PDA

View Full Version : Is dit forum geheel overgenomen door fingerpickers?



Liefhebber
6 mei 2007, 21:58
Verdulle wat een geleuter!
Speelt T.E te hard? Is zijn broertje beter? Chetje Adgins, oooh de vader van alles!
Mensen er wordt zoveel mooie muziek op gitaar gespeeld(en natuurlijk ook op andere instrumenten)
Ga nou niet dood vallen op alleen dat stomme fingerpicking. Dat is gewoon een van de vele technieken in gitaar spelen
Kijk gewoon naar alle andere stromingen.
Al die grote fingerpickers leggen het absoluut af tegen een beetje redelijke klassieke gitarist wat betreft techniek! Al die fingerpickers leggen het ook af tegen een beetje redelijke flamenco gitarist wat betreft technisch kunnen en creativiteit. We hebben het nog niet eens over een redelijke jazzgitarist!

LaurentB
6 mei 2007, 22:09
Och, het is maar net hoezeer een gitarist zich op zijn spel toelegt. Ik geloof niet dat diens niveau zo duidelijk met de stijl samen hoeft te hangen.

chris c
6 mei 2007, 22:18
Begin dan een interessant topic over de klassieke gitaar...

Liefhebber
6 mei 2007, 22:20
Begin dan een interessant topic over de klassieke gitaar...
Excuus,

Dan heb je het toch niet begrepen!

Pais
6 mei 2007, 22:30
Ga nou niet dood vallen op alleen dat stomme fingerpicking. Dat is gewoon een van de vele technieken in gitaar spelen
Kijk gewoon naar alle andere stromingen.


Tjonge, dit klinkt wel heel agressief. Over smaak valt niet te twisten!
Fingerpicking is nou eenmaal populair onder de akoestische gitaarliefhebbers. Je vergelijkt het met jazz, flamenco en klassiek maar dat vind ik niet terecht. Fingerpicking is veel ruimer dan een genre als bv klassiek en kent daarom veel meer liefhebbers. Het is "easy listening" en er valt tal van genres in te verwerken waardoor het heel veelzeidig is.

Jazz, flamenco en klassiek liefhebbers komen hier heus wel, maar het loont nou eenmaal niet om daar een uitgebreid topic over te openen. Probeer voor de gein eens een filmpje te posten van bijvoorbeeld Vicente Amigo om zijn ongebruikelijke picado techniek te bediscuseren. Je zult niet veel reacties krijgen.


Een edit-je - techniek is onhevig aan emotie. Een waardeoordeel aan muziek hangen vanwege de toegepaste techniek vind ik heel jammer.

Flipkoos
6 mei 2007, 22:41
Ik voel wel een beetje met Liefhebber mee. Hoewel ik een zeer groot fan ben van fingerpicking, valt het me inderdaad op dat aan andere 'stromingen' om het maar ff zo te noemen weinig aandacht wordt besteed.
Klassiek (wat volgens mij dus juist weer VEEEEEEL breder is dan fingerpicking), maar ook minder solistische dingen.
De akoestische gitaar is ook een perfect begeleidingsinstrument (echt?)
haha...we zien hem hier op het voorem meestal solo voorbij komen.
Laatst nog ff een filmpje gezien van het Rosenberg Trio...
Ook mooi!
Ach en zo is er zoveel moois...

Picker
6 mei 2007, 22:41
Hahaaaa... iemand krijgt het door...

Acoustic Fingerstyle is bezig met een overweldigende opmars! Het publiek is al dat gestrum, of nog erger: die powerchords en dat single-string zenuwe-gepingel en dat domme getap en een-dozijn-effectpedalen-in-serie BEU!!! Niets gaat immers boven een eerlijke, acoustische, unplugged gitaar, in je eentje, met je blote handen. Het karate van de gitaarspelerij!

Fingerstyle wordt met de maand populairder, HET IS NIET MEER TE STUITEN!!! Chet en Tommy hadden gelijk:

FINGERPICKERS TAKE OVER THE WORLD!

