PDA

View Full Version : gebruikers van gitaartrainers



stratestic
6 mei 2007, 12:18
Wie heeft er ervaring met het meespelen met gitaartrainers en werkt het?

Om mijn gitaarspel nog verder te perfectioneren
dacht ik er over om een gitaartrainer te kopen.
Ik wil namelijk kunnen meespelen met bestaande nummers
(met vertragingsmogelijkheid) en mezelf eventueel ook kunnen opnemen.
Ik dacht zelf aan een Tascam of de Boss micro BR.

jaspie
7 mei 2007, 15:09
je kan ook audition downloaden en daarmee nummers vertragen. Jezelf opnemen kan ook met bijvoorbeeld een POD ofzo van line 6. Ik ken die train dingen niet maar ze klinken een beetje overbodig(tenzij ze goedkoop zijn)

Guitarmania
11 mei 2007, 17:05
... wat is een gitaartrainer???

glasbier
11 mei 2007, 17:11
... wat is een gitaartrainer???

uuuh,....leraar misschien? of coach...?

Guitarmania
11 mei 2007, 18:09
Volgens mij werd er geen leraar of coach bedoeld, die 'koop' je immers niet. Kennelijk gaat het hier om een nieuwerwets instrumentje...

glasbier
11 mei 2007, 18:17
Volgens mij werd er geen leraar of coach bedoeld, die 'koop' je immers niet. Kennelijk gaat het hier om een nieuwerwets instrumentje...

-mijn leraar koop ik ook en is echt een fantastisch instrumentje!

GEINTJE!

Makor1966
11 mei 2007, 18:50
Probeer dit (http://www.xs4all.nl/~mp2004/bp/) programmaatje maar eens, is Freeware, nog geen 1MB.
Hiermee kun je de pitch (toonhoogte) per halve toon omhoog / omlaag bijstellen en de snelheid traploos en onafhankelijk van elkaar aanpassen, zit een loop-functie in, en je kunt het aangepaste bestand eventueel (als WAV-bestand) opslaan.
Ik vind het erg handig om te gebruiken als speedtrainer, nadeel is dat je met je gitaar voor je pc moet gaan zitten.
Je kunt met een ander programmaatje natuurlijk ook zo'n WAV in MP3 omzetten en daarna op je minidisc of MP3 speler zetten om te oefenen.

stratestic
12 mei 2007, 10:15
Ja zoiets bedoelde ik, dan kan ik op een langzamere snelheid meespelen met mijn favoriete muziek.
Bedankt