PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gibson



dimitri
5 mei 2007, 10:56
Al een tijd was ik aan het uitkijken naar een es-achtige. Had al goede ervaringen met epiphone, maar wilde toch eens wat anders. Na wat zoeken ben ik bij BB Kings Lucille uitgekomen. Dus gisteren dan maar gaan ophalen.
Het is een es 355, met varitone switch en twee jack ingangen. Maar dit vind ik toch een beetje raar, bij de ene ingang kun je het halselement gebruiken en de middenstand maar niet het brugelement. Bij de andere ingang is het net omgekeerd... Weet iemand als dit normaal is?
Voor de rest wat pics van Lucille

http://img329.imageshack.us/img329/1158/photo1361636jo4.jpg (http://imageshack.us)

http://img292.imageshack.us/img292/47/photo1361637kt5.jpg (http://imageshack.us)

http://img292.imageshack.us/img292/1860/photo1361638tt1.jpg (http://imageshack.us)

steph
5 mei 2007, 11:00
Ja mooie gitaar man! :)

Veekeren
5 mei 2007, 11:04
Heb ooit nog eens een licht gemodificeerde ES355 uit '69 gehad (had een andere brug gekregen). Speelde lekker! Alleen had deze niet die 2 jackuitgangen zoals jij ze hebt...

Moet wel zeggen dat ik die varitone switch niet echt iets vond toevoegen... Verder overigens wel een mooie gitaar, aparte brug trouwens!

bass blom
5 mei 2007, 11:07
lijkt dus een soort stereo aansluiting?

dimitri
5 mei 2007, 11:08
Ja dat is het ook, heb het eens op de site van gibson opgezocht.
Maar vond het gewoon raar dat je met één ingang niet beide elementen kunt schakelen...

Squier4ever
5 mei 2007, 11:10
mooie gitaar!

volgens mij is de wiring vrij makkelijk zo te maken dat je beide elementen tegelijk kunt schakelen.

dimitri
5 mei 2007, 11:14
bedankt,
Er zit trouwens aan de achterkant een plaat net zoals bij een les paul. Dus geraak je wel gemakkelijk bij de wiring. Maar aangezien dit een koopje was maak ik me hier helemaal geen zorgen over :-)

Squier4ever
5 mei 2007, 11:15
hehe
nou dan is een rewire helemaal eitje idd....
gewoon een leuke schakeling zoeken en die erin bakken.

a darker shade of grey
5 mei 2007, 11:25
Ow man! Dat ding is zo ongelooflijk mooi he! Gefeliciteerd man!

Luke-wannabe
5 mei 2007, 11:28
Het is een es 355, met varitone switch en twee jack ingangen. Maar dit vind ik toch een beetje raar, bij de ene ingang kun je het halselement gebruiken en de middenstand maar niet het brugelement. Bij de andere ingang is het net omgekeerd... Weet iemand als dit normaal is?
Dat is geloof ik stereo uitgang. Dat is dat je voor beide elementen een adere versterker dus kunt gebruiken. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat het!
Mooi ding!

Squier4ever
5 mei 2007, 11:29
Dat is geloof ik stereo uitgang. Dat is dat je voor beide elementen een adere versterker dus kunt gebruiken. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat het!
Mooi ding!

lezen! :D
is het trouwens niet zo dat je met die varitone je gitaar mono/stereo kan schakelen?

drap
5 mei 2007, 11:29
Wat een mooi plank man! Gefeliciteerd kerel!

ik is jaloers...

strat58
5 mei 2007, 12:04
Al een tijd was ik aan het uitkijken naar een es-achtige. Had al goede ervaringen met epiphone, maar wilde toch eens wat anders. Na wat zoeken ben ik bij BB Kings Lucille uitgekomen. Dus gisteren dan maar gaan ophalen.
Het is een es 355, met varitone switch en twee jack ingangen. Maar dit vind ik toch een beetje raar, bij de ene ingang kun je het halselement gebruiken en de middenstand maar niet het brugelement. Bij de andere ingang is het net omgekeerd... Weet iemand als dit normaal is?
Voor de rest wat pics van Lucille

http://img329.imageshack.us/img329/1158/photo1361636jo4.jpg (http://imageshack.us)

http://img292.imageshack.us/img292/47/photo1361637kt5.jpg (http://imageshack.us)

http://img292.imageshack.us/img292/1860/photo1361638tt1.jpg (http://imageshack.us)

Wat een mooieeeeeeeeeeeeeee gitaar de blues knalt van de pagina af.
Heb zelf een cherry red ES 335 Dot reissue, maar deze slaat alles.
Gefeliciflapstaart en play the blues dude :)
Peace Strat58

Pepe
5 mei 2007, 12:09
en geen f gaten he, da's toch altijd even wennen bij de BB.
De stereo was hip in een ver verleden - en nooit bruikbaar- en ook de varitone was hip en nooit bruikbaar. Net zoals de Gretsch tonefilters (Stephen stills is de enige die ik kan verzinnen met zo'n doffe toon). Maar een grote cool factor, dat weer wel. Mijn 345 kent weinig speeluren maar mijn eerste keus voor de jazzblues.
Mooie gitaar hoor.


hee, je hebt het over een 355.. je gitaar is toch geen solid?

Fender75
5 mei 2007, 14:03
Slik...da's nou de gitaar die ook hoog op het lijstje staat..en dan voor een koopje zeg je...mazzelaar!! Maar toch, veel plezier ermee!!

dimitri
5 mei 2007, 14:09
Ja was echt wel een koopje... 830 euro. en Volgens het serienummer is hij van 92'

Tupelo
5 mei 2007, 14:14
OMG! :nervous:

Patser! :sneaky:

grayfink
5 mei 2007, 14:20
Heel mooi! En inderdaad een koopje, ik zou wel de bedrading conventioneel aansluiten, lijkt mij makkelijker.

ACSlater
5 mei 2007, 14:21
Super gitaar! Een Gibson Lucille voor de prijs van een Epi Lucille! Welke junk heeft je deze voor veel te weinig geld verkocht? enne... heeft'ie er nog meer?

Maurice_732
5 mei 2007, 14:24
Das even een mooie gitaar :rockon:

dimitri
5 mei 2007, 14:31
Ik zag de gitaar te koop staan. Zijn vraagprijs was 900 euro. Ik heb direct contact opgenomen en hij zei dat ik een bod mocht doen. Dus ging ik voor 850 euro :-)...
Gisteren daar aangekomen vertelde hij me dat hij helemaal geen gitaar speelde. Hij was een bouwvakker en heeft 15 jaar geleden verbouwingen uitgevoerd maar de persoon kon hem niet helemaal betalen. Maar hij had er wel gitaren staan. De bouwvakker was toevallig fan van BB king en zag de gitaar staan, en heeft hij de gitaar meegenomen ipv op zijn geld te wachten.
De Gitaar heeft dus de afgelopen 15 jaar thuis in zijn woonkamer gestaan...
van de case van een slotje stuk en hij deed nog 20 euro van de prijs af.
Toch wist hij dat de gitaar nu zo'n 3100 euro nieuw kost. Maar Hij vond dat je voor een gitaar van 15 jaar niet meer teveel kon vragen :-)

Tupelo
5 mei 2007, 14:35
In off topic was een post over 'wat als je een oud vrouwtje tegenkomt die?' daar doet dit me aan denken. :D

Maar positief, wonderen bestaan nog dus! :)

Pepe
5 mei 2007, 14:51
Ik zag de gitaar te koop staan. Zijn vraagprijs was 900 euro. Ik heb direct contact opgenomen en hij zei dat ik een bod mocht doen. Dus ging ik voor 850 euro :-)...
Gisteren daar aangekomen vertelde hij me dat hij helemaal geen gitaar speelde. Hij was een bouwvakker en heeft 15 jaar geleden verbouwingen uitgevoerd maar de persoon kon hem niet helemaal betalen. Maar hij had er wel gitaren staan. De bouwvakker was toevallig fan van BB king en zag de gitaar staan, en heeft hij de gitaar meegenomen ipv op zijn geld te wachten.
De Gitaar heeft dus de afgelopen 15 jaar thuis in zijn woonkamer gestaan...
van de case van een slotje stuk en hij deed nog 20 euro van de prijs af.
Toch wist hij dat de gitaar nu zo'n 3100 euro nieuw kost. Maar Hij vond dat je voor een gitaar van 15 jaar niet meer teveel kon vragen :-)

wat een ongelofelijk verhaal, dit ruikt naar een nieuw topic "oud dametje biedt te koop aan...