Yeeeeaaaahhh...!

hendrix2
6 mei 2007, 22:42
Verdulle wat een geleuter!
Speelt T.E te hard? Is zijn broertje beter? Chetje Adgins, oooh de vader van alles!
Mensen er wordt zoveel mooie muziek op gitaar gespeeld(en natuurlijk ook op andere instrumenten)
Ga nou niet dood vallen op alleen dat stomme fingerpicking. Dat is gewoon een van de vele technieken in gitaar spelen
Kijk gewoon naar alle andere stromingen.
Al die grote fingerpickers leggen het absoluut af tegen een beetje redelijke klassieke gitarist wat betreft techniek! Al die fingerpickers leggen het ook af tegen een beetje redelijke flamenco gitarist wat betreft technisch kunnen en creativiteit. We hebben het nog niet eens over een redelijke jazzgitarist!
We weten ook wel dat er mooie muziek op gitaar gespeeld wordt hoor. Enja, fingerpicking is nu eenmaal populair. En wat doet techniek ertoe? Ik luister liever naar een T.E die niet zo een 'juiste' techniek heeft dan naar een klassieke gitarist die een perfecte techniek heeft maar die een saaier nummer brengt.

Je noemt jezelf liefhebber, maar je beoordeeld de gitaristen zuiver op hun techniek. Techniek is niet zo belangrijk dan gevoel/plezier/genot...

Ga muziek op een andere manier beoordelen dan op techniek anders snap je de intentie van muziek niet imo.

Pais
6 mei 2007, 22:47
Het karate van de gitaarspelerij!


Hoe groot en vet er ook FINGERPICKERS onder deze opmerking staat - je hebt het hier over Flamenco man!!!! :noob:
http://www.youtube.com/watch?v=S_qzLH3FgxM&mode=related&search=

Picker
6 mei 2007, 22:50
Flamenco, bah, van die gitaarspelende kolibrietjes. Bah, ugh, blegh, yuck. ;)

Picker
6 mei 2007, 22:52
...maar dat flamenco YouTube filmpje is toch wel erg mooi. Voor mij is het gewoon fingerstyle, met wat Catalaanse vrijheden.

Flipkoos
6 mei 2007, 22:52
Flamenco, bah, van die gitaarspelende kolibrietjes. Bah, ugh, blegh, yuck.

hahaha ja...pas op, dat woord niet teveel noemen...strx is iedereen hier om en verkoopt Eltjo geen cd's meer.
Ach...hij gaf ze toch al weg... :P

Rinze
6 mei 2007, 22:56
FINGERPICKERS TAKE OVER THE WORLD!



Jouw wereld is blijkbaar al overgenomen en ik weet nu dat ik op alles moet schieten waar geen snoer aan zit.

Pais
6 mei 2007, 22:57
hahaha ja...pas op, dat woord niet teveel noemen...strx is iedereen hier om en verkoopt Eltjo geen cd's meer.
Ach...hij gaf ze toch al weg... :P

Ai die is onder de riem :D





Nu we toch met filmpjes aan het smijten zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=_oC387yN61I

Flipkoos
6 mei 2007, 23:01
Ai die is onder de riem :D



Grapjes toch... :satisfie: :satisfie:
Heb gratis de CD van hem gehad met allemaal hele goeie fingerpickers...genieten!!!!

Maar goed...er is meer te genieten...daarom ben ik ook klassiek organist :rockon:

Picker
6 mei 2007, 23:08
Jouw wereld is blijkbaar al overgenomen en ik weet nu dat ik op alles moet schieten waar geen snoer aan zit.Laat ik nou toch altijd met een snoer spelen... :D

Picker
6 mei 2007, 23:09
Ai die is onder de riem :D
...en nooit een riem om hebben!

http://gpassociation.free.fr/auditorium/atkins/thedayfingerpickerstookover/TheDayFingerpickersTookOver.jpg

Pais
6 mei 2007, 23:23
Coole cover, dat zeker :rockon:



fingerstyle, met wat Catalaanse vrijheden.
Catalaanse? :nervous:

Picker
6 mei 2007, 23:41
Catalaanse? :nervous:Of Andalusische dan. Whatever. Ik was een paar weken geleden in Catalonië, en in een restaurant zat een man pal naast ons tafeltje flamenco te spelen. Zeer verdienstelijk ook overigens. Hetgeen mij er uiteraard niet van weerhield om hem ook even wat Chet-style bij te brengen (om even on-topic te blijven :D). En dat vond hij toch ook wel erg mooi. Was een leuke avond. Lekkere wijn ook.

