PDA

View Full Version : stroomvoorziening whammy IV



Sidesmile
6 mei 2007, 19:53
Ik kocht onlangs een whammy IV tweedehands. De adapter die erbij zat levert 1000mA, maar op de whammy zelf staat dat hij 1300mA nodig heeft. De kerel die hem me heeft verkocht beweert echter dat het om de originele adapter gaat. Kan iemand me dit bevestigen of ontkennen.

forceps
6 mei 2007, 20:13
Van welk merk is de adapter, of wat staat er precies op?

AutoStatic
6 mei 2007, 20:19
Je hebt de PS0913B nodig als ik het goed heb, dat is een 1300 mA 9V AC adapter van Harman Pro Group. Die hoort er volgens mij bij. Kost 2 tientjes. Check anders de handleiding (ftp://ftp.digitech.com/pub/PDFs/Manuals/Whammy.pdf). Ik zou zelf zeggen dat het niet klopt. Werkt de Whammy wel?

Sidesmile
8 mei 2007, 15:45
in de handleiding zelf staat enkel een verwijzing naar de twee officiële adapters van digitech zelf. Op de whammy staat 1.3A, maar de bijgeleverde adapter levert slechts 1A. Daarom zou ik dus willen weten of het de originele is of niet.

Ik heb nog niet kunnen kijken, maar kdenk wel dat t een harman is, met echter een foute ampere.

AutoStatic
8 mei 2007, 16:28
De Whammy doet het ook met de PS750, dat is een 750mA adapter. Dus met een Harman 1000mA AC adapter zou die moeten werken. Of het de adapter is die er bij hoort durf ik niet te zeggen.

Sidesmile
8 mei 2007, 16:44
heb net antwoord gekregen van digitech zelf: ze zeggen dat het ok is zolang je niet onder de 750mA gaat.


het probleem was eigenlijk dat ik die whammy dus tweedehands heb gekocht en de adapter kapot is aangekomen: een van de beentjes die in het stopcontact moeten, was helemaal ingeduwd. De verkoper beweert dat ie in perfecte staat is vertrokken. Aan de doos is er echter niets van hardhandigheid in transport te zien. Het is dus zijn woord tegen het mijne. Als het echter niet de origenele en dus foute adapter was, dan had hij me een verkeerde adapter meegeleverd en had ik hem daarop kunnen aanspreken...

Plakken heeft totnogtoe niet geholpen. En een nieuwe adapter kopen kost ook meteen weer geld en dat zie ik niet zitten, zeker omdat wanneer je iets koopt je er van uit mag gaan dat alles functioneert naar behoren. Dit zuigt dus!

iemand enig idee hoe dit op te lossen valt? Lijm die ontzettend goed pakt op plastic en niet meer los komt? Het is gewoon het aanhechtingspunt van een van de beentjes dat is afgebroken. Contact is er nog, want wanneer ik het uittrek en in t stopcontact steek, werkt ie, maar ik vertrouw t niet helemaal om hem zomaar mee te nemen on stage.

B_2_the_a
8 mei 2007, 16:49
niet zeiken en een onespot kopen!

Sidesmile
8 mei 2007, 16:51
niet zeiken en een onespot kopen!

ik heb een onespot, maar wel een die dc levert.
en de whammy heeft ac nodig...

B_2_the_a
8 mei 2007, 16:58
oe,
sorry :P


edit van mijn post:
koop gewoon een nieuwe adapter :)

Sidesmile
8 mei 2007, 17:22
oe,
sorry :P


edit van mijn post:
koop gewoon een nieuwe adapter :)

ja, is wel kut als je een "volledig functionerend pakket" koopt, maar dat blijkt het uiteindelijk niet te zijn. Wiens fout het ook is :angry:

B_2_the_a
8 mei 2007, 17:38
ach

beter dat dan dat de whammy zelf vrot is

Sidesmile
8 mei 2007, 21:58
volgens de verkoper bestaat er zoiets als een onespot AC 9V. Kan iemand dit bevestigen? en zo ja, waar vind ik die dan? Liefst in de buurt van Brussel.