Da's bijna net zo sterk als de GP editor die in een klein mexicaans dorpje strandde en zo toevallig in een onoogelijk muziekzaakje een paar oude Fenders uit begin zestig tegen het lijf liep. Omdat het dorpje nooit op het elektriciteitsnet was aangesloten waren de gitaren nooit verkocht en kon ie ze meenemen voor het bedrag dat op de prijskaartjes stond.. 175 dollar per stuk.

Ik had een paar jaar geleden bijna een 71 strat voor 500 euro kunnen scoren maar de man besloot uiteindelijk de gitaar toch maar aan zijn zoontje te geven.. maar deze deal is ook niet mis..

Pepe
5 mei 2007, 15:12
edit: hmm, ik zie dat er allang een topic is over...

Veekeren
5 mei 2007, 18:25
Gisteren daar aangekomen vertelde hij me dat hij helemaal geen gitaar speelde. Hij was een bouwvakker en heeft 15 jaar geleden verbouwingen uitgevoerd maar de persoon kon hem niet helemaal betalen. Maar hij had er wel gitaren staan. De bouwvakker was toevallig fan van BB king en zag de gitaar staan, en heeft hij de gitaar meegenomen ipv op zijn geld te wachten.

Hmmm... Ik heb EXACT dit verhaal al een keer eerder ergens gehoord... Kan puur toeval zijn, maar ik hoop iig dat ie niet gestolen is :s...

Nah ja, laten we er niet van uit gaan, mooie deal iig :D

Yamhammer_71
5 mei 2007, 18:29
Ik vind het een lelijke Gibson, serieus. De link met BB-king maakt het er niet beter op.

dimitri
5 mei 2007, 18:59
Ik vind het een lelijke Gibson, serieus. De link met BB-king maakt het er niet beter op.

Tja dat is jouw probleem niet het mijne :-)

jasper159
5 mei 2007, 19:43
En ik vind het dan weer een fantastische Gibson. :)

kassie
5 mei 2007, 19:52
En ik vind het dan weer een fantastische Gibson. :)

ik ook!
gister nog weer even naar bb king gekeken toen hij de blues 'terug naar afrika' bracht. dat nummer 'why i sing the blues' vind ik zo te gek he. en een supervette gitaar! die varitone knop, wat doet ie eigenlijk precies met het geluid? Lester polfus heeft er ook eentje op zijn gitaar, maar weet nog steeds niet precies wat het met het geluid doet.

Dirkdewaard
5 mei 2007, 20:03
Prachtige gitaar gefeliciteerd!!!

Baker
6 mei 2007, 11:08
dimitri,
het verhaal van je verkoper is echt heel erg verdacht.
Waren er nog meer "verdachte" omstandigheden?

Bijv: je bent niet bij hem thuis geweest maar afgesproken op een parkeerplaats.

Of

Geen adres of tel nr, alleen een email adres of mobiel nummer?

kblanken
6 mei 2007, 12:09
Wil niet lullig doen, maar die gitaar is dus gewoon gejat? Leuk dan... Het is te hopen dat het jou nooit overkomt...
Volgens mij moet je nog uitkijken, als je voor die prijs koopt ben je nog strafbaar ook!
Mist er iemand een Lucille? Niemand...?

Sorry hoor, maar dit is echt een te onwaarschijnlijk verhaal!!!

DeiDRagonas
6 mei 2007, 12:31
En t slotje van de case was stuk zei je he?
Yeah way dat dit ding gejat is!!!!!

Fumi SG
6 mei 2007, 13:14
En t slotje van de case was stuk zei je he?
Yeah way dat dit ding gejat is!!!!!

Dat zegt genoeg!:D

Gave gitaar joh! Ik heb nog nooit zo'n ding in real life in actie gezien, laat staan er op gespeeld. Lijkt me erg gaaf om een keer te doen, ik kan me er nu helemaal niks bij voorstellen. Erg he?:nervous:

FruscianteFan
6 mei 2007, 13:33
Reden genoeg om in elk geval eens te informeren bij de politie of die gitaar (serienummer enzo ook) bij hun bekend is?

dimitri
6 mei 2007, 13:39
Ik ben bij de verkoper thuis geweest. Heb al zijn gegevens gekregen. heb trouwens zijn gsm nummer ook nog hoor.
Tja ik weet het niet :-(

dimitri
6 mei 2007, 13:40
zal er morgen eens mee naar de politie stappen... kijken wat ze er daar van zeggen

bass blom
6 mei 2007, 13:41
wat is de werkelijke waarde van het ding?

Squier4ever
6 mei 2007, 13:41
Ik ben bij de verkoper thuis geweest. Heb al zijn gegevens gekregen. heb trouwens zijn gsm nummer ook nog hoor.
Tja ik weet het niet :-(

maak je niet te druk en lekker spelen....
idd goed om ff te melden aan den politie, maar zolang zij er niet meer van weten kunnen ze jou niks maken ....

dimitri
6 mei 2007, 13:42
nieuw rond de 3000 euro....

DeiDRagonas
6 mei 2007, 13:48
Ik zou er niet eens mee naar de politie gaan denk ik. Oke, het ding is gejat, daar zijn we wel zo'n beetje over uit, maar.... so what!? Lekker gaan spelen joh.

bass blom
6 mei 2007, 13:56
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1633604

gebruikt 1995 1600 dollar in amerika
kan me voorstellen dat het mixed emotions geeft

Debaser
6 mei 2007, 14:03
het is idd dubbel,
hij is gejat, stel dat je de eigenaar vindt ( en bewijs het maar eens .. )
dan wat, dan wil hij zijn gitaar terug, maar jij wil hem niet kwijt, en ook geen verlies maken. (btw je hebt er toch 850 voor betaald, goedkoop maar niet geheel onredelijk) ik heb ook wel eens een LP standard voor 900,- zien gaan.

maar draai het eens om...

als er geen diefstal bekend is zou ik me minder zorgen maken...

Tupelo
6 mei 2007, 14:07
En het is 15 jaar geleden, de politie ziet je aankomen.

Een wat? :???:
Lucille? :???:
Wat is dat? :???:
En nu wil u aangifte doen? :???:

Voor de gemoedsrust en het moreel misschien goed om te doen, maar behoorlijk kansloos echter, zelfs wanneer het ding 14 dagen geleden was gejat.

Tupelo
6 mei 2007, 14:11
Komt nog bij als de zg. bouwvakker daadwerkelijk een geschil heeft gehad met zijn afnemer, deze niet heeft kunnen betalen, dan is het toch een informele inbeslagname?

Wat zou jij doen? :D

bass blom
6 mei 2007, 14:13
het verhaal is 15 jaar, net zo makkelijk is ie onlangs ergens verdwenen..
ik zou me er niet lekker mee voelen.

DeiDRagonas
6 mei 2007, 14:14
@ Tupelo: Inderdaad! Vind ik ook wel een goeie... Heb zelf ook wel eens een mengtafel uit een kroeg "in beslag genomen" omdat de eigenaar geen zin had in betalen. Niet moeilijk doen... Gewoon lekker de blues spelen op die prachtige gitaar. Ben jaloers...

schizo910
6 mei 2007, 14:22
Ik vind dat er nogal heftig wordt gereageerd, het zijn vermoedens. Je hebt als koper niets verkeerds gedaan. Je hebt een koopje gevonden en te goeder trouw gehandeld.

Als hij idd gestolen blijkt, dan valt er vast wel wat te regelen met de gedupeerde.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 12:25
Wil niet lullig doen, maar die gitaar is dus gewoon gejat? Leuk dan... Het is te hopen dat het jou nooit overkomt...
Volgens mij moet je nog uitkijken, als je voor die prijs koopt ben je nog strafbaar ook!
Mist er iemand een Lucille? Niemand...?

Sorry hoor, maar dit is echt een te onwaarschijnlijk verhaal!!!

Maten-naaier.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 12:35
Kom op zeg...naar de politie stappen...je bent echt goed gek als je dat doet.

Gewoon houden dat ding, het is jouw schuld niet en jij kon niet weten dat het ding gejat is als dat uberhaupt zo zou zijn...het is nog altijd de verkoper die dan de schuldige is. Gewoon genieten, vergeet die verhalen hier op het topic, houd het gewoon eerlijk bij de bouwvakker die er minder voor wilde vragen. Thats it.