En zo blijkt dus maar weer: de opmars is niet meer te stuiten! Wedden dat deze oude Cataloniër nu ook thuis stiekem de boom-chick aan het oefenen is? De thumbpick had ik hem al cadeau gedaan. :D

Eko
6 mei 2007, 23:46
Ik gebruik de acoustische voor niet veel meer dan begeleiding en wat solo`s. Een werkpaard dus. Ik ben geen fingerpicking wonder, maar heb wel lol in een zo goed mogelijk geluid en probeer m`n techniek continue te verbeteren om de gitaar optimaal te laten klinken.

Liefhebber
7 mei 2007, 00:39
Oei,oei,

Wat is "picker" op zijn p.. getrapt!

Liefhebber
7 mei 2007, 00:44
We weten ook wel dat er mooie muziek op gitaar gespeeld wordt hoor. Enja, fingerpicking is nu eenmaal populair. En wat doet techniek ertoe? Ik luister liever naar een T.E die niet zo een 'juiste' techniek heeft dan naar een klassieke gitarist die een perfecte techniek heeft maar die een saaier nummer brengt.

Je noemt jezelf liefhebber, maar je beoordeeld de gitaristen zuiver op hun techniek. Techniek is niet zo belangrijk dan gevoel/plezier/genot...

Ga muziek op een andere manier beoordelen dan op techniek anders snap je de intentie van muziek niet imo.
Volstrekt verkeerde conclusie!

prullos
7 mei 2007, 01:07
http://www.youtube.com/watch?v=M3KERXFimII


(L)

GunMetalBlue
7 mei 2007, 01:30
Hahaaaa... iemand krijgt het door...

Acoustic Fingerstyle is bezig met een overweldigende opmars! Het publiek is al dat gestrum, of nog erger: die powerchords en dat single-string zenuwe-gepingel en dat domme getap en een-dozijn-effectpedalen-in-serie BEU!!! Niets gaat immers boven een eerlijke, acoustische, unplugged gitaar, in je eentje, met je blote handen. Het karate van de gitaarspelerij!

Fingerstyle wordt met de maand populairder, HET IS NIET MEER TE STUITEN!!! Chet en Tommy hadden gelijk:

FINGERPICKERS TAKE OVER THE WORLD!

Yeeeeaaaahhh...!


Jah, en als je er van kunt leven, give me call, K?

@Liefhebber: kerel, ga slapen!

Rinze
7 mei 2007, 07:00
Laat ik nou toch altijd met een snoer spelen... :D

Heb jij even geluk! :satisfie:

Don Capo
7 mei 2007, 08:29
Dit subforum is er puur voor mensen die geen kaas hebben gegeten van effecten en electrische onzin. Als je houdt van hout is het prima toch, of je nou fingerpicking speelt, klassiek of Flamenco? Ik zie het probleem niet zo. Lekker blijven posten dus

Harald
7 mei 2007, 08:54
Verdulle wat een geleuter!
Speelt T.E te hard? Is zijn broertje beter? Chetje Adgins, oooh de vader van alles!
Mensen er wordt zoveel mooie muziek op gitaar gespeeld(en natuurlijk ook op andere instrumenten)
Ga nou niet dood vallen op alleen dat stomme fingerpicking. Dat is gewoon een van de vele technieken in gitaar spelen
Kijk gewoon naar alle andere stromingen.
Al die grote fingerpickers leggen het absoluut af tegen een beetje redelijke klassieke gitarist wat betreft techniek! Al die fingerpickers leggen het ook af tegen een beetje redelijke flamenco gitarist wat betreft technisch kunnen en creativiteit. We hebben het nog niet eens over een redelijke jazzgitarist!
Dit had een topic over klassiek, flamenco of wat voor stijl dan ook kunnen zijn natuurlijk. Gewoon een kwestie van er een posten. Niemand houd je tegen, doen die fingerpickers ook, gewoon posten ;)

jpb
7 mei 2007, 09:06
De reden dat ik zelden op dit forum kijk is ook omdat f-picking het enige is wat er wordt gepost. Het TE-woord kwam mij ook de strot uit. Hij zal vast goed zijn, maar ik houd niet zo van guru's.

Af en toe probeer ik met het "archtop" in de zoekfunctie nog wel eens wat acoustische jazz-topics te vinden, maar levert nooit iets op, en iig geen zinvolle bijdrage hierover. Flamenco/Klassiek weet ik niet veel van, maar af en toe een topic daarover zou ik best leuk vinden ter informatie.

