PDA

View Full Version : Nwe Gibson LP faded



DeiDRagonas
6 mei 2007, 14:10
Sinds vorige week heb ik een Gibson LP standard faded. Ik heb al een review geschreven hier op t forum. Was btw daarin vergeten te vermelden dat het een met een 50's neck is. Voor meer info check de review. Vinden jullie die elementen ook zo lelijk en goedkoop staan? Ik heb al kapjes besteld. Ik vind de kleur ook iets te fel, maar die klank joh... damn. Wat vinden jullie ervan?

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/GibsonLPStandard008.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/GibsonLPStandard002.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/GibsonLPStandard009.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/GibsonLPStandard004.jpg

Grt Roy.

Daniël_san
6 mei 2007, 14:13
godsammeselazerus, dat is een mooi gitaartje ;)

Anders Destium
6 mei 2007, 14:26
Prachtige gitaar!

Ik vind de elementen zo mooier staan dan met kapjes, bedenk wel dat het geluid met kapjes wat doffer wordt!

d'oh
6 mei 2007, 14:31
Echt een van de mooiste lp's die gibson op dit moment maakt en dan ook nog eens leuk geprijst

vulvasonic
6 mei 2007, 14:32
Niks mis mee. Schitterende gitaar!

schizo910
6 mei 2007, 14:34
Zonder kapjes is mooier! Ik vind het een schitterende plank!

Epipaul
6 mei 2007, 14:40
zeer mooie gitaar, wat kost ie?

Stratman70
6 mei 2007, 14:51
Puike gitaar man! Echt zoals een LP in mijn optiek eruit hoort te zien.

The Underdog
6 mei 2007, 15:18
Die gitaar is om op te eten! Echt lekker! Die zebra's zijn enorm stijlvol, zeker niet goedkoop. Proficiat man!

yanto
6 mei 2007, 15:40
Coole gitaar. Vind die zebracoils ook niet zo geweldig uitzien.
Heb er vandaag ook een getest bij Feeback. De Faded klinkt echt geweldig, veel opener dan de normale standard en zo een stuk veelzijdiger. Zit er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen.

Agent_Smith
6 mei 2007, 16:23
Prachtige LP! Gefeliciteerd!
Zebra's zijn juist waanzinnig mooi! Enige jammer vind ik dat de plastics bij jonge Gibson vaak ietsje roze lijken te zijn.
Maar nogmaals, zebra's vind ik echt veel mooier dan met covers.

casper innosence
6 mei 2007, 17:18
zag er vandeweek ook 2 liggen bij de Jukebox en dat faded ziet er echt geniaaal vet uit.

Maurice_732
6 mei 2007, 19:14
Ik zou die plastic zebra's houden.
Is beter voor het geluid minder dof.
En ik vind die kapjes ook mooi ( maar dat is een kwestie van smaak)

schizo910
6 mei 2007, 19:19
Ik zou die kapjes houden.
Is beter voor het geluid minder dof.
En ik vind die kapjes ook mooi ( maar dat is een kwestie van smaak)

erh? even kijken of ik die post nu begrijp..

Hij heeft nu geen kapjes.
Met kapjes schijnt juist doffer te zijn.

Dus jij zou er juist kapjes opdoen (en het dus niet zo houden), het geluid dan juist doffer maken.

drap
6 mei 2007, 19:22
Ghehe, ja dat zou de eerste Les Paul zijn die minder dof wordt van kapjes op de elementen. Het tegenovergestelde is waar en dat hoor je nauwelijks tot niet.

Mitch
6 mei 2007, 19:28
Hij bedoelt 't goed, plastic vs. nikkel. 't Staat er wel erg verwarrend ;)

Die faded is echt een beauty. Die faded cherry vind ik waardeloos maar dit...pfff.....ik zou er zó graag één willen ! Maar ja, ik ben al aardig voorzien en om er gitaren extra op na te houden moet ik eerst eens wat meer gaan verdienen :satisfie:

Maurice_732
6 mei 2007, 19:39
erh? even kijken of ik die post nu begrijp..

Hij heeft nu geen kapjes.
Met kapjes schijnt juist doffer te zijn.

Dus jij zou er juist kapjes opdoen (en het dus niet zo houden), het geluid dan juist doffer maken.

Ik heb mn bericht even bewerkt nu is het wel goed :)

DarknessAwaits
6 mei 2007, 23:18
Wow... serieus mooie gitaar zeg.

Absoluut de elementen laten zoals ze nu zijn, maakt de gitaar perfect af. Ga er lekker op spelen, ga ik mezelf ondertussen proberen duidelijk te maken dat ik geen geld over heb. ;)

InternEd
6 mei 2007, 23:22
Mooi! Ik weet niet of kapjes mooier is of niet. Twijfelgeval.
Ik hou absoluut niet van sunburst, maar dit vind ik mooi.
Zelf denk ik over een whinered studio met golden hardware, maar deze foto's maken we aan het twijfelen ;)

Orpheo
6 mei 2007, 23:22
hm gaaf ding! ik heb er ook zo een. qua klank GEWELDIG. maar damn wat een LELIJKE burst op een PRACHTIGE top (de mijne dan). de jouwe is heel mooi!ik erger me zelfs zo erg aan de top dat ik 'm laat refinishen :)

Tupelo
6 mei 2007, 23:34
Kan je 'm dan niet beter inruilen? :seriousf: :o

Ach, je doet maar. :)

Orpheo
6 mei 2007, 23:38
Kan je 'm dan niet beter inruilen? :seriousf: :o

Ach, je doet maar. :)

nja, ik had een foutje gemaakt. ik schoot uit met de nagellakremover :chicken: en toen kwamen er grote witte vegen op de lak. nja, eigenlijk kan je zeggen 'bye bye lak'. en een refin kost me toch geen drol, dus why not? hij klinkt WAANZINNIG dus een refin is imo de moeite niet. zoals anderen andere elementen erin stoppen, geef ik deze effe een refin. andere elementen hoeft niet, omdat deze imo al goed (genoeg) zijn.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 12:21
Prachtige gitaar en super veel speelplezier toegewenst!