Als ik 300 euro ergens in de bossen vind, gewoon los ergens tussen de struiken, dan ga IK in ieder geval never naar de politie. Eerlijk gevonden in dit geval. Mocht er echter een portemonee bij zitten, dan zou ik wel aangifte doen. Je weet immers van wie het is en zo niet, dan kan het bij gevonden voorwerpen. Het ligt dus totaal aan de situatie.
In dit geval...houden die gitaar, je hebt geen enkel aanleiding tot verdenking van diefstal. Mensen kunnen ook vergissingen maken, vooral bouwvakkers als het om gitaren gaat en je hebt er ook nog eens supervriendelijke tussen zitten. Houd de achterdocht of moet ik zeggen jaloezie mooi bij de ander en geniet van je super deal!!! :)

drap
7 mei 2007, 12:53
Slimbo, heb je er wel eens bij stilgestaan dat die 15 jaar geleden wel eens een grandioze kutsmoes kan zijn en dat ie veel recenter is gejat? En je hebt geen enkele aanleiding tot verdenking van diefstal wanneer de verkoper het gewoon toegeeft zeg je??? Yammer, u bent een wijs man...

Orpheo
7 mei 2007, 12:54
pff ik zou naar de politie gaan en aangifte doen. ik ben 't eens met schizo, je hebt ter goeder trouw gehandeld, maar je had al kunnen ruiken dat 't zaakje riekte.


@ jammerhout: waarom matennaaier? je bent een matennaaier als je een gitaar die je hebt gekocht, en bij nader inzien gestolen is, niet aangeeft...

edit: bij nader inzien weet ik niet of 't verstandig is om naar de politie te gaan. ze kunnen je alsnog oppakken voor heling... verkoop en koop van gestolen goederen mag niet. ook KOPEN niet.

Damius
7 mei 2007, 13:05
Pff, wat een gedoe weer. Gewoon houden die Gibson! Er zijn immers toch geen harde bewijzen dat ie gestolen is, so what's the point?

Tupelo
7 mei 2007, 13:06
Wat een vertrouwen in de opsporingstechnieken van de politie zeg. :dontgeti:
Ik blijf erbij; die zien je aankomen, grote kans dat ze je sjachrijnig de deur wijzen onder het mom van 'weer een kansloos geval waar een uur papierwerk aan besteed moet worden.'

Denk dat er een grote kans is, mede door de onbekendheid van het materiaal dat je komt aangeven dat de gemiddelde rechtsdiender hetzelfde reageert als men dat hier doet.
Mooi toch, mazzel gehad, moeilijk of niet te verifiëren, geniet er maar van of wil je mij mijn werkdag zuur maken?

Kim Wilson
7 mei 2007, 13:07
Kom op zeg...naar de politie stappen...je bent echt goed gek als je dat doet.

Gewoon houden dat ding, het is jouw schuld niet en jij kon niet weten dat het ding gejat is als dat uberhaupt zo zou zijn...het is nog altijd de verkoper die dan de schuldige is. Gewoon genieten, vergeet die verhalen hier op het topic, houd het gewoon eerlijk bij de bouwvakker die er minder voor wilde vragen. Thats it.

Als ik 300 euro ergens in de bossen vind, gewoon los ergens tussen de struiken, dan ga IK in ieder geval never naar de politie. Eerlijk gevonden in dit geval. Mocht er echter een portemonee bij zitten, dan zou ik wel aangifte doen. Je weet immers van wie het is en zo niet, dan kan het bij gevonden voorwerpen. Het ligt dus totaal aan de situatie.
In dit geval...houden die gitaar, je hebt geen enkel aanleiding tot verdenking van diefstal. Mensen kunnen ook vergissingen maken, vooral bouwvakkers als het om gitaren gaat en je hebt er ook nog eens supervriendelijke tussen zitten. Houd de achterdocht of moet ik zeggen jaloezie mooi bij de ander en geniet van je super deal!!! :)
Er staat toevallig een serienummer in die gitaar... :confused:


Maar idd, vergeet alle verhalen van alle leden van dit forum, luister naar YanDrammer! Hij is de enige die gelijk heeft!





Not... :sneaky:

drap
7 mei 2007, 13:09
Kom op ey, de prijs is belachelijk laag, de verkoper geeft zelf toe dat de gitaar gestolen is. Eén en één is twee hoor. En dat ie dan 15 jaar terug gestolen is, daar word ik dan weer achterdochtig van. Om eerlijk te zijn geloof ik dat dan weer niet binnen dit verhaal en ik had 'm zeker niet gekocht onder deze voorwaarden, hoe mooi de gitaar ook is.

Damius
7 mei 2007, 13:15
Kom op ey, de prijs is belachelijk laag, de verkoper geeft zelf toe dat de gitaar gestolen is. Eén en één is twee hoor. En dat ie dan 15 jaar terug gestolen is, daar word ik dan weer achterdochtig van. Om eerlijk te zijn geloof ik dat dan weer niet binnen dit verhaal en ik had 'm zeker niet gekocht onder deze voorwaarden, hoe mooi de gitaar ook is.

En dan? Hij wacht fijn af tot zijn volgende geïnteresseerde komt, en die koopt hem dan wél.
1. Hij word er niks anders van.
2. Jij loopt een goedkope gitaar mis terwijl dat ding toch word verkocht, of jij het nou doet of niet.

smandert
7 mei 2007, 13:16
Hij is niet gestolen, hij is in beslag genomen, volgens het verhaal.
Ik vinnut moeilijk, want enerzijds kan het zo zijn dat iemand zijn BB kwijt is.
Maar anderzijds is er geen enkel bewijs voor, er wordt hier in gegaan op speculaties. Hoe verdacht het ook allemaal is, het kan ook gewoon waar zijn.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:18
Nou en...

Ook al zou ik op instinct weten dat de persoon van wie ik een gitaar heb gekocht dat ding heeft gejat..wat zou mij dat een worst wezen. Ik zou het direct uit mn hoofd zetten. Er zijn wel ergere dingen waar je je druk over kan maken. Supergitaar voor een spotprijs...soms is het voor jezelf gewoon het beste om niet te weten wat erachter situaties schuilt. Ik annaliseer graag, maar in dit geval, nee. Profiteren van die superdeal. Als de politie aan de deur staat, laat ze toch lekker komen, al weet ik zeker dat dit nooit zal gebeuren. We hebben wat dat betreft zoveel aan de politie hier in Nederland...pff.

Als ik een LP Custom uit 83´ kan aankomen voor 1000 euro in goede, originele staat, waarbij alles klopt, dan weet ik het wel. Aanschaffen en genieten van dat ding. Druk maken daarover, nee.

Squier4ever
7 mei 2007, 13:21
Nou en...

Ook al zou ik op instinct weten dat de persoon van wie ik een gitaar heb gekocht dat ding heeft gejat..wat zou mij dat een worst wezen. Ik zou het direct uit mn hoofd zetten. Er zijn wel ergere dingen waar je je druk over kan maken. Supergitaar voor een spotprijs...soms is het voor jezelf gewoon het beste om niet te weten wat erachter situaties schuilt. Ik annaliseer graag, maar in dit geval, nee. Profiteren van die superdeal. Als de politie aan de deur staat, laat ze toch lekker komen, al weet ik zeker dat dit nooit zal gebeuren. We hebben wat dat betreft zoveel aan de politie hier in Nederland...pff.

Als ik een LP Custom uit 83´ kan aankomen voor 1000 euro in goede, originele staat, waarbij alles klopt, dan weet ik het wel. Aanschaffen en genieten van dat ding. Druk maken daarover, nee.

besef je dan wel dat jij je dan niet druk maakt over zgn. heling!
dat is toch een vrij strafbaar feit eigenlijk. al is de pakkans nog zo klein, als het gebeurt ben je nat!

drap
7 mei 2007, 13:21
En dan? Hij wacht fijn af tot zijn volgende geïnteresseerde komt, en die koopt hem dan wél.
1. Hij word er niks anders van.
2. Jij loopt een goedkope gitaar mis terwijl dat ding toch word verkocht, of jij het nou doet of niet.

Nee, ik had dus gewoon aangifte gedaan nog voor de koop. Hoe zo jammer dat dat ook is. Nu is het heling. En nogmaals, dat verhaal van die 15 jaar is bullshit volgens mij binnen dit verhaal.

En Yammer, ik kan jou in het geheel niet beschuldigen van enig gezond verstand. Ik zou het je bijna gunnen dat jou plankie een keer gestolen wordt. Wedden dat er dan een jammer-topic komt?