Kortom, ik ben het volledig eens met Liefhebber. En over de toon waarin hij post: "Don't shoot the messenger...."

http://i10.photobucket.com/albums/a144/jeepeebee/Afbeelding008.jpg

Don Capo
7 mei 2007, 09:10
Je kan mensen toch niet opleggen topics te openen over iets? Blijkbaar is er weinig interesse voor. In plaats van daar over klagen kan je ook een mooi topic openen over je gitaar bijvoorbeeld, plaats eens een review, stel eens een vraag. Een topic valt en staat bij de inbreng van haar leden, maar dit alles wel op vrijwillige basis. Verbeter het forum, begin bij jezelf!

LaurentB
7 mei 2007, 09:11
De reden dat ik zelden op dit forum kijk is ook omdat f-picking het enige is wat er wordt gepost. Het TE-woord kwam mij ook de strot uit. Hij zal vast goed zijn, maar ik houd niet zo van guru's.

Af en toe probeer ik met het "archtop" in de zoekfunctie nog wel eens wat acoustische jazz-topics te vinden, maar levert nooit iets op, en iig geen zinvolle bijdrage hierover. Flamenco/Klassiek weet ik niet veel van, maar af en toe een topic daarover zou ik best leuk vinden ter informatie.

Kortom, ik ben het volledig eens met Liefhebber. En over de toon waarin hij post: "Don't shoot the messenger...."

http://i10.photobucket.com/albums/a144/jeepeebee/Afbeelding008.jpg


Moooooie gitaar!

Maar wat weerhoudt al die niet-fingerpicking akoestici (ik ben er trouwens zelf parttime een) dan van hier hun topics te posten???

jpb
7 mei 2007, 09:19
Moooooie gitaar!

Maar wat weerhoudt al die niet-fingerpicking akoestici (ik ben er trouwens zelf parttime een) dan van hier hun topics te posten???

Omdat er zelden zinvolle reacties komen...

Harald
7 mei 2007, 09:28
Lijkt me nu exact hetzelfde probleem als waarom er uberhaupt weinig posts over andere genres komen eigenlijk. Je moet natuurlijk wel gewoon wat posten. En met mijn kennis over flamenco valt daar weinig zinnigs over te zeggen, bv. Kortom, ik ben het eens een keer helemaal met Don Capo eens, die trouwens vaker flamenco post als ik me niet vergis, maar dan vooral in Sounds.

Dootch
7 mei 2007, 09:39
Ik begrijp deze hele discussie niet goed.

kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen fingerpicking en klassieke gitaar of flamenco...

Ik speel zelf meestal klassiek; met de vingertjes dus aan de snaren pulken.

Als ik nu finger = vinger en picking = nemen of plukken samenvoeg dan lijkt dat net wat ik doe op mijn klassieke gitaar...

Of is er een nuance die me ontgaat?

duckman
7 mei 2007, 09:51
Hoe groot en vet er ook FINGERPICKERS onder deze opmerking staat - je hebt het hier over Flamenco man!!!! :noob:
http://www.youtube.com/watch?v=S_qzLH3FgxM&mode=related&search=

Ergg mooi stuk, ben onder de indruk!
Maar wat i kme wel afvraag is wat er nu allemaal op het plafond staat?
Vast van die naakte engeltjes ofzo, hij kan zijn ogen er niet van afhouden...
:hippie:


En voor de rest, ik speel zelf elektrisch, maar vindt de kracht van gitaar nu juist dat het zo breed is, van fingerlickin' pickin' tot flamenco jazzy en funky rock and metal...bring it on..i

3chordman
7 mei 2007, 10:00
...Mensen er wordt zoveel mooie muziek op gitaar gespeeld...

Heel goed, alvorens je een beetje begrijpt waar dat fingerpicking over gaat heb je al een brede kennis opgebouwd van alles wat er op gitaar gebied heeft plaatsgevonden. Je luisterde naar Hendrix, Django, Croce, Holdsworth, Klugh, Benson, Ray Vaughan en B. de Groot, om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
Je genoot van deze muziek, leerde de verschillende stijlen kennen en hebt wellicht prettige uurtjes geoefend op enkele nummers van een van hen.

