PDA

View Full Version : Fuzz gezocht



Hot Rod
6 mei 2007, 00:48
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke fuzz voor op m'n Epiphone VJ head. Qua gitaren heb ik een Fender Strat (single coil) en een Squier Tele custom (humbuckers).

Ik ben op zoek naar een leuk fuzzgeluid, het moet lekker ruig klinken en ook niet te dun. De Fulltone fuzzen spreken me wel aan, maar die zijn veel te duur voor mij. Ik heb namelijk een budget van ongeveer €150.

Weten jullie enkele aanraders?

Alvast bedankt!

Speeddemon
6 mei 2007, 01:11
Met een Electro Harmonix Little Big Muff, of een 2e hands Boss FZ-2 kom je al een heel eind qua ruig en niet te dun.

Dan ben je hooguit 75 euro kwijt.

Hot Rod
6 mei 2007, 01:17
De big muffs spreken me eigenlijk niet echt aan.

joesman
6 mei 2007, 04:54
homebrew electronics ufo!!!!!!!

Dirk_Hendrik
6 mei 2007, 11:26
Geef even wat voorbeelden van hoe die fuzz moet klinken.

Ik kreeg pasgeleden een FZ3 te logeren met een Kyuss CD erbij met het verzoek die Fuzz te modificeren dat hij zo ging klinken. Na een partij luisteren kwam ik toch tot de conclusie dat modificeren niet de juiste optie was en de eigenaar beter een Muff kon halen.

stefke_m
6 mei 2007, 12:28
Ik zou gaan voor de originele RUSSISCHE Big muff. Als je hem kan vinden heb je wel iets moois!

E-J
7 mei 2007, 11:04
Wat voor soort geluid zoek je ongeveer? Een dik zingend smooth of agressieve/rauw geluid. Aangezien je ook een gitaar hebt met humbuckers zou ik de Big Muff van je lijstje strepen. Ik vind het niet echt een goede combinatie. Het is bovendien een (noisy) pedaal met één sound die je echt moet liggen.
Luister maar eens naar de Smashing Pumpkins (http://www.youtube.com/watch?v=iC_GUmdC31A) (humbuckers) en David Gilmour (http://www.youtube.com/watch?v=yOqE1f_akno) van Pink Floyd (singlecoils). Twee goede voorbeelden van de Big Muff in actie.

De Proco Rat lijkt me een leuk alternatief, al is het niet een echt fuzzpedaal, maar meer een distortion met een fuzzig randje. Maar wie weet is het wat!.

Als je een veelzijdig pedaal wil, kan ik je een Fuzzwork Orange van de tweede poster in deze thread aanraden... ;)

tubeonly
7 mei 2007, 11:20
Hmmm, het soort geluid dat je zoekt is wel enorm belangrijk... en ook de gear die je al hebt. Een strat zal van fuzes smullen, maar met humbuckers vind ik het zelf altijd al wel behoorlijk wat minder. Alleen om die reden heb ik een strat gekocht terwijl ik er eigenlijk een haat-liefde verhouding mee heb, lol.

Mijn all time favorieten zijn in ieder geval de Big Muff (lekker zwaar, klinkt ook (of zelfs ;)) op een Fender amp lekker) en de Roger Mayer Classic Fuzz (nu maar 95 euro bij spanjaard, ssst niet verder vertellen!)(zalig voor 60s fuzz, super op een marshall).

Ah ja, wel eens naar een octave fuzz gekeken!? Daar zijn er heeeeel veel van voor de meest lekkere dingen! Niet altijd even bruikbaar, maar wel erg vet.

ponq
7 mei 2007, 11:28
Ik ben op zoek naar een leuk fuzzgeluid, het moet lekker ruig klinken en ook niet te dun.
Weten jullie enkele aanraders?


Al eens een Fuzz Factory van Zvex geprobeerd (de 'goedkope' Vexter series is identiek van binnen aan de 'dure' handbeschilderde versie).

Voorbeeld: Muse.

SP maakt trouwens (ook?) gebruik van een Fender Blender voor t vette geluid.

OT: kben benieud naar Zeitgeist!

brunodb
7 mei 2007, 11:46
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke fuzz voor op m'n Epiphone VJ head. Qua gitaren heb ik een Fender Strat (single coil) en een Squier Tele custom (humbuckers).

Ik ben op zoek naar een leuk fuzzgeluid, het moet lekker ruig klinken en ook niet te dun. De Fulltone fuzzen spreken me wel aan, maar die zijn veel te duur voor mij. Ik heb namelijk een budget van ongeveer €150.

Weten jullie enkele aanraders?