Tupelo
7 mei 2007, 13:22
Sowieso teveel angles aan het verhaal.
Als je toch gaat 'wat dan als-en':

Wat dan als de bouwvakker zijn werk destijds goed verricht heeft en echt niet betaald heeft gekregen?
Wat dan als de bouwvakker zijn werk destijds niet goed verricht heeft en niet betaald heeft gekregen?
Wat dan als zijn werkzaamheden destijds zwart waren.
Wat dan als zijn werkzaamheden destijds wit waren.
Wat als de offerte afweek.
Wat als de afnemer hem erin geluisd heeft.
Wat als er om bovenstaande 'wat dan als-en' wel of niet aangifte is gedaan.
Wat als de bouwvakker geen bouwvakker is?

Er bestaan nu eenmaal informele geschillen.
Niet ieder conflict eindigt bij de politie, of wordt conform de wettelijke regels opgelost.
Is een interventie als een inbeslagname van een gitaar dan 'fout'?
Erg gemakkelijk wanneer je niet alle zijden van de zaak kent.
De andere zijde van het verhaal kan ook goed voor de zg. bouwvakker spreken, ook goed niet, dat begrijp ik, maar zolang je de verkoper zelf niet hebt ontmoet lijkt me het iets moeilijks om je over uit te laten.

Ik weet niet wat ik zou doen.
Ik ben zelf van mening dat ik iemand die een dergelijk verhaal zou ophangen zelf zou kunnen beoordelen op eerlijk of niet.
Indien zijn verhaal rijmt met een voor mij 'eerlijke indruk', dan zou ik de gitaar ook gekocht hebben.

smandert
7 mei 2007, 13:23
Hoe gaat dat ook al weer?

"De koper van de buit gaat niet vrijuit".

Inderdaad: een strafbaar feit.

edit: maar ik sluit me aan bij Tupelo. Als je een goed gevoel hebt bij het verhaal van de verkoper, is de kous af.

Kim Wilson
7 mei 2007, 13:23
...
En Yammer, ik kan jou in het geheel niet beschuldigen van enig gezond verstand.
:seriousf:

Nee, hij wordt zeker niet gehinderd door enige vorm van kennis. :D


Overigens, als hij gestolen zou zijn, kan het serienummer uitkomst bieden. Je hoeft de verkoper niet gelijk te beschuldigen, maar je kunt op zijn minst vragen stellen bij dit verhaal. Ik zou naar de politie gaan en vragen of er toevallig aangifte van diefstal is gedaan van een Lucille met dat serienummer. Dan ben je er min of meer zeker van.

Damius
7 mei 2007, 13:25
Nee, ik had dus gewoon aangifte gedaan nog voor de koop. Hoe zo jammer dat dat ook is. Nu is het heling. En nogmaals, dat verhaal van die 15 jaar is bullshit volgens mij binnen dit verhaal.


Hehe, daar had ik even niet aan gedacht. Dat is natuurlijk wel de perfecte oplossing inderdaad. :satisfie:

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:29
Ik leg het je nog eens duidelijk uit.

Al zou de politie aan de deur staan, dan doe je doet je verhaal EERLIJK zoals het is gebeurd, dus heel dat verhaal van de bouwvakker en de achtergrond van de gitaar wat je te horen kreeg van de verkoper. En natuurlijk dat je uiteindelijk voor de prijs bent gegaan. Je hebt je zegje gedaan, eerlijk en oprecht en wat dan?! Denk je dat de politie je iets kan maken? Jij bent niet de schuldige in ieder geval, je kon het niet weten, dus de enige die de sjaak is, is de verkoper/bouwvakker zelf. Je hebt het nummer nog, dus je zou een fantastisch hulpje voor de politie kunnen zijn + je hebt een oplichters-zaak opgelost. Wat is je bonus? Misschien dat de gitaar weer in beslag genomen moet worden, maar jij zou je eigen geld ook weer terugkrijgen, eerlijk is eerlijk.

kassie
7 mei 2007, 13:29
Nou en...

Ook al zou ik op instinct weten dat de persoon van wie ik een gitaar heb gekocht dat ding heeft gejat..wat zou mij dat een worst wezen. Ik zou het direct uit mn hoofd zetten. Er zijn wel ergere dingen waar je je druk over kan maken. Supergitaar voor een spotprijs...soms is het voor jezelf gewoon het beste om niet te weten wat erachter situaties schuilt. Ik annaliseer graag, maar in dit geval, nee. Profiteren van die superdeal. Als de politie aan de deur staat, laat ze toch lekker komen, al weet ik zeker dat dit nooit zal gebeuren. We hebben wat dat betreft zoveel aan de politie hier in Nederland...pff.

Als ik een LP Custom uit 83´ kan aankomen voor 1000 euro in goede, originele staat, waarbij alles klopt, dan weet ik het wel. Aanschaffen en genieten van dat ding. Druk maken daarover, nee.

het volstaat ook gewoon te zeggen dat je een oppertunist bent, is verder helemaal geen probleem hoor. maar aan de andere kant is het ook geen probleem als er mensen zijn die wel graag willen weten wat er met een dergelijk gitaar is gebeurd. De koper moet het zelf weten. maar ik zou in iedergeval niet naar de politie gaan. Je slaat een riskant pad in, de politie zal je graag vergezellen naar de bouwvakker toe, en als je een chagrijnige agent hebt zal die je idd ook pakken op heling. aan de andere kant is er wel een verjaringstermijn, maar het is in iedergeval wel riskant

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:34
het volstaat ook gewoon te zeggen dat je een oppertunist bent, is verder helemaal geen probleem hoor. maar aan de andere kant is het ook geen probleem als er mensen zijn die wel graag willen weten wat er met een dergelijk gitaar is gebeurd. De koper moet het zelf weten. maar ik zou in iedergeval niet naar de politie gaan. Je slaat een riskant pad in, de politie zal je graag vergezellen naar de bouwvakker toe, en als je een chagrijnige agent hebt zal die je idd ook pakken op heling. aan de andere kant is er wel een verjaringstermijn, maar het is in iedergeval wel riskant

JUIST!

Je werkt jezelf alleen maar in de nesten door naar de politie te gaan. Wat krijg je dan? Alleen maar meer achterdocht etc.
Je moet het laten komen zoals het gaat. Staat de politie binnen 2 maanden bij je aan de deur: let it be.
Zo niet (wat ik eigenlijk al zeker weet), zoek dan ook geen problemen zelf op door naar de politie te gaan en geniet gewoon van die gitaar.

drap
7 mei 2007, 13:35
Het idee al dat je gitaar waar je een best bedrag voor neergelegd hebt en misschien wel erg lang voor gespaard hebt, gejat wordt. Is niet erg toch?

Maar ik haak af... zoveel wijsheid kan ik niet hebben...

Mitch
7 mei 2007, 13:35
En t slotje van de case was stuk zei je he?
Yeah way dat dit ding gejat is!!!!!

Met slotje wordt waarschijnlijk gewoon een sluiting bedoeld ? Normaal heeft zo'n case drie of vier sluitingen.
Als je de conclusie trekt dat -ie wel gestolen 'moet' zijn omdat een slotje kapot is... dan zou de gitaar gestolen moeten zijn uit de koffer. Wat doet dan nu die koffer daar nog ? Interessante logica.

Kim Wilson
7 mei 2007, 13:37
En de term "je kon het niet weten" zegt me hier ook even niks. Een Gibson Lucille voor €850 met zo'n onwaarschijnlijk verhaal, ik zou op zijn minst denken dat het verhaal rammelt.

Tupelo
7 mei 2007, 13:38
Blijf erbij dat dat afhangt van wie zijn handje je schudt en dat deze hele discussie onzin is. :satisfie:

Kim Wilson
7 mei 2007, 13:39
Blijf erbij dat dat afhangt van wie zijn handje je schudt en dat deze hele discussie onzin is. :satisfie:
Wat een dooddoener zeg. Bah... :sneaky:

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:39
Met slotje wordt waarschijnlijk gewoon een sluiting bedoeld ? Normaal heeft zo'n case drie of vier sluitingen.
Als je de conclusie trekt dat -ie wel gestolen 'moet' zijn omdat een slotje kapot is... dan zou de gitaar gestolen moeten zijn uit de koffer. Wat doet dan nu die koffer daar nog ? Interessante logica.

Kijk! Dit is interessant. Heel goed over nagedacht.

Tupelo
7 mei 2007, 13:39
Beweren dat dat ding (onrechtmatig) meegenomen is, of gestolen berust op net zoveel voorveronderstellingen als dat 'ie min of meer eerlijk in bezit is gekomen.

Kim Wilson
7 mei 2007, 13:40
Kijk! Dit is interessant. Heel goed over nagedacht.
:seriousf:

AriaProII
7 mei 2007, 13:42
Sweeeeeet!!!

drap
7 mei 2007, 13:43
Beweren dat dat ding (onrechtmatig) meegenomen is, of gestolen berust op net zoveel voorveronderstellingen als dat 'ie min of meer eerlijk in bezit is gekomen.