Ik begrijp dat je al aardig op weg bent maar je bent er nog niet.....nog even volhouden en er zal wellicht ook bij jouw een vonkje overspringen ;-)

LaurentB
7 mei 2007, 10:05
Ik begrijp deze hele discussie niet goed.

kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen fingerpicking en klassieke gitaar of flamenco...

Ik speel zelf meestal klassiek; met de vingertjes dus aan de snaren pulken.

Als ik nu finger = vinger en picking = nemen of plukken samenvoeg dan lijkt dat net wat ik doe op mijn klassieke gitaar...

Of is er een nuance die me ontgaat?

Fingerpicking staat globaal wel voor een bepaalde muzikale stijl in combinatie met bepaalde technieken, hoor, geaard in de Amerikaanse country/folk. Die alternating baslijnen bijvoorbeeld. Klassiek of Spaans klinkt dan weer heel anders. Er zijn natuurlijk wel altijd grijze overgangsgebieden

GetnFunky
7 mei 2007, 10:22
Ligt het nu aan mij of hebben die flamenco spelers een scheve rechterduim..? Ik heb er ook 2 die 90 graden naar achteren kunnen buigen, heb er nu aanleg voor een flamencospeler te worden..

Don Capo
7 mei 2007, 10:29
Kwestie van oefenen, je duim is de belangrijkste 'vinger' in de flamenco die over alle snaren loopt. Hij staat bij goed gebruik haaks op de snaren, je speelt met het topje en de nagel dient als ondersteuning. Ken zelfs verhalen die op de Paco Pena opleiding (rotterdams conservatorium) een heel jaar lang alleen maar met hun duimtechniek bezig zijn. Vrij belangrijk instrument dus. Maar probeer het eens zou ik zeggen. Een goede oefening om je duim te trainen is bijvoorbeeld een E akkoord (of elk willekeurig ander akkoord) dan eerst de lage E snaar aanslaan met je duim, dan de A, dan weer de lage E, de D, de E, De G, de E, de B, de E, de hoge E, de E. En dit vaak, heel vaak herhalen.

Er zijn tal van dit soort oefeningen die ik je graag vertel. Als je geintresseerd bent laat het me maar per PM weten.

Dootch
7 mei 2007, 10:30
Fingerpicking staat globaal wel voor een bepaalde muzikale stijl in combinatie met bepaalde technieken, hoor, geaard in de Amerikaanse country/folk. Die alternating baslijnen bijvoorbeeld. Klassiek of Spaans klinkt dan weer heel anders. Er zijn natuurlijk wel altijd grijze overgangsgebieden

Oh, ik dacht dus dat het alleen maar de afwezigheid van een plectrum was :speed:

Als het voor een muziekstijl staat dan begrijp ik deze discussie dus wel al wat beter. Misschien off-topic, maar hoe noemen jullie dan de techniek van het spelen op een klassieke gitaar zonder daarom klassieke nummers te spelen? Als ik bvb. Sacksioni speel op mijn klassieke gitaar dan ben ik dus aan het fingerpicken? Of gebeurt fingerpicken alleen op folk-western-gitaren? :dontgeti:

sanderz
7 mei 2007, 10:35
Ik begrijp het volgende:

Liefhebber vindt, met in zijn gevolg enkele anderen, dat fingerpicking de boventoon voert op dit forum. Hij zou dit graag anders zien.

Goed, dat kan door een verbod op artikelen over fingerpicking. Probleem opgelost.

Maar wat dan?

Volgens mij - en wie ben ik, behalve mezelf - worden andere stijlen niet verdrongen door fingerpicking, maar worden die andere stijlen gewoon niet gepost.

Wellicht is het een optie om apart een categorie fingerpicking in het leven te roepen?

Maar waar maakt men zich druk om!? Er is geen probleem, dus los het op!

LaurentB
7 mei 2007, 10:47
Oh, ik dacht dus dat het alleen maar de afwezigheid van een plectrum was :speed:

Als het voor een muziekstijl staat dan begrijp ik deze discussie dus wel al wat beter. Misschien off-topic, maar hoe noemen jullie dan de techniek van het spelen op een klassieke gitaar zonder daarom klassieke nummers te spelen? Als ik bvb. Sacksioni speel op mijn klassieke gitaar dan ben ik dus aan het fingerpicken? Of gebeurt fingerpicken alleen op folk-western-gitaren? :dontgeti:

