PDA

View Full Version : mesa MKIIa koopje...



Squier4ever
6 mei 2007, 17:25
niet van mij maar volgens mij zijn hier geïnteresseerden in MK II's:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=77397

nogmaal heb hier niets mee te maken!

AART
6 mei 2007, 17:49
Er zit al vrij lang een brom in dacht ik.
Zelfs nog van Nocki geweest.

Op zich nog een redelijk normalee prijs hoor.

Mark IIA's hebben nog geen (goed)schakelbare kanalen(je houd een plop).

Maar voor rock zijn ze zeer bruikbaar(The Who, Rolling Stones).

Maar ik denk wel dat je handig moet zijn om de brom te vinden(caps, elco's, buisjes, trafo... etc etc allemaal nalopen).

Oh ja: Dit is geen IIC of IIC+, dus niet bruikbaar voor metal zonder booster.

gerrekat
6 mei 2007, 19:19
650 lijkt me nog steeds een hele nette prijs voor een Mesa mark series al is dit zeker niet het "begeerlijkste" model. Op de Mark IV na is geen enkele mark echt goed als channel switcher te gebruiken, mijn ouwe mark III was echt op alle fronten een vette amp zowel clean als overstuurd, maar beide goed instellen zit er niet in met die gevoelige gedeelde toonregeling.

interessander
6 mei 2007, 21:58
Lijkt me ook een nette prijs, tevens gezien de "full options" , maar de brom die er in zit maakt de prijs natuurlijk ook lager, je weet niet wat dat veroorzaakt. Als verkoper zeg je niet "er zit een enorme brom in" dus ik weet niet hoe klein die brom dan is.

Iceman
7 mei 2007, 08:23
1 van mijn gitaristen heeft deze amp jarenlang in z'n rack gehad, ik weet niet of Nocki 'em van hem heeft gekocht.

De brom is hinderlijk.
Voor metal heeft ie een overdrive nodig. Ik heb op andere Mark 2's gespeeld die absoluut geen overdrive nodig hadden, genoeg gain (en strak) ala Mark 4.

Laten staan.

Raffel
7 mei 2007, 10:16
mijn ouwe mark III was echt op alle fronten een vette amp zowel clean als overstuurd, maar beide goed instellen zit er niet in met die gevoelige gedeelde toonregeling.

Daarom is de Mesa Quad ook zo'n geweldig goede koop :D

AART
7 mei 2007, 23:12
1 van mijn gitaristen heeft deze amp jarenlang in z'n rack gehad, ik weet niet of Nocki 'em van hem heeft gekocht.

De brom is hinderlijk.
Voor metal heeft ie een overdrive nodig. Ik heb op andere Mark 2's gespeeld die absoluut geen overdrive nodig hadden, genoeg gain (en strak) ala Mark 4.

Laten staan.

Die metal II's zijn dus de IIC en IIC+.

Iceman
8 mei 2007, 21:46
Die metal II's zijn dus de IIC en IIC+.

Dan zijn dat de Mark 2 uitvoeringen die je moet hebben.
De + uitvoering is natuurlijk legendarisch (Hetfield), al kun je een gewone C natuurlijk laten modden tot C+.

Door de toonregeling VOOR de gain kun je zelfs een zompig PAF element als een EMG laten klinken.

AART
8 mei 2007, 22:43
Dan zijn dat de Mark 2 uitvoeringen die je moet hebben.
De + uitvoering is natuurlijk legendarisch (Hetfield), al kun je een gewone C natuurlijk laten modden tot C+.

Door de toonregeling VOOR de gain kun je zelfs een zompig PAF element als een EMG laten klinken.


Maar met EMG worden die Markjes toch nog lekker net iets extra op hun flikker gegeven.

Maar voor metal idd:

Mark IIC, IIC+, III, IV, studio preamp of quad.

Dat zijn de metal marks.
De andere markjes zijn erg leuk voor softrock/blues/jazz.

Nocki
9 mei 2007, 08:36
Hoi,

Deze mark IIB is idd van mij geweest. heerlijk santana geluid en heb beste clean wat ik ooit gehoord heb naast de quad preamp. er zit idd een brom id die best irritant is maar niet super hard.
Hij is bij een reperateur geweest die zei dat het er wel uit gehaald kon worden maar daar had ik op dat moment de centen neit voor over. hij heeft wel toen de amp helemaal schoon gemaakt en even de 5 bands eq nagekeken die het niet meer helemaal deed.
Ik weet natuurlijk niet wat er ondertussen allemaal mee gedaan is maar toen was het best een leuke top. ls je een handige tienus kent kan je er een hele leuke amp aan over houden. hij meot gewoon even goed ngekeken worden.

groetjes