Say what? Kom op Tuup, de koper geeft zelf aan dat de verkoper zegt dat ie gestolen is met een onwijs smoesverhaal er omheen. Hoe zo duidelijk wil je het hebben. Ik wil dat ding niet eens hebben alleen al om het luchtje wat eraan zit, laat staan dat ik het klote vind voor de persoon waar ie ooit van is geweest. Kom op Tuup, ik had van jou beter verwacht.

drap
7 mei 2007, 13:43
Kijk! Dit is interessant. Heel goed over nagedacht.

Eh... pssst... Yammer... je snapte 'm dus niet helemaal...

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:45
Het idee al dat je gitaar waar je een best bedrag voor neergelegd hebt en misschien wel erg lang voor gespaard hebt, gejat wordt. Is niet erg toch?

Maar ik haak af... zoveel wijsheid kan ik niet hebben...

In dit geval moet ik je gelijk geven. Dat zou de situatie er niet makkelijker op maken, maar toch blijf ik erbij dat de KOPER er niets aan kan doen en zelf geen achterdocht zou hoeven te wekken. Mocht de ECHTE EIGENAAR plotseling pal voor je staan en je zien spelen op dezelfde Lucille, kun je altijd nog eerlijk zijn en vertellen hoe je aan de gitaar bent gekomen. In welke plaats, van wie en voor welk bedrag etc. Je blijft de onschuldige. Dit kan vervolgens heel oprecht en netjes afgehandeld worden met behulp van inschakeling politie + nummer van de bouwvakker en samen erop af gaan. De zaak samen oplossen met de politie en tot een overeenstemming komen.

Tupelo
7 mei 2007, 13:46
Zo doen we dat, zo deden we dat:
http://www.affordablehousinginstitute.org/blogs/us/Holy_grail_witch_burn_small.jpg

Kim Wilson
7 mei 2007, 13:47
In dit geval moet ik je gelijk geven. Dat zou de situatie er niet makkelijker op maken, maar toch blijf ik erbij dat de KOPER er niets aan kan doen en zelf geen achterdocht zou hoeven te wekken. Mocht de ECHTE EIGENAAR plotseling pal voor je staan en je zien spelen op dezelfde Lucille, kun je altijd nog eerlijk zijn en vertellen hoe je aan de gitaar bent gekomen. In welke plaats, van wie en voor welk bedrag etc. Je blijft de onschuldige. Dit kan vervolgens heel oprecht en netjes afgehandeld worden met behulp van inschakeling politie + nummer van de bouwvakker en samen erop af gaan. De zaak samen oplossen met de politie en tot een overeenstemming komen.
Maar heb je nu totaal geen argwaan? Heb je nu nergens het idee dat dit verhaal niet klopt? Je kunt het bijna op je klompen aanvoelen. Dus "je kon het niet weten" gaat niet op.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:49
Maar heb je nu totaal geen argwaan? Heb je nu nergens het idee dat dit verhaal niet klopt? Je kunt het bijna op je klompen aanvoelen. Dus "je kon het niet weten" gaat niet op.

Eigen argwaan in zulke situaties doe je jezelf aan. Die argwaan had de desbetreffende koper namelijk niet op het moment van kopen.

Squier4ever
7 mei 2007, 13:50
In dit geval moet ik je gelijk geven. Dat zou de situatie er niet makkelijker op maken, maar toch blijf ik erbij dat de KOPER er niets aan kan doen en zelf geen achterdocht zou hoeven te wekken. Mocht de ECHTE EIGENAAR plotseling pal voor je staan en je zien spelen op dezelfde Lucille, kun je altijd nog eerlijk zijn en vertellen hoe je aan de gitaar bent gekomen. In welke plaats, van wie en voor welk bedrag etc. Je blijft de onschuldige. Dit kan vervolgens heel oprecht en netjes afgehandeld worden met behulp van inschakeling politie + nummer van de bouwvakker en samen erop af gaan. De zaak samen oplossen met de politie en tot een overeenstemming komen.

als je een gitaar hebt gekocht waarvan achteraf blijkt dat ie gestolen is ben je ook schuldig jammerdrammer! hoe onschuldig je jezelf ook vind....
misschien dat je er niet voor vervolgd word als je de rechter of wie dan ook kunt overtuigen dat je er niets van af wist, maar schuldig ben je wel!

@ Dimitri: maak jezelf verder niet te gek he!

Tupelo
7 mei 2007, 13:50
Say what? Kom op Tuup, de koper geeft zelf aan dat de verkoper zegt dat ie gestolen is met een onwijs smoesverhaal er omheen. Hoe zo duidelijk wil je het hebben. Ik wil dat ding niet eens hebben alleen al om het luchtje wat eraan zit, laat staan dat ik het klote vind voor de persoon waar ie ooit van is geweest. Kom op Tuup, ik had van jou beter verwacht.
Voor jou vanzelfsprekend, voor mij alleen te toetsen wanneer ik de man zijn handje schud & hem aankijk. :stop:

Was een tijd dat ik een informele afspraak had met iemand een kweek op te zetten.
In geinvesteerd en de persoon wegwijs gemaakt.
Later wou hij onder een deel van de deal uitkomen.
Ben ik avonds ook langs geweest om mijn deel op te halen.
Ordinaire diefstal dus?

Weleens zwart gewerkt in de horeca met een baas die glashard ontkent dat je uren gemaakt hebt terwijl je 70h per week hebt staan zwoegen.
Voor mij dus ook een kwestie van graai in de portemonnee en zoek volgende week maar iemand anders.

Ben ik de onbetrouwbare hond dan?

'T gaat om nuances, en die kennen we niet in dit verhaal.

Jay75
7 mei 2007, 13:52
Precies, tis een goede deal maar geen werelddeal!
Toch nog bijna 2000 gulden omgerekend hehe.

Gewoon vergeten, lekker spelen, als je geen topic had geopend had je t niet eens vermoed!

Mijn gitaar is ook eens gejat, heb van de verzekering geld gehad en weer een andere leuke gekregen. Denk niet dat ik die andere ooit terugzie en if so, effe checken hoe die gast eraan komt, maar ik denk niet dat ie 'm dan van een bouwvakker heeft gekocht.....

Misschien dat Junkie XL erop speelt nu hehehe

Yamhammer_71
7 mei 2007, 13:57
als je een gitaar hebt gekocht waarvan achteraf blijkt dat ie gestolen is ben je ook schuldig jammerdrammer! hoe onschuldig je jezelf ook vind....
misschien dat je er niet voor vervolgd word als je de rechter of wie dan ook kunt overtuigen dat je er niets van af wist, maar schuldig ben je wel!

@ Dimitri: maak jezelf verder niet te gek he!

Jup en daarom heb ik een hekel aan de ondoorzichtigheid van de Nederlandse wetten/regels. Nederland draagt maskers. Mocht een zaak (bijv. van een verkrachting) ernstig verdacht zijn in Nederland en de man zelf FEITELIJK in zijn dossier al 10x echt verkrachtingen heeft gepleegd in het verleden, dan kan hij met de huidige zaak toch vrijgelaten worden wegen GEBREK AAN BEWIJS. Goh, dr moet zoveel veranderen in Nederland.
Zielig dat je voor zo'n zaak als deze (de zaak van Lucille) als koper toch nog als schuldige wordt beschouwd. Wat zijn we toch ver in Nederland.

FruscianteFan
7 mei 2007, 14:03
Precies, tis een goede deal maar geen werelddeal!
Toch nog bijna 2000 gulden omgerekend hehe.Guldens zijn allang uit omloop, bovendien is de euro niet meer fl 2,20371 of wat het ook was. Bovendien is het €750 euro uit €3.000. 25% van de nieuwprijs is voor zo'n instrument best weinig.

@ Yammer: heeft er toch niets mee te maken? Bovendien, dat iemand al 10 keer eerder heeft verkracht maakt hem verdachter. Betekent niet dat hij die ene verkrachting ook per se op zijn geweten heeft.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 14:07
@ Yammer: heeft er toch niets mee te maken? Bovendien, dat iemand al 10 keer eerder heeft verkracht maakt hem verdachter. Betekent niet dat hij die ene verkrachting ook per se op zijn geweten heeft.

Het bewijs moet aantoonbaar zijn! Dat is nou juist de valkuil in die rechts-beslissingen bij zaken als verkrachtingen, moord etc.