Dat noemt men wel fingerstyle, tegenwoordig. Dat staat in feite in het algemeen voor het bespelen van akoestisch (staal- of nylon) gitaar met de vingers.
Maar Sacksioni WAS in feite een van de eerste fingerstylegitaristen in Nederland, omdat hij juist niet uitsluitend aan fingerpicking deed.
Overigens (en dat weet ik ook nog niet zo lang), heeft men het ook wel eens over flatpicking, en dat is dan weer specifiek die country/folk-style maar dan met behulp van plectrum.

bonobo
7 mei 2007, 11:15
Verdulle wat een geleuter!
Speelt T.E te hard? Is zijn broertje beter? Chetje Adgins, oooh de vader van alles!
Mensen er wordt zoveel mooie muziek op gitaar gespeeld(en natuurlijk ook op andere instrumenten)
Ga nou niet dood vallen op alleen dat stomme fingerpicking. Dat is gewoon een van de vele technieken in gitaar spelen
Kijk gewoon naar alle andere stromingen.
Al die grote fingerpickers leggen het absoluut af tegen een beetje redelijke klassieke gitarist wat betreft techniek! Al die fingerpickers leggen het ook af tegen een beetje redelijke flamenco gitarist wat betreft technisch kunnen en creativiteit. We hebben het nog niet eens over een redelijke jazzgitarist!

Ik ben het helemaal eens met de stellingen van liefhebber. Fingerpicking stijl is een allegaartje uit diverse muziekstijlen .Collage muziek op de gitaar for a one man band. Doet me een beetje aan kermis en circus muziek denken. De grote 'truc' met de gitaar.

Stelregel voor mij is dat iemand wel met een puur akoestisch instrument speelt. Deze eis zorgt er met name voor dat er geen snelle maniertjes,trucjes worden gebruikt (meestal zijn dit muzikale afleiders).

Tommy op de keeper genomen.

Zijn maton is sec akoestisch niet te bespelen. Het vervelende aan dit plaatje is dat het op een akoestische gitaar lijkt maar eigenlijk een elektrische gitaar is. Dit is gedaan om dat circus effect te bereiken. Door versterking en een snelle actie en soepel op de toets liggende snaren 'makkelijker' dat one man band sfeertje te krijgen.

Chet.

Zo'n gretsch is wederom zo'n accordeon gitaar. Hopeloos electro concept.
Alleen geschikt voor kermismuziek en daar wordt die dan ook voor gebruikt. Kijk eens naar dat publiek op de filmpjes van you-tube bij een optreden van chet en je weet dat na hem de 'kermisklanten' hun opwachting zullen maken.

Heeft iemand een link, fragment van TE dat hij op een echte akoestisch klinkende en akoestisch opgenomen wijze speelt. Bvd!

Harald
7 mei 2007, 11:25
Ah, een purist! Tommy's CD's Only, Endless Road, en the Mistery zijn gewoon akoestisch opgenomen, alleen bij de Mistery is er ook een spoor mee opgenomen via zijn versterker. En qua video is er ook genoeg te vinden, Up Close, maar ook stukken in het video interview voor een of ander akoestisch fingerstyle magazine, http://www.acousticplayermagazine.com/apm002/index.html geen idee of de video er nog staat trouwens.

Wat is er mis met je instrument zo afstellen dat je er op kan spelen... De echte frietsnijders onder de gitaren zijn gelukkig verleden tijd. Dan zou je flamenco ook moeten afkeuren. Die zijn ook op snelheid afgesteld vergeleken met een klassieke.

En als je stijlen niet mag mengen zou onze muziekcultuur er nu een stuk saaier uitzien. Dan is Zappa ook kermismuziek. Zou ik ook nog eens naar de kermis kunnen :D

Bernie
7 mei 2007, 11:26
Ik vind het allemaal wel meevallen.

Ik heb meer de indruk dat dit forum is overgenomen door lieden die alleen maar wat lopen te zieken omwille van het zieken...

Don Capo
7 mei 2007, 11:32
Waarom maak je je daar zo druk over? Er heeft geloof ik niemand beweert dat fingerpicking moeilijker of beter is dan welke stroming dan ook. Het is een kwestie van smaak en we weten allemaal dat je daar niet over kan twisten. Je hoeft toch ook niet naar TE te luisteren of het mooi te vinden? Ik ben er ook niet kapot van maar het is fijn om in het genre wat je speelkt een voorbeeld te hebben. Als het puur een trucje zou zijn zouden wel meer mensen er mee pronken dan nu het geval is lijkt me.