Alvast bedankt!

als die fulltone fuzzen je wel aanspreken, waarom koop je dan gewoon geen 2dehandse fulltone fuzz? die vind je weldegelijk voor rond de 150 euro tweedehands als je goed zoekt en wat afpingelt

1959SLP
7 mei 2007, 12:23
Roger Mayer Spitfire fuzz, 155,- nieuw. Hiermee heb je de meeste klassiekers wel op zak. Reageert op zowel SCs als HBs erg goed. Bovendien issie erg stil, ook bij max. instellingen. Met deze fuzz leer je de volumepot van je gitaar pas echt waarderen. 0-2 =clean, 3-5=distortion (zoals buizenoversturing), 6-10=fuzz (op 10 blijft het fuzz en wordt het geen zooitje, ook bij accoorden).

Moet je zeker proberen.

Sep.
7 mei 2007, 17:40
"oude rommel"...
schaller fuzz... ik heb er zo één liggen die enkel omdat de muziek het niet toelaat niet meer gebruikt wordt.

De Roland "Beebaa", als je hem vindt is zeker uit te proberen

Hot Rod
7 mei 2007, 18:33
Qua sound ben ik op zoek naar iets Fuzzface-achtig maar dan met een iets rauwer randje aan. Met andere woorden, er moet een lekkere smoothe fuzzface-sound inzitten, maar zou bij momenten ook wat rauwer harder mogen gaan.

De Roger Mayer blauwe fuzz, big muff (Rus en US) heb ik al getest, en konden me niet 100% bekoren.

Qua speelstijl speel ik voornamelijk dingen in genre van The Black Keys om dan een iets bekender voorbeeld te geven. Dus niet echt superveel leads...

Zo'n goedkopere Fuzzfactory spreekt me wel aan, zijn hier mensen die ervaring hebben met de Z-Vex Fuzzfactory?

Speeddemon
7 mei 2007, 21:07
Volgens mij is een Fuzz Factory te snel te extreem voor 't geen jij wil.

(check je PM)

Mitch
7 mei 2007, 21:22
Op Marktplaats staat een tweedehands Bajatech DaMoaf aangeboden. Moet je de verkoper maar vragen hoe hij precies klinkt en zeggen dat ik je heb doorgestuurd :D

BeeJee
7 mei 2007, 22:42
De Voodoolab Superfuzz is ook een lekkere 'middle of the road' fuzz.

Hot Rod
9 mei 2007, 18:37
Wat vinden jullie van een echte Maestro MFZ? Wat is zo'n ding nog waard?

Lord Abortion
9 mei 2007, 18:54
Qua sound ben ik op zoek naar iets Fuzzface-achtig maar dan met een iets rauwer randje aan. Met andere woorden, er moet een lekkere smoothe fuzzface-sound inzitten, maar zou bij momenten ook wat rauwer harder mogen gaan.


HWA Miami Fuzz? Is dacht ik een Fuzzface-kloon met wat meer gain? Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

tubeonly
9 mei 2007, 21:59
> Maestro MFZ?

Die staat er een voor 100 op marktplaats. Nette prijs! Willen ook wel eens even gemakkelijk voor 200 euro gaan. Is een lekkere Fuzz, maar ik vind hem vooral heel erg veel bas hebben. De echte Gain is bij mij wat minder. De bediening van dat ding is wel erg super, met de voet tikken aan de toonwielen aan de zijkant.

Ik vind zelf qua vetheid de Roger Mayer Classic Fuzz of de zvex Fuzz factory wel erg lekker. Van die Classic Fuzz zijn ook weer verschillende versies. Ik heb bijvoorbeeld een pikzwarte terwijl die ook weer in het blauw bestaat. Het verschil in geluid ken ik niet, maar er is mij gezegd dat er weer net wat andere transistoren in zitten. Als je zeer vet en experimenteel wilt zou ik voor de ZVEX gaan...

ewout
9 mei 2007, 22:43
voor 150 bestel je fulltone fuzzen ook nieuw uit de VS. Rond 115 euro zijn ze daar omgerekend, tel er wat shipping en tax bij en je komt in die richting. Heb ik zelf ook gedaan zo. Ondertussen heb ik mijn '69 weer verkocht (voor 130 euro, dus het kan best voor dat bedrag) omdat ik em weinig gebruikte, maar zeker niet omdat hij niet goed klonk. Ik kan de '69 aanraden, of anders een MJM london fuzz, die op details na hetzelfde klinkt.

Trouwens, ik heb een fuzzfactory gehad, geloof me, die wil je niet als je een 'vette' fuzz wil. Dat ding klinkt als een iele zoemende mug als je in een band speelt.

jero
18 mei 2007, 17:41
Everman Fuzz Drive is misschien ook wat voor je. Heeft Fuzz Face sound, maar is geen clone, biedt genoeg tweak mogelijkheden om er andere fuzz achtige geluiden uit te halen. tweedehands +/- 140 eur volgens mij.