PDA

View Full Version : G-Force +Roland FC 200



body69
10 januari 2003, 08:23
Ik heb mijn Roland FC 200 aangesloten op mijn G-Force,midi aangesloten maar hij verandert niet als ik van programma wil veranderen,Bij de G-force geeft hij wel aan dat midi binnenkomt(lampje bij midi knippert)
wie kan mij helpen???

morris
20 januari 2003, 21:54
Heb je de FC200 in program change mode staan? In de global van de Gforce kun je de FC200 selecteren, dan moet het probleemloos werken. Of heb je dat al geprobeerd?

body69
21 januari 2003, 00:55
Jahaa hij doet het,nog bedankt voor je reaktie

habberdoedas
23 januari 2003, 15:07
Hoi Body69,

Ik heb ook een vraagje over de G-major en de Roland Fc200 midifootcontroller.
Ik heb een aantal presets gemaakt en deze opgeslagen in de Usersbank van de G-Major.
Nu wil ik deze oproepen met de FC200. Echter op een of andere manier wil dit niet lukken.
Ik heb het geprobeerd via de MOD toest welke zit in de contole sectie van de G-major met de funktie LEARN. Echter als ik wil dat USER preset 1 correspondeert met knop/toets 1 op de FC200 lukt dit niet. Hij selecteert dan Factory-preset 1. Wat doe ik fout.
Alvast bedankt voor oplossingen
Habberdoedas..

Rob@tele
24 januari 2003, 16:10
Bij het midi/util menu kan je de Prg Bank op user zetten om je user presets te kiezen met de FC200. Wil je ook factory presets gebruiken kan de midi mapping functie gebruiken, Prg Bank Custom. Zie ook http://www.tcelectronic.com/files/G_Major_US__rev6.pdf

Grtz.

Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rob@tele op 2003-01-24 16:11 ]</font>

habberdoedas
24 januari 2003, 16:21
Hoi Rob@tele,

ik ga het ff proberen. In ieder geval bedankt voor de tip.

habberdoedas
25 januari 2003, 19:04
Jaaaaa het werk tele rob...

habberdoedas
25 januari 2003, 19:25
Op 2003-01-25 19:04, schreef habberdoedas:
Jaaaaa het werk tele rob...

Nog een ander vraagje. Via de relay switch achter op de G- Major naar m'n vooversterker (mesa boogie formula) gebruik ik een Y splitter kabel zoals in de G-major manual beschreven staat. Bij het instellen ervan, welke preset met welke kanalen van de preamp geschakeld moesten worden kreeg ik een hoop storing en kraakjes te horen. Ik heb de Y splitter kabel helemaal gecontroleerd en doorgemeten en ik heb geen rare dingen kunnen vinden. Alles nog maar een keer los gehaald en op nieuw aangesloten. Het probleem bleef echter na een tijdje spelen en instellen was het probleem op een of andere manier verdwenen. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad ????

kokeleko
26 januari 2003, 18:56
Heb iets dergelijks gehad met mijn lexicon mpx-g2 en een egnater preamp , het bleek bij mij de aarding van de kabel , oftewel ik moest de aarding van de schakelkabel niet verbinden, zal wel iets van aardlus geweest zijn, nou ja succes ermee.

habberdoedas
27 januari 2003, 13:11
Kokeleko,

De Y splitkabel die ik gebruik is alsvolgt gemaakt (zoals dit in de G-major manual beschreven staat)

Stereojack --> gesplitst naar 2 monojacks.
de tip van de stereojack naar de tip van monojack 1, de ring van de stereojack naar de tip van monojack 2, voorts de grouds via de gebruikelijke manier gesoldeert. Als ik de grounds los haal werkt het dan nog wel???

kokeleko
27 januari 2003, 15:18
Bij mij werkte dat wel , je apparatuur krijgt zijn aarding via je rack en andere patchkabeltjes , je kan het altijd proberen met een of ander oud kabeltje &amp; pluggies &amp; soldeerbout, even expirimenteren. Ik garandeer niks, succes.

habberdoedas
27 januari 2003, 23:21
Oke kokeleko,

Ik zal het proberen. In iedergeval bedankt voor de tip.

Vraag aan Nocki, heb jij ook problemen gehad met de y splitter kabel om kanalen te switchen zoals in het hierboven beschreven bericht van mij ???

Nocki
28 januari 2003, 22:29
hee. bij mij werkte het gewoon in een keer.
moest wel even kijken welke vande 2 erin moest...
heb je wel een stereo naar 2 x mono gemaakt???
het werkt in iedergaval in een keer. behalve als ik een rare instelling doet zoals od 1 uit en od2 aan tegelijk.
dan krijg je een schakeling die de formula niet accepteerd...
dus even goed naar kijken. je ziet het als je clean kanaal lampje aangaat en de od 2 met eq (als je eq automatisch aan hebt staan...)
aan is tegelijk dat kan dus niet.
het is of clean. of od1 of od 2 met od 1.
od 2 met clean gaat dus niet... snap je??? ik niet meer... :smile:

nocki

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nocki op 2003-01-28 22:37 ]</font>

habberdoedas
29 januari 2003, 13:19
You've got a point Nocki.
Het zal waarschijnlijk aan zo'n dubbele instelling gelegen hebben zoals jij beschreef. Ga vanavond weer verder met instellen en presets programeren. In ieder geval harstikke bedankt voor alle tips..
Keep on playing and greetings...
Habberdoedas