Don Capo
7 mei 2007, 11:35
Ik vind het allemaal wel meevallen.

Ik heb meer de indruk dat dit forum is overgenomen door lieden die alleen maar wat lopen te zieken omwille van het zieken...
Dat is ook niet helemaal waar. Ik denk dat nog steeds het overgrote deel van de forummers hier komt om informatie te delen en te vergaren. Als iemand in jouw ogen over de grens gaat (puur en alleen om het zieken) meldt het dan alstjeblieft met de waarschuwingsknop. (driehoekige 'verkeersbord'). Hierdoor worden de Moderators en de Administrator gewaarschuwd. Als er meerdere mensen aanstoot aan nemen word het topic gesloten of verwijderd.

Pais
7 mei 2007, 12:27
Een goede oefening om je duim te trainen is bijvoorbeeld een E akkoord (of elk willekeurig ander akkoord) dan eerst de lage E snaar aanslaan met je duim, dan de A, dan weer de lage E, de D, de E, De G, de E, de B, de E, de hoge E, de E. En dit vaak, heel vaak herhalen.

Toffe oefening! Kende hem nog niet en ga hem zeker doen. Thnx

Picker
7 mei 2007, 12:52
Dit is gedaan om dat circus effect te bereiken. Door versterking en een snelle actie en soepel op de toets liggende snaren 'makkelijker' dat one man band sfeertje te krijgen.

Heeft iemand een link, fragment van TE dat hij op een echte akoestisch klinkende en akoestisch opgenomen wijze speelt. Bvd!

Here you go my friend:

http://www.acousticplayermagazine.com/apm002/apmprofile002/tommy_4_profilevideo_002.html

Als je het bekeken hebt, vertel je ons dan even met jouw expertise wat de "trucjes" zijn? Graag vóór aanstaand weekend want dan heb ik weer een concert. Ik zou die trucjes dan graag gebruiken. Bij voorbaat dank!

Picker
7 mei 2007, 12:57
Chet.

Zo'n gretsch is wederom zo'n accordeon gitaar. Hopeloos electro concept.
Alleen geschikt voor kermismuziek en daar wordt die dan ook voor gebruikt. Kijk eens naar dat publiek op de filmpjes van you-tube bij een optreden van chet en je weet dat na hem de 'kermisklanten' hun opwachting zullen maken.
Correctie. De 'kermisklanten' liepen toen nog in Pampers rond. Net als Mark Knopfler, Eric Clapton, Michael Hedges, Richard Smith, en nog wat van die pingelaars die het - toen ze later gitaar leerden spelen - niet met jou eens waren.

jpb
7 mei 2007, 14:12
Ziet het er naar uit dat Bonobo eruit geflikkerd is? Dat zou jammer zijn. Los van de vorm waar mischien iemand aanstoot aan zou kunnen nemen (ik niet), heeft hij wel degelijk een punt IMO. Ik ben het met hem eens dat fingerpicking, meer dan veel andere stijlen, een technische trukendoos kan worden.

Don Capo
7 mei 2007, 14:15
Ja, Bonobo=Shidan, buiten het feit dat Shidan een ban heeft is een dubbelaccount verboden en word altijd weggehaald. Lullig dat zijn inbreng weg is maar dat is nou eenmaal de regel. Einde discussie Bonobo/Shidan

jpb
7 mei 2007, 22:47
Ja, Bonobo=Shidan, buiten het feit dat Shidan een ban heeft is een dubbelaccount verboden en word altijd weggehaald. Lullig dat zijn inbreng weg is maar dat is nou eenmaal de regel. Einde discussie Bonobo/Shidan

Dat is natuurlijk zo. Ik heb even gekeken naar jouw site. Heten jullie hier allemaal Haselhoff of is dat toeval???

Picker
7 mei 2007, 23:12
Dat is natuurlijk zo. Ik heb even gekeken naar jouw site. Heten jullie hier allemaal Haselhoff of is dat toeval???PUUUUR toeval!!! ;)

Pais
7 mei 2007, 23:35
Nee joh, Picker is het broertje van "we are hasselhoff" maar druft dat niet toe te geven!!
www.wearehasselhoff.com

Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:35
Heej Picker, keertje samenspelen?

