PDA

View Full Version : (Epi) Es335 gebruikers, hoe is de feedback?



dano
6 mei 2007, 15:39
he allen,

ben een beetje aan het rondkijken voor een es335 voor erbij, toch wel een hele toffe gitaar (en kijk ondertussen ook naar een fender paisley, ikkanniekiezen zegmaar, wel twee uiterste maar oke)

En nu was mijn vraag hoeveel last heb je van feedback met zo'n hollowbody? Ik speel in een band waar af en toe wat flinke gain gebruikt wordt (skaband met rock/stevige rock enzo) en was benieuwd hoe dat werkt met zo'n hol ding.

Verder, hoe vindt men de epi es335 (de Epiphone ES 335 DOT cherry, ziet er zo verdomd geil uit) ?? ervaringen?

thanx!

vulvasonic
6 mei 2007, 15:46
Ik heb geen Epi, maar wel een 347.

Ik speel vrij heftige muziek. Gisteren stond ik met die gitaar nog te spelen op 1 meter afstand van mijn hevig oversturende versterker op een enorm volume. En ik heb geen enkele last van het rondfluiten. Wat je wel krijgt, als je een toon lang aanhoudt, is een reeks prachtige harmonische boventonen waar je op een geweldige manier gebruik van kan maken.

Dit gezegd hebbende, natuurlijk gaat die gitaar eerder rondzingen dan een Les Paul of iets anders. Maar zo erg is het niet.

STW
6 mei 2007, 15:55
ik heb een epi dot studio en sluit me aan bij vulvasonic
alleen dat van die mooie harmonische boventonen, daar heb ik niet zoveel ervaring mee, komt ook omdat die dot niet mijn maingitaar is

dano
6 mei 2007, 15:59
Ah kijk tof daar heb ik wat aan! thanx

en hoe is de kwaliteit van die epi's? de elementen en constructie enzo?:)

STW
6 mei 2007, 16:15
mijn epi vind ik niet fantastisch, op het uiterlijk na (ik heb m wel omgebouwd, de standaard dot studio is vrij sober)
ze klinkt vrijwel hetzelfde als mijn epi les paul, maar ik vind haar minder lekker spelen. dit zou met persoonlijke voorkeur te maken kunnen hebben hoor.
verder zitten de elementen niet helemaal recht onder de snaren. ik vind het niet zo'n probleem maar netjes is anders.
ze scheurt als een tiet moet ik zeggen :) clean vind ik minder, daar had ik meer van verwacht.

nu is de mijne wel n goedkoop ding uit china, ik weet niet of dit voor elke dot geldt.

ik zou zeggen, probeer haar eens uit, misschien een dooddoener maar de keuze voor gitaren is nu eenmaal een persoonlijk ding

Eko
6 mei 2007, 22:52
DE kwaliteit van de Epi`s is niet slecht. Ze zijn redelijk goed gebouwd, alleen soms wat minder netjes afgewerkt. De elementen varieren nogal eens. Soms zijn ze werkelijk heerlijk van klank , als het model eenmaal goed loopt wil er nogal eens een goedkopere serie op worden geramd. De Joe Pass serie is er een aardig voorbeeld van. De eerste serie was retegoed, naderhand zijn er p.u`s opgezet die microfonisch waren. Het houtwerk is over het algemeen goed , de rest kun je aanpassen naar smaak. BB King propte vroeger trouwens handdoeken in z`n 335 tegen het rondzingen.

carphius
7 mei 2007, 00:28
Ik heb ook een epi ES 335 en vindt het een geweldige plank!! Ik heb ook een les paul gehad en deze klinkt veel helderder. Het geluid is 100% bruikbaar , feedback krijg je wel maar om de een of andere reden is die ook bruikbaar en is het vervelend gefluit of gepiep. beste aankoop van het jaar tot nu toe!

The Underdog
7 mei 2007, 01:02
Ik heb een tijdje geleden op zo'n Epi Dot gespeeld. Klinkt clean enorm lekker, maar met zware overdrive durft hij wel nog eens fluiten, ja. Maar het is zeker niet overdreven, het is vooral een probleem tussen de nummers, als je vergeet je distortion uit te zetten. Ik speelde er hardrock en metal op.

Cees Donker
7 mei 2007, 08:22
Ik heb ook een Epiphone Dot Cherry en ben er zeer tevreden over. Ik heb even overwogen om de elementen te vervangen door echte Gibson pickups, maar daarvoor klinken de originele elementen gewoon te goed! Prima gitaar voor het geld. De feedback is bij mijn gitaar prima: niet te veel, niet te weinig, precies goed. Goed kijken en luisteren zou ik zeggen! Gitaren, ook van hetzelfde merk en type, kunnen behoorlijk van elkaar verschillen. Zo is de gitaar van mijn dochter, ook een Epi Dot, een stuk minder. De gitaar is trouwens niet echt helemaal hol. Er zijn twee kamers aan weerszijden van een lekkere balk waar de elementen inzitten.

:rockon:

Cees