trillen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kapitan Yonker op 2003-01-15 16:28 ]</font>

Negative K3 fan
15 januari 2003, 16:32
Op 2003-01-15 16:28, schreef Kapitan Yonker:


Op 2003-01-11 00:20, schreef Negative K3 fan:
elementen dichter onder de snaren zetten of elementen met een hogere output willen ook wel werken, vibrato gebruiken schijnt de sustain ook te verlengen.


hmm 'k dacht altijd dat het juist beter was om de elementen te verlagen.. zo heeft het magnetisch veld van het element minder invloed op de trilling van de snaren.. hmm.. als je een heel lage actie hebt op je gitaar kan je em ook proberen wat te verhogen.. meer vrije ruimte voor de snaren om te trillen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kapitan Yonker op 2003-01-15 16:28 ]</font>


Dat is ook waar, je meot een beetje de sweet spot vindeen, als hij te laag staat hij je minder sustain en als ie te hoog staat ook.