PDA

View Full Version : Welke versteker wordt er hier gebruikt?



Yapser
5 mei 2007, 12:58
Twee soundclipjes:

hier (http://www.yapser.nl/carcass_eod.ogg) (Carcass - Edge of Darkness) en hier (http://www.yapser.nl/morbid_ffg.ogg) (Morbid angel - Fall from Grace, ongeveer dezelfde sound al vind ik het trackje hiervoor wat fijner klinken).

Kunnen mensen een gokje doen welke amp er hierin word gebruikt? op pics van Morbid Angel zie je ze Marshalls gebruiken, maar welk type geen idee van. Ik heb al de tip gehad dat het een solid state bakje zou moeten kunnen zijn.

Als-ie hier niet moet mag een modje 'm een schop geven.

a darker shade of grey
5 mei 2007, 13:13
Als ik op die links duw krijg ik een download van een .ogg file.....what the hell is een .ogg file? :???::???::dontgeti:

Yapser
5 mei 2007, 13:14
Oh wacht, hier zitten wrs. geen opensource hippies. Kon ff in niets anders exporten, vandaar.

OGG speel je af met oa. foobar2000 en vlc :)

dunnoaname
5 mei 2007, 13:30
ogg werkt ook gewoon in winamp ofniet?
op mijn mp3 speler iig niet.

interessander
5 mei 2007, 13:35
Bij mijn weten gebruikte carcass in ieder geval vanaf heartwork een peavey 5150, eventueel geboost met een marshall guv'nor. Ik vind de sounds niet zo heel erg vergelijkbaar, de carcass sound is veel moderner. Toen ik mn 5150 nog had kon ik er met een tubescreamer een vergelijkbaar geluid uithalen.

Yapser
5 mei 2007, 13:38
De sound op Heartwork vind ik niet echt vergelijkbaar met die van Edge of Darkness. Die op EOD is wat 'holler' / 'killer', beetje moeilijk te omschrijven. Heel ver lijkt het er misschien een beetje op ja.

Geronimo
5 mei 2007, 13:52
Winamp speelt het gewoon af bij mij..

En Morbid Angel klinkt een stuk anders dan Carcass en dat kan kloppen want volgens mij is dat nummer van MA ook een stuk ouder.

MA lijkt mij een JCM800 met een booster, of zo'n JCM900 Master Volume geval, zoals al die bands eind jaren tachtig/begin negentig, en Carcass, dat zou een recto kunnen zijn, zo een uit de eerste serie, maar aangezien het een engelse band is denk ik ook een marshall. Wel geboost met een of ander uiteraard.

Vette platen ook. Goeie ouwe deathmetal.

interessander
5 mei 2007, 13:55
De sound op Heartwork vind ik niet echt vergelijkbaar met die van Edge of Darkness. Die op EOD is wat 'holler' / 'killer', beetje moeilijk te omschrijven. Heel ver lijkt het er misschien een beetje op ja.


Daar heb je gelijk in, maar het kan goed dezelfde versterker zijn. Voor heartwork is de sound een combi van de 5150, een marshall sl-x en een oefenversterkertje voor het tophoog, en het album is qua gitaargeluid heel anders geproduceerd.
Ik zie het niet als "hol", carcass gebruikt veel mids en ten tijde van swansong ook niet al te veel gain.

Rwin
5 mei 2007, 14:17
Ha Yapser,

mijn mening blijft nog steeds dat het veel weg heeft van Nevermore en Zakk Wylde. Die spelen op (gemodde) Marshalls.

:)

Yapser
5 mei 2007, 14:28
Heh, jij had m'n post op GoT gezien natuurlijk :)

Nu rest de vraag nog.. Hoe de hell ga ik dat geluid herproduceren, want ik ben totaal geen fan van modeling en in m'n tuin groeien geen Marshalls :(

interessander
5 mei 2007, 14:31
Wat heb je wel dan aan apparatuur? Misschien doet een goede booster of tubescreamer al wonderen.

Yapser
5 mei 2007, 14:38
Ibanez GRG170DXL'jes en een crappy Line6 Spider 2 30W..

pol
5 mei 2007, 14:44
haha, begin maar al te sparen dan :)
Die guvnor vind je wel voor 50-60 euro als je goed rondkijkt.
Het is wel de eerste serie die je moet hebben, die grote zwarte.

Rwin
5 mei 2007, 14:51
Die Line 6 versterkers zijn imho niet zo'n fan van je signaal voor de input van de versterker boosten...

Dus ik weet niet of een guvnor gaat helpen of juist NIET gaat helpen.

Test het in de winkel zou ik zeggen :D

Yapser
5 mei 2007, 15:08
Die Line6 reageert idd niet echt leuk op pedaaltjes, of iig een Big Muff (rip). Mocht ik een degelijke amp hebben ooit, is een Jackhammer dan niet iets?

Squier4ever
5 mei 2007, 16:54
die spider op metal settings en dan aan de eq gaan draaien, evt de gain iets terug....

Corporal
5 mei 2007, 18:45
Voor wat betreft de Carcass sound :

(...)
Steer: Yeah, if I remember correctly, almost all of the guitar tracks were done with at least two amps going at once--one of them being a large amp, like the Anniversary [on channel two], a Marshall SL-X 100 watt or the 5150, and then also more often than not, my 10-watt [Marshall] Valvestate micro-stack for extra texture.
Unlike a lot of other bands who do the kind of stuff that we do, we tend to use a lot of mids. I don't think some people realize how important middle is to a guitar sound.
Hickey: Absolutely, mids are essential in a solo--without 'em your tone is real thin. My current backline setup is a Marshall SL-X 100-watt head and a Peavey 5150. I suck the mids out of the Marshall but not out the Peavey. I started the Heartwork world tour using a Guv'nor pedal too, but I just got tired of stage divers stepping on my shit!
(...)

Volledige versie op http://www.goddamnbastard.org/carcass/interviews/gwinter.html