Als moeder helemaal overstuur 100% weet dat dit de verkrachter was van haar dochtertje, omdat ze hem had zien weggaan met haar dochtertje, dan is dit zelfs nog niet voldoende!! Het moet aantoonbaar zijn....erg zielig. En dat de man in het verleden al aangehouden is voor 10 verkrachtingen, is zeker belangrijk (de moeder kan dit niet weten). Dat bedoel ik met 'zielige' wetgeving.

Squier4ever
7 mei 2007, 14:07
Jup en daarom heb ik een hekel aan de ondoorzichtigheid van de Nederlandse wetten/regels. Nederland draagt maskers. Mocht een zaak (bijv. van een verkrachting) ernstig verdacht zijn in Nederland en de man zelf FEITELIJK in zijn dossier al 10x echt verkrachtingen heeft gepleegd in het verleden, dan kan hij met de huidige zaak toch vrijgelaten worden wegen GEBREK AAN BEWIJS. Goh, dr moet zoveel veranderen in Nederland.
Zielig dat je voor zo'n zaak als deze (de zaak van Lucille) als koper toch nog als schuldige wordt beschouwd. Wat zijn we toch ver in Nederland.

okee hier heb je wel gelijk in, hoewel het zo is dat als je niet kunt bewijzen dat die verkrachter weer verkracht heeft, je ook niemand kunt veroordelen. precies hetzelfde met deze gitaar trouwens.
zolang je niets kunt bewijzen heeft er niemand iets fout gedaan, alleen vermoedens hebben dat iemand dat heeft gedaan.

Kim Wilson
7 mei 2007, 14:08
Zullen we het wel een beetje ontopic proberen te houden? De Nederlandse wetgeving omtrent verkrachtingen lijkt me in deze niet interessant.

Tupelo
7 mei 2007, 14:11
Ik dacht dat het een 'feliciteer de gozer met zijn nieuwe gitaar' topic was. :D

Squier4ever
7 mei 2007, 14:13
Ik dacht dat het een 'feliciteer de gozer met zijn nieuwe gitaar' topic was. :D

Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!

Jay75
7 mei 2007, 14:13
oWJA,

GEFELICITEERD MAN!

HEY, DAS MIJN GITAAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gvd!!!

drap
7 mei 2007, 14:17
Voor jou vanzelfsprekend, voor mij alleen te toetsen wanneer ik de man zijn handje schud & hem aankijk. :stop:

Was een tijd dat ik een informele afspraak had met iemand een kweek op te zetten.
In geinvesteerd en de persoon wegwijs gemaakt.
Later wou hij onder een deel van de deal uitkomen.
Ben ik avonds ook langs geweest om mijn deel op te halen.
Ordinaire diefstal dus?

Weleens zwart gewerkt in de horeca met een baas die glashard ontkent dat je uren gemaakt hebt terwijl je 70h per week hebt staan zwoegen.
Voor mij dus ook een kwestie van graai in de portemonnee en zoek volgende week maar iemand anders.

Ben ik de onbetrouwbare hond dan?

'T gaat om nuances, en die kennen we niet in dit verhaal.

Je bent nou het ene kwaaie met het andere aan het vergoeilijken. De twee gevallen die jij nou opnoemt zijn sowieso al wettelijk niet in de haak (zonder waarde oordeel van mijn kant) en is wat mij betreft ook niet te vergelijken met de zaak rondom deze gitaar. En juist als ik de nuances rondom deze gitaar niet ken zou ik 'm niet kopen, stinkt me teveel. En nuances of niet, de gitaar is onrechtmatig verkregen, dat is dan weer wel een gegeven. Ik zou me er ook hard voor maken dat ik zelfs ongelooflijk woest zou worden als iemand mij een dergelijk verhaal aansmeert bij het verkopen van deze gitaar. Het zou je eigen maar wezen.

kassie
7 mei 2007, 14:59
Je bent nou het ene kwaaie met het andere aan het vergoeilijken. De twee gevallen die jij nou opnoemt zijn sowieso al wettelijk niet in de haak (zonder waarde oordeel van mijn kant) en is wat mij betreft ook niet te vergelijken met de zaak rondom deze gitaar. En juist als ik de nuances rondom deze gitaar niet ken zou ik 'm niet kopen, stinkt me teveel. En nuances of niet, de gitaar is onrechtmatig verkregen, dat is dan weer wel een gegeven. Ik zou me er ook hard voor maken dat ik zelfs ongelooflijk woest zou worden als iemand mij een dergelijk verhaal aansmeert bij het verkopen van deze gitaar. Het zou je eigen maar wezen.

moreel heel degelijk idd ja. ik denk er zelf net zo over. een gitaar vind ik toch een verlengde van jezelf, een gevoelsinstrument ofzo. Daarom halen veel mensen ook hun voldoening uit het zelf bouwen denk ik, ik wel tenminste. ik vergelijk hem bijvoorbeeld ook niet met een auto, terwijl een ander een gitaar en een auto wel aan elkaar gelijk stelt omdat het beide gewoon materiaal is. Ik zou persoonlijk niet op een dergelijk exclusieve gitaar kunnen spelen als ik in mijn achterhoofd weet dat het niet in de haak is hoe die gitaar in mijn handen is beland. Maar als je het gewoon puur zakelijk bekijkt is het idd een koopje. Desalniettemin blijft het een mooie gitaar, dat doet er verder niets aan af, en ik treed ook niet veroordelend op, de eigenaar moet het zelf weten wat hij doet, want naar de politie toestappen kan ook een riskante onderneming zijn zoals ik al eerder aangaf.

bass blom
7 mei 2007, 16:38
BBking Lucille '97 nw staat incl case
Aangeboden door: Kees Dee
Prijs: €2350.00

Ash ketchum
7 mei 2007, 16:45
Ja, maar Kees Dee is vaakachterlijk duur, dus die vergelijking gaat al niet op. ;) :sssh:

schizo910
7 mei 2007, 16:52
Kees Dee' de prijs wel vaker heel hoog, dus? :seriousf:

LordRiffenstein
7 mei 2007, 17:44
als je een gitaar hebt gekocht waarvan achteraf blijkt dat ie gestolen is ben je ook schuldig jammerdrammer! hoe onschuldig je jezelf ook vind....
misschien dat je er niet voor vervolgd word als je de rechter of wie dan ook kunt overtuigen dat je er niets van af wist, maar schuldig ben je wel!

Geen idee hoe de wetten in Nederland zijn maar in België ben je niet automatisch schuldig tot men keihard kan bewijzen dat je op de hoogte was van het feit dat het om een gestolen goed ging.

Maar euh, lekkere gitaar!

dimitri
7 mei 2007, 18:10
Dag mensen,

Ik zal misschien ook nog eens iets posten hier. Eerst en vooral, ik had nooit gedacht dat er zoveel commotie zou ontstaan door hier iets te posten. maarja...
Misschien toch nog even voor de duidelijkheid, ik heb nooit gezegd dat ik wist dat de gitaar gestolen is. Is ze gestolen? daar heb ik nu zelfs nog geen weet van, dus ik kan hier niets over zeggen.

Wat ik wel kan doen is de feiten vertellen, om alles nog eens op een rijtje te zetten.
Ik heb de gitaar dus op internet zien staan voor een leuke prijs. dus ik dacht, mooi als ik die zou kunnen kopen. Dus ik heb contact opgenomen met de verkoper, want z'n naam en telefoonnummer stonden in de advertentie. Gitaar was nog te koop. Dus heb ik een afspraak met hem gemaakt bij zijn thuis. En de medegitaristen hier weten dan dat je heel enthousiast zal worden, want dit zou toch wel eens een koopje kunnen zijn.
De man die me de gitaar verkocht heeft was een vriendelijke man die naar MIJN mening eerlijk enoprecht bleek te zijn. Ik heb er zelfs nog een boek van BB king bijgekregen, want hij is hier wel een fan van. we hebben nog even gebabbeld en ik ben vertrokken. Geen geurtje aan de lucht dacht ik, tot ik hier een topic over mijn nieuwe gitaar opende.

In ieder geval heb ik gisteren met een politieman gebabbeld over het voorval (Ik ken hem persoonlijk) en heb het verhaal verteld gelijk ik het hier heb gedaan... Volgens hem heb ik als koper ter goeder trouw gehandeld en ben ik niet in fout. Dat is de wetgeving hier in België. Dus ik ga me over het hele voorval niet te veel zorgen maken, en eens op de gitaar spelen want daar heb ik door heel de heisa nog niet te veel zin in gehad.