Voor de toon zou het geen bal uitmaken of je zonder of met kapjes speelt, dit is nauwelijks waarneembaar.

By the way: (nickel) kapjes vind ik veel mooier bij deze. Meer BLING BLING + deftiger + duurdere looks. Goede, overwogen keus gemaakt dus!

nopster
7 mei 2007, 12:27
Mooie gitaar. Vriend van mij heeft ook zo ene, mooi open geluid, kan bluesen kan rocken, heel veelzijdig.

DeiDRagonas
7 mei 2007, 12:50
Thanx voor alle leuke reacties, vind ik heel tof.
Ik zal zeker ook nog eens een paar foto's posten als de elementkapjes erop zitten. Ben btw wel erg benieuwd wat dat met het geluid gaat doen...

groeten Roy!!

Rutger
7 mei 2007, 12:58
Da's de eerste gitaar waarin ik zebra pu's mooi vind :)

drap
7 mei 2007, 13:02
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst DeiDRagonas! Ik vind 'm zonder kapjes ook mooier, maar dat is mijn bescheiden mening. Qua klank zal het maar heel wenig uitmaken hoor en waarschijnlijk hoor je het niet eens.

kassie
7 mei 2007, 13:05
hij is.... TE GEK!!!!

Squier4ever
7 mei 2007, 13:18
Prachtige gitaar en super veel speelplezier toegewenst!

Voor de toon zou het geen bal uitmaken of je zonder of met kapjes speelt, dit is nauwelijks waarneembaar.

By the way: (nickel) kapjes vind ik veel mooier bij deze. Meer BLING BLING + deftiger + duurdere looks. Goede, overwogen keus gemaakt dus!

gebruik je oren eens drammer!
je hoort wel degelijk enigzins verschil tussen met of zonder kapjes....
niet veel maar verschil is er zeker!

OT: mooie gitaar!

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:22
gebruik je oren eens drammer!
je hoort wel degelijk enigzins verschil tussen met of zonder kapjes....
niet veel maar verschil is er zeker!

In dit geval kun je wel wat algemener dan persoonlijk spreken, lees de posts goed door.

Mitch
7 mei 2007, 13:28
Het wordt dus ervaren als een klein verschil en de één vindt dat 'nauwelijks' en de ander 'duidelijk'.

http://www.mostlyrisible.com/images/uploads/officerBarbrady.gif

Overigens, de afkorting "OT" wordt normaal gesproken gebruikt voor Off Topic ;)

Squier4ever
7 mei 2007, 13:52
Het wordt dus ervaren als een klein verschil en de één vindt dat 'nauwelijks' en de ander 'duidelijk'.

http://www.mostlyrisible.com/images/uploads/officerBarbrady.gif

Overigens, de afkorting "OT" wordt normaal gesproken gebruikt voor Off Topic ;)

ok ontopic: misschien dat niet iedereen het verschil even goed hoort, zoals ik al zei is het geen groot verschil maar wel een hoorbaar verschil.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 14:00
ok ontopic: misschien dat niet iedereen het verschil even goed hoort, zoals ik al zei is het geen groot verschil maar wel een hoorbaar verschil.

Wat doe jij voor moeite om de verschillen te horen dan?

Bij dezelfde gitaar met nickel kapjes even de sound horen, daarna de kapjes er direct af halen en dan weer kijken hoe de sound is?

Elke gitaar is namelijk anders, zo ook elke Faded. Dus vergelijken met een andere gitaar is zinloos. Ik hoop dat je oprecht vergelijkt met dezelfde gitaar!

Squier4ever
7 mei 2007, 14:14
Wat doe jij voor moeite om de verschillen te horen dan?

Bij dezelfde gitaar met nickel kapjes even de sound horen, daarna de kapjes er direct af halen en dan weer kijken hoe de sound is?

Elke gitaar is namelijk anders, zo ook elke Faded. Dus vergelijken met een andere gitaar is zinloos. Ik hoop dat je oprecht vergelijkt met dezelfde gitaar!

ja dat heb ik gedaan ja....
anders heeft het toch geen zin om te melden. zonder kapjes klinkt ietsje helderder en daarbij gaan je pups iets minder snel feedbacken zonder kapjes, maar dat laatste is meer praktisch

Rutger
7 mei 2007, 14:16
k Heb dat ook ns gedaan bij een Tele, kapje van de neckpu verwijderd.
Hij wordt er merkbaar helderder van.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 14:24
ja dat heb ik gedaan ja....
anders heeft het toch geen zin om te melden. zonder kapjes klinkt ietsje helderder en daarbij gaan je pups iets minder snel feedbacken zonder kapjes, maar dat laatste is meer praktisch

Oke, mooi :)