PDA

View Full Version : Floyd Rose..



Chroxy
6 mei 2007, 18:20
Mn eerste gitaar die ik jaren geleden gekocht heb, heeft een Floyd-Rose systeem.. Nu heb ik deze eigenlijk nooit goed gebruikt, geen idee waarom.

Nu wilde ik dus hier eens goed gebruik van maken nadat ik filmpjes had gezien van diverse (metal)artiesten die als een bezete met dat ding tekeer gingen en dr best toffe geluiden uithaalden.

Prima, zo gezegd, zo gedaan; bang snaren meteen vol over. Nog ver voordat ik zo diep aant induwen was als ik op filmpjes zag.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn Floyd dus 'verder' gaat? Ik heb er momenteel 0.10 opliggen en er zitten 3 veren in, minder veren dus!?

Riky
6 mei 2007, 20:36
Mn eerste gitaar die ik jaren geleden gekocht heb, heeft een Floyd-Rose systeem.. Nu heb ik deze eigenlijk nooit goed gebruikt, geen idee waarom.

Nu wilde ik dus hier eens goed gebruik van maken nadat ik filmpjes had gezien van diverse (metal)artiesten die als een bezete met dat ding tekeer gingen en dr best toffe geluiden uithaalden.

Prima, zo gezegd, zo gedaan; bang snaren meteen vol over. Nog ver voordat ik zo diep aant induwen was als ik op filmpjes zag.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn Floyd dus 'verder' gaat? Ik heb er momenteel 0.10 opliggen en er zitten 3 veren in, minder veren dus!?

Ik snap het probleem niet helemaal... ik heb er ook 0.10 opliggen met 3 veren... kun je eens een link van een filmpje geven wat je bedoeld??

iwamoto
6 mei 2007, 20:49
het is ook een kwestie van durven hoor, zelf heb ik 0.09 met...ik dacht ook 3 veren, en dat is soms ook een beetje eng hoor, dan ram ik de boel zwaar naar beneden en dan denk ik "als dat maar goed gaat" maargoed, pas 2x een e gebroken

Riky
6 mei 2007, 20:56
Idd in het begin dacht ik ook: "Kan dit wel?"Maar met een lisenced floyd rose systeem op je gitaar moet je wel erg je best doen wil je iets stuk maken.... en een snaar kan altijd knappen:P

Orgasmocaster
7 mei 2007, 00:09
bang snaren meteen vol over.

Deze zin begrijp ik niet.. knapten je snaren?
met een goeie fr kun je behoorlijk wilde kunstjes doen.
heb het zelfs met 0.08 snaren gedaan.

Wat voor gitaar/fr is het? originele of licensed? en heeft ie een 'recess' ?
snaren kunnen ook knappen als je de klemmetjes te hard aan draaid (of schieten er uit als ze te los zitten) verder even kijken of er geen scherpe randen aan de zadeltjes of nut zitten

Quadrifoglio
7 mei 2007, 15:51
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn Floyd dus 'verder' gaat? Ik heb er momenteel 0.10 opliggen en er zitten 3 veren in, minder veren dus!?

Als je er minder veren in zet, dan komt jouw tremolo al vanzelf naar voren, dus dat is niet de oplossing ;)