Is nu het verhaal van de bouwvakker waar of niet? daar kan ik geen sluitend antwoord op geven. Maar ik was blij met de gitaar en heb er niet direct bij stilgestaan dat dit misschien wel eens een "gestolen gitaar ZOU kunnen zijn"

Mocht de gitaar dan toch gestolen te zijn, en ik kom de echte eigenaar tegen, dan wil ik eens rustig met die man bespreken hoe ik aan de gitaar ben gekomen. Hoe het dan verder gaat weet ik uiteindelijk niet want ben geen jurist.

Maar in ieder geval, ik was me dus van geen kwaad bewust. Ik dacht een koopje te doen.
Zo dat was het een beetje, dat moest ik nog even kwijt. Ik hoop in ieder geval dat het maar een storm is in een glas water en dat dit topic weer wat rust krijgt...

groeten,

Dimitri

omni
7 mei 2007, 18:33
Grappig dat die agent zegt dat je ter goeder trouw gehandelt hebt want in Nederland is het zo dat als je had kunnen weten dat iets gestolen is, bijvoorbeeld als de prijs wel heel erg laag is, je als koper wel degelijk aansprakelijk bent.
Niet om te zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan hoor. Ik vind het alleen grappig om van een politie man te horen ;)

Ash ketchum
7 mei 2007, 18:39
Verdomd mooie gitaar, lang leve de superkoele dealtjes. :)

Damius
7 mei 2007, 19:00
Grappig dat die agent zegt dat je ter goeder trouw gehandelt hebt want in Nederland is het zo dat als je had kunnen weten dat iets gestolen is, bijvoorbeeld als de prijs wel heel erg laag is, je als koper wel degelijk aansprakelijk bent.
Niet om te zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan hoor. Ik vind het alleen grappig om van een politie man te horen ;)

Tja, Nederlandse wetgeving.............

drap
7 mei 2007, 20:21
Grappig dat die agent zegt dat je ter goeder trouw gehandelt hebt want in Nederland is het zo dat als je had kunnen weten dat iets gestolen is, bijvoorbeeld als de prijs wel heel erg laag is, je als koper wel degelijk aansprakelijk bent.
Niet om te zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan hoor. Ik vind het alleen grappig om van een politie man te horen ;)

Klopt. Als het te aannemelijk is dat er iets niet in de haak is met het aangeschafte produkt, dan kan dat aangemerkt worden als heling. En laten we er geen doekjes om winden, in dit geval is het ook best aannemelijk. Daarmee gun ik Dimitri van harte z'n gitaar hoor en vind het ook een prachtding, maar ik persoonlijk had ik 'm met het verhaal van de verkoper in combinatie met de prijs niet gekocht, dat weet ik zeker. Het ligt mij er ietswat te dik bovenop.

Blend
7 mei 2007, 20:24
Het is een es 355, met varitone switch en twee jack ingangen. Maar dit vind ik toch een beetje raar, bij de ene ingang kun je het halselement gebruiken en de middenstand maar niet het brugelement. Bij de andere ingang is het net omgekeerd... Weet iemand als dit normaal is?


Op mijn gitaar zit meestal 'n uitgang :)
Sorry, dat was weer eens te bijdehant. Gefeliciteerd met die gitaar, mooi ding!

Kim Wilson
7 mei 2007, 20:26
Nou ja, als ie nou €300 was, maar €850 voor een gitaar zou je idd wel kunnen zien als koopje. Iemand die geen verstand van gitaren heeft, zou hem voor dat geld kunnen verkopen. En zou je het dus als koper gewoon ter goeder trouw gekocht kunnen hebben. Ik denk niet dat een rechter je hiervoor zal veroordelen.

Damius
7 mei 2007, 20:37
Het lijkt mij overigens ook erg sterk dat ze de koper aanklagen terwijl die waarschijnlijk niks door had. Dimitri in dit geval werd zich pas bewust dat de kans op diefstal erin zat nadat hij er op werd geattendeerd in dit topic. Had hij dit niet gedaan, dan was het waarschijnlijk niet eens in hem op gekomen (bij mij overigens ook niet als ik hem was) dat het een ->mogelijk<- gestolen goed zou kunnen zijn. En ik zou het toch echt heel raar vinden dat je word aangeklaagd vanwege iets over het hoofd zien. Alsof je bij elk product dat een koopje is gaat nadenken of het gestolen is of niet, vertrouwen moet er nou eenmaal zijn.

drap
7 mei 2007, 20:41
Het lijkt mij overigens ook erg sterk dat ze de koper aanklagen terwijl die waarschijnlijk niks door had. Dimitri in dit geval werd zich pas bewust dat de kans op diefstal erin zat nadat hij er op werd geattendeerd in dit topic. Had hij dit niet gedaan, dan was het waarschijnlijk niet eens in hem op gekomen (bij mij overigens ook niet als ik hem was) dat het een ->mogelijk<- gestolen goed zou kunnen zijn. En ik zou het toch echt heel raar vinden dat je word aangeklaagd vanwege iets over het hoofd zien. Alsof je bij elk product dat een koopje is gaat nadenken of het gestolen is of niet, vertrouwen moet er nou eenmaal zijn.

Haha, grapjas. Ik vertrouw niemand dan alleen mezelf als het op zaken aankomt.

Kim Wilson
7 mei 2007, 20:47
Haha, grapjas. Ik vertrouw niemand dan alleen mezelf als het op zaken aankomt.
Da's niet helemaal waar. Die RAT heb ik ook pas opgestuurd na ontvangst van het geld. ;)

bass blom
7 mei 2007, 20:47
Klopt. Als het te aannemelijk is dat er iets niet in de haak is met het aangeschafte produkt, dan kan dat aangemerkt worden als heling. En laten we er geen doekjes om winden, in dit geval is het ook best aannemelijk. Daarmee gun ik Dimitri van harte z'n gitaar hoor en vind het ook een prachtding, maar ik persoonlijk had ik 'm met het verhaal van de verkoper in combinatie met de prijs niet gekocht, dat weet ik zeker. Het ligt mij er ietswat te dik bovenop.

ja die 20 euro eraf omdat er 1 van de slotjes kapot was..

Dirkdewaard
7 mei 2007, 20:55
Klopt. Als het te aannemelijk is dat er iets niet in de haak is met het aangeschafte produkt, dan kan dat aangemerkt worden als heling. En laten we er geen doekjes om winden, in dit geval is het ook best aannemelijk. Daarmee gun ik Dimitri van harte z'n gitaar hoor en vind het ook een prachtding, maar ik persoonlijk had ik 'm met het verhaal van de verkoper in combinatie met de prijs niet gekocht, dat weet ik zeker. Het ligt mij er ietswat te dik bovenop.

Nou nou nou, volgens mij maken mensen van een mug een olifant. Deze man heeft een prachtige gitaar gekocht voor een goede prijs, wat een misdaad.
Ik zou de gitaar ook gekocht hebben en er lekker van genoten voor de rest van mijn leven. Ik heb zoveel gitaren gekocht en verkocht en de meest vreemde verhalen gehoord. Dit verhaal kijk ik echt niet van op.

Orgasmocaster
7 mei 2007, 21:04
Inderdaad!
Iedereen wil toch een koopje? en als jij hem (of haar in dit geval) niet koopt, dan koopt de volgende hem wel.
Het is precies hetzelfde bij pawn shops.. ik ga regelmatig es een dagje op pawnshop tour. de meeste gitaren daar zijn of crap of te duur (als in 'de correcte prijs:)).
Maar veel van die gitaren daar zijn volgens mij ook gestolen.. dat is toch niet mijn probleem? ik heb hem op legale wijze gekocht in een legale winkel!
Heb laatst bijvoorbeeld een custom shop Washburn XB925 Bass voor 120 $ gekocht..(heb voor de zekerheid gechecked of de trussrod niet gebroken was :))
Ik ga er in zulke gevallen maar vanuit dat de verkoper dr geen verstand van heeft.

drap
7 mei 2007, 21:09
Nou nou nou, volgens mij maken mensen van een mug een olifant. Deze man heeft een prachtige gitaar gekocht voor een goede prijs, wat een misdaad.
Ik zou de gitaar ook gekocht hebben en er lekker van genoten voor de rest van mijn leven. Ik heb zoveel gitaren gekocht en verkocht en de meest vreemde verhalen gehoord. Dit verhaal kijk ik echt niet van op.

Tja, zo zit ik in elkaar he. Ik had het niet gedaan, temeer omdat ik dit soort verhaaltjes redelijk goed ken vanuit een wat minder fris verleden :roll: Ik word dan al snel achterdochtig. Maar ik veroordeel niemand he, het is puur mijn mening en daar ben ik vrij in.