Wie weet kunnen we een duo worden :D

chris c
7 mei 2007, 23:59
Ja, Bonobo=Shidan, buiten het feit dat Shidan een ban heeft is een dubbelaccount verboden en word altijd weggehaald. Lullig dat zijn inbreng weg is maar dat is nou eenmaal de regel. Einde discussie Bonobo/Shidan

Met alle respect, maar ... Bonobo - Shidan eruit ??? Waarom ???
Waait de geest van Pim Fortuyn over dit forum ? Of reeds die van Filip Dewinter ???

Yamhammer_71
8 mei 2007, 00:02
Ik vind Shidan een relaxte kerel.

northernlake
9 mei 2007, 13:33
Zijn er hier geen hardcore flatpickers die bluegrass ofzo spelen? beetje dit idee:
http://www.youtube.com/watch?v=3q9ea05XGbs

Yamhammer_71
9 mei 2007, 13:52
Zijn er hier geen hardcore flatpickers die bluegrass ofzo spelen? beetje dit idee:
http://www.youtube.com/watch?v=3q9ea05XGbs

Knap als je het kan spelen; hele moeilijke stijl.

Alleen vind ik flatpicking een van de weinige stijlen die me niet boeien. Er zit geen gevoel in, die heerlijke warme akoestische sound komt er niet in terug + het klinkt veeeeeeeeeeeel te veel als een Banjo/Mandoline achtige gitaar.

Han S
9 mei 2007, 14:24
Ik vind Shidan een relaxte kerel.

Ik vind shidan ook een leuke vent en als bonobo maakt hij ook zinnige opmerkingen. Maar wat ik niet kan begrijpen is dat iemand die een ban oploopt om welke reden dan ook, dat niet wenst te accepteren/incasseren en gaat provoceren door elke dag een paar nieuwe accounts aan te gaan maken, terwijl hij weet dat dit hier niet mag. En ook op de andere forums waar ik als mod rondbanjer is dat niet toegestaan.

Dat is dan één keer misschien nog acceptabel onder het mom van ik wist dat niet, maar ik verzeker je dat hij op de andere forums al lang een IP ban had gekregen en dan komt hij nooit meer op dat forum.

Ik weet dat hij dit leest en ik adviseer hem dan ook om er mee te stoppen. Als je gegronde bezwaren hebt tegen je ban en je kunt dat goed onderbouwen, wend je dan volgende week tot de mods en we gaan het in het besloten modforum bespreken, daar zijn we bloedserieus over en we sparen elkaar beslist niet.

Maar het steeds nieuwe accounts aanmaken zal uiteindelijk leiden naar een IP ban en dat gun ik niemand, temeer omdat shidan verder een waardevol forumlid is. Ik begrijp er dus geen reet van waarom hij/je dat doet.

Yamhammer_71
9 mei 2007, 16:50
Maar het steeds nieuwe accounts aanmaken zal uiteindelijk leiden naar een IP ban en dat gun ik niemand, temeer omdat shidan verder een waardevol forumlid is. Ik begrijp er dus geen reet van waarom hij/je dat doet.


Daarom kan ik Shidan zo goed begrijpen. Ik kreeg exact hetzelfde te horen en ben destijds ook gestopt met verschillende accounts.
Iedereen is overigens een waardevol forumlid, de een niet minder dan de ander; ook je vijanden of de mensen waar je minder goed mee kan omgaan zijn waardevol. Daar gaat dit allemaal niet over.

Het gaat om het feit dat Shidan meerdere accounts heeft aangemaakt en dit niet mag. Mja, iedereen maakt fouten. We zijn geen computer, maar mens.

Blend
9 mei 2007, 21:03
Ach, Shidan had toch maar voor 'n week 'n ban? Ook niet om meteen héél moeilijk te gaan lopen doen toch?

Ed deijkers
10 mei 2007, 01:04
Ach, Shidan had toch maar voor 'n week 'n ban? Ook niet om meteen héél moeilijk te gaan lopen doen toch?

Dag gitaretten, ik rook namelijk.

Als we elkaar zo gaan verbruiken als ik boven aangegeven heb, is het snel over met de mooie sfeer.

Emotie is een mooi ding, doch ook lastig.

De beste gitaristen die gewaardeerd worden zijn, algemeen gesproken, door hun emotie vaak lastig, ons rest slechts empathie

groet

ed