PDA

View Full Version : versterker ruikt naar brand



Najdorf_B
4 mei 2007, 20:35
Hallo allen,

Ik heb gisteren mijn elektrische gitaar (Ibanez RG 321 :) ) aangeschafd met een Roland 15X cube. Nu heb ik er even wat op zitten spelen, maar het stinkt nu behoorlijk in mijn kamer. Er hangt een soort brandlucht. Het komt in ieder geval van het gitaar spelen en volgens mij komt het uit de versterker. (Roland 15X Cube) Is dit normaal? of moet ik hier mee terug naar de zaak?

Chris Winsemius
4 mei 2007, 20:41
Brandlucht is niet normaal.

Ruik nog even bij je versterker; indien je die brandlucht nog steeds ruikt (blijft meestal heel lang hangen in versterkers): terug naar de winkel.

Succes!

Mitch
4 mei 2007, 21:07
Waarschijnlijk een statement van Roland:

BURN FENDER BURN

stevie_vp
4 mei 2007, 21:30
misschien is er wat stof heet geworden... dat zal nu weg zijn.. maar ruikt als brand inderdaad.. maar voor de zekerheid toch maar even naar de winkel
succes
/
s

Kaboemba
4 mei 2007, 21:59
Een soort brandlucht gebeurt echt wel vaker bij nieuwe apparatuur, ik weet niet wat het is en het moet ook geen dagen aanhouden maar heb het vaker meegemaakt.

Squier4ever
4 mei 2007, 23:07
mss het voor de eerste keer warm worden van bepaalde componentjes ofzo, denk dat het zoiets is. ff goed in de gaten houden.

Mattia
5 mei 2007, 07:21
Stof op compenenten, brand op, stinkt.

BlackSun
5 mei 2007, 13:52
Een vreemde lucht komt wel vaker voor bij nieuwe apparatuur. Komt oa. door de verhitting van de 'verse' materialen.
Als het echt duidelijk naar brand/rook stinkt, dan zou ik wel even oppassen...

a darker shade of grey
5 mei 2007, 14:54
Ik zou idd ff teruggaan, niet afwachten of het loos alarm was. Je kunt beter loos alarm slaan dan te laat serieus alarm slaan!

Kaboemba
5 mei 2007, 15:35
Ik zou idd ff teruggaan, niet afwachten of het loos alarm was. Je kunt beter loos alarm slaan dan te laat serieus alarm slaan!

Dat ding is nieuw en dan gebeurt dat echt veel vaker. Bovendien zal de garantie ff langer dan een paar weken zijn dus maakt het niet veel uit als je ff een weekie wacht.

Najdorf_B
5 mei 2007, 20:56
De stank is al een heel stuk teruggelopen. Dus ik hoop dat het de nieuwigheid is. Het ruikt nog maar een beetje. Volgens mij gebeurt het ook wel vaker, maar heb nog niet gebeld.

casper innosence
6 mei 2007, 01:09
Het waren gewoon je vingers van het snelle spelen :D