PDA

View Full Version : voeding (patchbay)



hugo123
5 mei 2007, 23:43
Iemand een idee waar ik de voeding en eventueel de patchbaty zal plaatsen aan de achterkant miasschein?


hugo


hgier foto's

Edit de verhoging kan open!!




http://img261.imageshack.us/img261/7682/afbeelding009rp4.jpg

http://img454.imageshack.us/img454/7456/afbeelding012vl8.jpg

http://img453.imageshack.us/img453/7545/afbeelding004hy0.jpg

lampz
6 mei 2007, 14:51
Aan de achterkant is inderdaad wel zo handig. Bij mij zit 'ie echter aan de rechterzijkant, omdat mijn versterker altijd rechts van me staat...

peter_heijnen
6 mei 2007, 14:58
Voeding in de verhoging lijkt me.

Als ie er niet helemaal inpast ev een stuk uit de bodem zagen waar de voeding dan in kan verzinken. Een metalen strip onder het gat zodat de voeding er niet doorheen valt, zo'n zelfde strip aan de bovenkant om de voeding in te klemmen, en klaar is kees.

Mijn powerall (lijkt op de onespot) heb ik op deze manier in de linkerbovenhoek van mijn board in de bodem verzonken. De twee 220-pinnen van de voeding wijzen naar links, maar steken niet uit en blijven dus binnen de contouren van het board. Om 220 aan te sluiten zet ik dan mijn 220-verlengkabel op de voeding.

hugo123
6 mei 2007, 15:11
de veroging is maar +/- 2,5 cm daar past net een one spot adaptor in dacht ik en daaraan dan een klein stekkertje die ik aan een eurostekker soldeer en dat dan in de verhoging maar zal ik het dan asan de achterkant doen? Is dat niet onhandig als je bijv. op een podium staat kunnen zed de kabels er dan niet uitrekken? is het handig om dan gelijk alle aansluitingen(input, output etc)
achter te plaatsen?



hugo

peter_heijnen
6 mei 2007, 16:01
Jazeker, "ze" kunnen er altijd van alles uit trekken, maar zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt gelukkig.

Als je daarop wilt anticiperen zou je de 220 euroconnector boven links aan de zijkant van je verhoging kunnen monteren, maar dat is dan best jammer van de beschikbare ruimte die je daarmee verliest.

In dat geval zou de verhoging beter helemaal doorgetrokken zijn naar de linker zijkant zodat je boven op de verhoging altijd nog een pedaal kwijt kon als dat ooit nog nodig zou zijn.

hugo123
6 mei 2007, 16:34
Ik zou links wel een klein houten blokje kunnen maken waar ik een pachbox van maak? Maar hoe scherm je dan 220 af gewoon een krimpkousje erom? weN KRIJG JE GEEN LAS VAN BROM ALS JE JE STROOMVOORZIENING NAAST JE input en output zet?


hugo

peter_heijnen
6 mei 2007, 16:51
Ik zou links wel een klein houten blokje kunnen maken waar ik een pachbox van maak? Maar hoe scherm je dan 220 af gewoon een krimpkousje erom? weN KRIJG JE GEEN LAS VAN BROM ALS JE JE STROOMVOORZIENING NAAST JE input en output zet?
Bedoel je afschermen mbt hinderlijke "instraling"?

Mijn 220 kabel loopt langs mijn signaalkabel die van mijn board naar mijn versterker gaat. Diezelfde signaalkabel gaat ook nog eens eerst over mijn powerall (die precies hetzelfde doet als een onespot), maar ik heb dus geen enkele last van straling/storing.

Voor alle zekerheid zou je mss de binnenkant van de box kunnen bekleden met wat folie.

hugo123
6 mei 2007, 16:56
Alleminium folie? Waarvoor dient dat dan?


hugo

peter_heijnen
6 mei 2007, 17:03
Afscherming (als het uberhaupt al iets doet....).

hugo123
6 mei 2007, 17:06
Maar links komt evt een volumepedaal en rechts zit mijn wah pedaal als ik daar die patchbox VOOR plaats en ik schiet uit met mijn voet dan zijn mijn kabels naar de klote dus ik denk dat ik toch maar aan de achterkant de aansluitingen doe of geeft dit geen gevaar?


hugo

peter_heijnen
6 mei 2007, 17:16
Maar links komt evt een volumepedaal en rechts zit mijn wah pedaal als ik daar die patchbox VOOR plaats en ik schiet uit met mijn voet dan zijn mijn kabels naar de klote dus ik denk dat ik toch maar aan de achterkant de aansluitingen doe of geeft dit geen gevaar?
Nou denk ik dat dat uitschieten met je voet niet zo'n vaart zal lopen, of ga je dat volumepedaal in punkmuziek gebruiken. :)

Maar als je het niet vertrouwt zou ik de aansluitingen idd toch maar op de achterkant doen. Ook met publiek dat je kabels gaat lostrekken zal het echt zo'n vaart niet lopen.

hugo123
6 mei 2007, 17:32
Wat voor jacks moet ik gebruiken ik heb hiert nog liggen maar dat zijn geen locking moet je locking hebben?

hugo

peter_heijnen
6 mei 2007, 17:40
Ik heb geen idee wat locking's zijn, maar volgens mij "moet" je niets, maar kun je alles gebruiken wat werkt.

Mijn eigen plankje was oorspronkelijk bedoeld als experimenteersetup en dus van het allergoedkoopste mdf dat ik kon vinden. De setup werkt prima in al zijn simpelheid, en zolang het goed werkt zal ik er niets aan te veranderen.

hugo123
6 mei 2007, 17:41
oke! bedankt!


hugo

Bl44t44p
6 mei 2007, 18:11
oke! bedankt!


hugo

Halleluja.