PDA

View Full Version : Vette Guitar of the week



Squier4ever
5 mei 2007, 00:08
Zoals mss bekend heeft Gibson een guitar of the week serie dit jaar en daar komen toch wel erg vette gitaren voorbij af en toe:

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/LPGSRMCH1_Week15.gif

http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/Guitar%20of%20the%20Week/Les%20Paul%20GT/#

of deze:

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/LPGSRMCH1_Week14.gif

sorry voor de pics, gibson heeft de site aangepast....

Luke-wannabe
5 mei 2007, 00:12
Die 2de is vet!!
Maar is dat gewoon elke week een andere gitaar?

Squier4ever
5 mei 2007, 00:23
jep elke week een limited run van 400 stuks

Luke-wannabe
5 mei 2007, 00:35
Wat een gaaf concept zeg!!

Squier4ever
5 mei 2007, 00:40
is idd vet concept, sommige gitaren zijn lelijk maar er zitten hele vette tussen idd.

almarvk
5 mei 2007, 08:43
Spaar ze alle 52, alleen bij Gibson!

Leuk idee hoor, maar ik ben bang dat er van de 52 maar een paar leuke en speciale tussen zullen zitten.

Yamhammer_71
5 mei 2007, 09:54
http://www.evc.net/dew/images/2004_09_18_deargodskyblogs.jpg

Luke-wannabe
5 mei 2007, 10:14
:???: :???:

Veekeren
5 mei 2007, 10:39
:???: :???:

Wat, snap je hem niet?







Ik ook niet...

Squier4ever
5 mei 2007, 11:14
ik ook niet

marter544
5 mei 2007, 13:04
De Guitar Of The Week week 8 :nervous: :cooler: Goldtop met mini-hums... *kwijl*

Luke-wannabe
5 mei 2007, 13:06
Wat, snap je hem niet?







Ik ook niet...
Niet bepaald nee.
Maarja Yammerdrammer staat ook wel beken om z'n onnavolgbare gedrag



















:D

Kaboemba
5 mei 2007, 15:26
Geweldig zoals iedereen daar intrapt, limited 400 in de week.

Kijk eerst is wat er limited aan is, hoeveel verschillende modellen en kleurstelligen per model zijn er nu en hoeveel worden er daar op jaar basis van gemaakt, is het allemaal wel zo limited of is het een hele slime verkoop truc ?
Misschien zijn de gewone verkoop modellen wel bijna net zo limited.

Overigens wat is de bedoeling, dat je elke week een gitaar koopt, dat trek ik net niet.

steph
5 mei 2007, 16:29
Geweldig zoals iedereen daar intrapt, limited 400 in de week.

Kijk eerst is wat er limited aan is, hoeveel verschillende modellen en kleurstelligen per model zijn er nu en hoeveel worden er daar op jaar basis van gemaakt, is het allemaal wel zo limited of is het een hele slime verkoop truc ?
Misschien zijn de gewone verkoop modellen wel bijna net zo limited.

Overigens wat is de bedoeling, dat je elke week een gitaar koopt, dat trek ik net niet.
Ik ben het met je eens dat het een slimme marketing truc is, maar er zitten toch wel veel modellen tussen die verder niet (meer) gemaakt worden zoals bijv. de Goldtop Deluxe of die prachtige Classic Antique met p90's.
Waarschijnlijk is het tevens (denk ik) om te kijken welke modellen hard lopen, zodat deze in de "normale" produktie terecht komen volgend jaar.

Squier4ever
5 mei 2007, 16:49
Ik ben het met je eens dat het een slimme marketing truc is, maar er zitten toch wel veel modellen tussen die verder niet (meer) gemaakt worden zoals bijv. de Goldtop Deluxe of die prachtige Classic Antique met p90's.
Waarschijnlijk is het tevens (denk ik) om te kijken welke modellen hard lopen, zodat deze in de "normale" produktie terecht komen volgend jaar.

hehehe van mij mogen ze die GT deluxe wel produceren ja, of die Supreme in Autumn Burst :o

bass blom
5 mei 2007, 17:33
ik aas nog steeds op een SG supreme met P90's in fireburst :cooler:

Yamhammer_71
5 mei 2007, 18:26
Ik vind die experimentele gevallen van Gibson maar niks.

Gewoon simpel houden; LP Custom en LP Standard.

LP Classic en Studio vind ik al overbodig, niets legendarisch aan. De klank kan dan wel goed zijn, maar ik vind dat men bij Gibson te ver gaat met allerlei nieuwe en goedkopere experimenten.

Veekeren
5 mei 2007, 18:55
LP Classic en Studio vind ik al overbodig, niets legendarisch aan. De klank kan dan wel goed zijn, maar ik vind dat men bij Gibson te ver gaat met allerlei nieuwe en goedkopere experimenten.

Alsof er niet een miljoen verschillende Fender Strats zijn... Dit verhaal gaat bijna voor elk type gitaar op.

Damius
5 mei 2007, 19:00
Ik vind die experimentele gevallen van Gibson maar niks.

Gewoon simpel houden; LP Custom en LP Standard.

LP Classic en Studio vind ik al overbodig, niets legendarisch aan. De klank kan dan wel goed zijn, maar ik vind dat men bij Gibson te ver gaat met allerlei nieuwe en goedkopere experimenten.

Wat nou experimenten? Je moet toch gewoon een instap model hebben? Wat nou als je het geld wel hebt voor een studio die dan niet bestaat, en dat je verplicht word een standard te kopen omdat die "wat beter afgewerkt is"?

Rormo
5 mei 2007, 19:08
LP Classic [...] vind ik al overbodig, niets legendarisch aan.

:o :o :o


Heilig schennis! (ja, ik bezit een classic:))

Overigens naar mijn mening ook niet juist want de sound van een classic is toch echt anders dan standard of custom.

bass blom
5 mei 2007, 19:18
de hele wereld moet gewoon een les paul standard silverburst
pas dan is yamjammer tevreden en heeft ie geen onzinnige commentaren meer :D

Maurice_732
6 mei 2007, 09:58
Wel een dom idee elke een gitaar van de week alsof je elke week een gitaar koopt :stop:

Squier4ever
6 mei 2007, 10:14
Wel een dom idee elke een gitaar van de week alsof je elke week een gitaar koopt :stop:

dan snap jij het dus ook niet.....
het idee is om iedere week een nieuw model gitaar uit te brengen in een zgn. limited run van 400 stuks, buiten beschouwing gelaten hoe limited dat dan is.
dat haast niemand het geld heeft om daadwerkelijk iedere week die gitaar te kopen snapt gibson ook wel, maar dan alsnog krijgen ze ze wel verkocht.

Damius
6 mei 2007, 14:59
Het is meer dat je een feeling krijgt dat je een "eigen" gitaar bezit, en niet één met een standaard burst ofzo.