PDA

View Full Version : Marshall JMP 2203 kraakt en flubbert op high input



Lexvandoef
6 mei 2007, 18:13
Hallo

Zoals de titel zegt kraakt en flubbert mijn JMP 2203 op de high input. Dit doet hij op alle volumes en bij al mijn gitaren. Ik heb dit vandaag voor het eerst gehoord, nadat ik er 3 kwartier op gespeeld had en daarvan een kwartiertje op vol vermogen.

Hierna begon hij dus met het kraken en flubberen op de high input. Het lijkt een beetje op het geluid als een speakers is opgeblazen, maar dan erger. Dit kan het helaas niet zijn, want op de low input heb ik helemaal geen las van dit geluid. Ook niet als ik mijn HWA Husky Boost op vol volume en gain ervoor zet.

Wie kan mij hiermee helpen?

Don Olivier
6 mei 2007, 22:45
Ik zou zeggen; vraag het Lex Bos. heb gehoord dat hij een top Marshall Dokter is. Schijnt in Groet, Noord Holland te wonen

Lexvandoef
7 mei 2007, 16:51
Ik ga er idd binnenkort mee naar een amp dokter.

Maar heeft niemand van de ampgoeroes op dit forum een flauw vermoeden wat het kan zijn en of het veel gaat kosten?

Negative K3 fan
7 mei 2007, 17:51
Misschien een los contactje ergens, een rotte buis. Als de andere ingang nog perfect werkt is het vast niks ernstigs!

sinneD
7 mei 2007, 18:54
Ik zou zeggen; vraag het Lex Bos. heb gehoord dat hij een top Marshall Dokter is. Schijnt in Groet, Noord Holland te wonen

+1
Hij onderhoud mijn versterkers ook en weet er goed raad mee. Verbaast me dat je weet dat Groet in Noord-Holland ligt :p.

Als dat gekraak wat je omschrijft meer luid geknetter is, is je V1 buisje waarschijnlijk verrot.

Lexvandoef
7 mei 2007, 19:07
Tsja, het geluid is echt heel raar, beetje gekraak/geknetter/geflubber bij alle tonen en alle geluidniveau's.

Zou trouwens goed kunnen dat het V1 buisje verrot is, zo ver ik weet wordt die namelijk ge bypassed op de low input en die doet het gewoon perfect.

Helaas woon ik trouwens in Zwijndrecht, onder in Zuid-Holland. Noord-Holland is dan ook niet echt een optie, alleen als het niet anders kan.

Iemand nog adresjes in Zuid-Holland? Het liefst natuurlijk Marshall/vintage amp expert.

Chris Winsemius
7 mei 2007, 19:58
Kan is groot dat:
- 1e helft van V1 kaduuk is
- slechte input, vuil of soldeerverbindingen aldaar
- soldeerverbindingen naar aarde
- buisvoer niet helemaal goed

Etc., 't zit in ieder geval rond V1A.

PM me anders ff.

AutoStatic
7 mei 2007, 21:27
Tsja, het geluid is echt heel raar, beetje gekraak/geknetter/geflubber bij alle tonen en alle geluidniveau's.

Zou trouwens goed kunnen dat het V1 buisje verrot is, zo ver ik weet wordt die namelijk ge bypassed op de low input en die doet het gewoon perfect.

Helaas woon ik trouwens in Zwijndrecht, onder in Zuid-Holland. Noord-Holland is dan ook niet echt een optie, alleen als het niet anders kan.

Iemand nog adresjes in Zuid-Holland? Het liefst natuurlijk Marshall/vintage amp expert.

Dan zou ik 'm naar Dr Tube rollen, die zit bijna in je achtertuin. Berkel en Rodenrijs.

Don Olivier
7 mei 2007, 21:45
+1
Hij onderhoud mijn versterkers ook en weet er goed raad mee. Verbaast me dat je weet dat Groet in Noord-Holland ligt :p.

Als dat gekraak wat je omschrijft meer luid geknetter is, is je V1 buisje waarschijnlijk verrot.

Lex Bos is THE MAN voor Marshalls!

tillens
7 mei 2007, 23:45
Dr Tube is zeer prijzig. Lex, is als mede swaendrechter geef je dan ook graag de tip van de week; neem even contact op met frits van mourik, die zit ook op het forum! Heeft inmiddels al mijn amps gereviseerd! ( London city, marshall jtm 30 210, en een marshall jtm 60 212)...

Gr Peter

guitarnijboer
8 mei 2007, 00:17
Mogelijk inderdaad contactjes die minder goed contact maken. Losse soldeerverbinding bij de input of... vuil op de inputcontacten: De inputs functioneren naast ingang ook als schakelaar. Gebruik je de High input dan loopt het geluid ook via de schakelcontacten van de low input. Contactspray kan dan redding bieden.

Bij de inputs van send/return van een effectloop op bepaalde versterkers geeft zoiets ook vaak problemen.