Dirkdewaard
7 mei 2007, 21:30
Tja, zo zit ik in elkaar he. Ik had het niet gedaan, temeer omdat ik dit soort verhaaltjes redelijk goed ken vanuit een wat minder fris verleden :roll: Ik word dan al snel achterdochtig. Maar ik veroordeel niemand he, het is puur mijn mening en daar ben ik vrij in.

Natuurlijk je mag denken en doen wat je wilt, ik zal ook echt geen mening op dwingen. Maar mijn ervaring is dat:

-Mensen in muziek (relatief) eerlijk zijn.
-On-eerlijke mensen niet te veel moeite willen doen.
-Gevoel SUPER belangrijk is, als het niet goed voelt is het vaak niet goed.
-Alle verkopers van instrumenten op een bepaalde manier vreemd zijn.
-Altijd alles positief benaderd moet worden.

omni
7 mei 2007, 21:58
Ja allemaal leuk en aardig tot dat jouw huis wordt leeggehaald. Hoevoel je je dan over een mede-gitaarnetter die jouw pride en joy voor een habbekrats in huis haalt. Ben je dan nog steeds zo vergevings gezind?
Sorry hoor, maar een Lucille voor 850, zeg me dat bij jou niet alle alarmbellen gaan rinkelen.

Orgasmocaster
7 mei 2007, 22:33
Sorry hoor, maar een Lucille voor 850, zeg me dat bij jou niet alle alarmbellen gaan rinkelen.

Nee, ik kan me best voorstellen dat iemand die zelf geen gitarist is, niet weet dat gibsons relatief waardevast zijn. (en tevens weer in waarde stijgen als ze ouder worden)

Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:17
Laten we de zaak rondom 'Lucille' rusten.
Het is immers aan de topicstarter zelf hoe hij ermee omgaat.

___________
Gibson lp standard silverburst 1988
Gibson lp standard 3 pickups 1986

Laney Stack Amplifier MXD-120H

coming up: Gibson lp GT phantom black

drap
7 mei 2007, 23:20
Als Yam het zegt, dan doen we het! Wanneer werd je ook nog maar weer mod Yamjammer?

Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:30
Als Yam het zegt, dan doen we het! Wanneer werd je ook nog maar weer mod Yamjammer?

Off-topic: hoezo? Ik begrijp je ff niet hoor.

On-topic: Dimitri, hoe klinkt en speelt de BB-Lucille trouwens?

___________
Gibson lp standard silverburst 1988
Gibson lp standard 3 pickups 1986

Laney Stack Amplifier MXD-120H

coming up: Gibson lp GT phantom black

dimitri
7 mei 2007, 23:33
De lucille klink lekker. Vanavond eigenlijk voor de eerste keer getest en goed bevonden. Ik moet nog wat uitzoeken wat ik met de vari-tone kan aanvangen, maar op het eerste zicht klinkt hij super.

Tupelo
7 mei 2007, 23:38
En ik ben de moeilijkste niet.
Moch je jezelf bezwaard voelen en hem voor zeg 750 willen slijten, PM me dan maar ff. :D

dimitri
7 mei 2007, 23:39
haha,

Ik zou hem toch nog graag een beetje houden :-)
En ik wil je zo'n topic als dit besparen

Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:39
Oke, mooi zo! :D
Met de Vari-tone heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden in toon/sound, wel tof om je eigen sound mee te vinden.

dimitri
7 mei 2007, 23:42
Ja het is idd een beetje uitzoeken, maar ik zal wel een leuke sound vinden. Maar in ieder geval heeft zo'n gibson toch kwaliteit in zich zitten. Daar ben ik van overtuigd.

Yamhammer_71
7 mei 2007, 23:45
Ja het is idd een beetje uitzoeken, maar ik zal wel een leuke sound vinden. Maar in ieder geval heeft zo'n gibson toch kwaliteit in zich zitten. Daar ben ik van overtuigd.

Dat is een ding wat zeker is!

Dirkdewaard
8 mei 2007, 08:35
Ja allemaal leuk en aardig tot dat jouw huis wordt leeggehaald. Hoevoel je je dan over een mede-gitaarnetter die jouw pride en joy voor een habbekrats in huis haalt. Ben je dan nog steeds zo vergevings gezind?
Sorry hoor, maar een Lucille voor 850, zeg me dat bij jou niet alle alarmbellen gaan rinkelen.

Mijn huis is al eens leeg gehaald, nog steeds voel ik hetzelfde. Het is nog steeds 850 euro, al waren het nou 3 knikkers en een knaak. De verkoper had een BB king boek. Denk je dat de "boef" een boek koopt alleen maar om goed over te komen? Als ie zo slim was had ie een baan.

Kim Wilson
8 mei 2007, 08:40
Let op, hè. Het gaat hier wel om €850. Er is niemand die wat zegt als Wietse een gitaar koopt voor €25, maar hier gaat ineens iedereen over de pis, terwijl het voor niet-kenners een heel normale prijs kan zijn.

bass blom
15 mei 2007, 09:54
heeft ie m nou te koop (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93184067-gibson-lucille.html?return=eJxNitkOgjAURP%2BFBN6gLJWlhBj8 k4o30nShaS8RMf67hSdfZs6ZDGcF%2BwiW954VHWXR3S0vD%2F 2MaBkhcrFgMs2dRKs4R58ZRfS6C5ApmFQYj27VYBAM8YZz97%2 BkT4HchQYFEp3w00ymhrbZjFpdNzUUycMPuMTVWMTVTYUYm7I9 sDyQnogBd2EP3I5nR%2FP6vL%2BDXaqmzqtgixdBy8QOZdR%2F f8KMRFg%3D&df=1&p=2&fta=eNpNkt1uwjAMhd8lF1zbjhM7rngWVIlpqtQJtLKNDfHuyw %2BQXFX%2Bap%2FknHi2aLfN1NzX53r4ntfNTZtFb%2B667nF3 3PaXk%2BG0ognptJIJ58%2FF%2FpbztF4NE0PMv38teIngp9O2 GO3OeyoybO48v7%2B5KbNcZtHlmPVn82C3xWCqBydPCBKotOGA oshzsiGQRKEg31HEWLu4IxatWqEjL5AKih2R%2BjooHaEqF6QP RAKBsGql3gUJ6yUQBkYJK3vdH1MC9ZVRZzFnVJkfGEqsjDsLzG 02DIxiY7EzJm560plnqV5RO6MUtbLUGQK2fF8%2BUFPA6oO6D9 XUvBENfdDOJT%2F0qTY9Hhg%2F%2BroPCallQPEVMwdqGVD3oX mxmp4OsyztLk8fJXqF%2FB73zZK5j%2Fl6KBuXl%2ByYH6Ookb n5pywjmHOP%2BvtV3%2F8Bpyq41w%3D%3D) gezet?

Kim Wilson
15 mei 2007, 09:58
"Geen onzin (-1750 euro) Biedingen!"

Nee, heel eerlijk allemaal...

bass blom
15 mei 2007, 10:07
nee het is een andere..

Kim Wilson
15 mei 2007, 10:09
Ja, andere topkam. En deze heeft 6 snaren. :D

dimitri
15 mei 2007, 12:14
Nee de mijne staat hier nog, Ik wil hem zeker nog niet weg doen. Gitaar speelt fijn. Moet wel nog wat wennen want heeft een redelijk dikke neck. Voor de rest ben ik nog wat aan het zoeken wat ik met de varitone kan beginnen.
De advertentie is trouwens al niet meer online.

armageddon
15 mei 2007, 12:25
Hij is wel net verwijderd....

dimitri
15 mei 2007, 12:39
Ja dat heb ik ook gezien.
Tja hij staat hier in ieder geval nog :-)
Moest ik hem wegdoen, dan zou ik ook wel zo eerlijk en er voor uit komen hoor....

groeten

heavy-metal-thunder
8 maart 2009, 21:54
'k vroeg me eigenlijk af hoe dit verhaal is afgelopen.

soup
8 maart 2009, 22:08
Dat lees je toch , hij heeft hem nog ...






Da's bijna net zo sterk als de GP editor die in een klein mexicaans dorpje strandde en zo toevallig in een onoogelijk muziekzaakje een paar oude Fenders uit begin zestig tegen het lijf liep. Omdat het dorpje nooit op het elektriciteitsnet was aangesloten waren de gitaren nooit verkocht en kon ie ze meenemen voor het bedrag dat op de prijskaartjes stond.. 175 dollar per stuk.


Gp editor??

Dit verhaal is echt?