PDA

View Full Version : Makkelijke vraagje - Microfoonkabel



Thom TK
4 mei 2007, 18:24
Ik heb net bij een audiozaak 2 microfoonkabels gehaald van 6 meter...Tasker 2x0.35mm2, het zijn dus microfoonkabels.
Maar kan ik deze kabels wel gebruiken voor de FX loop? Ik heb al gezocht maar vond een beetje tegestrijdige berichten hierover.

Ten tweede: Weet iemand toevallig waar ik mijn Spectrafelx kabel kan retourneren omdat deze kapot is?

Sorry voor de makkelijke vragen, maar ik kon het niet vinden met de zoek :chicken:

H.Manback
4 mei 2007, 19:16
Tuurlijk, wat je kan doen is gewoon de afscherming gebruiken als aarde, en een van de twee draden voor je signaal. Je kan ook beide draden gebruiken, eentje voor aarde en eentje voor signaal, en dan de afscherming aan 1 kant aarden.
Ik heb gehoord dat dat laatste beter is voor je geluid, maar ik betwijfel of je daar echt wat van merkt.

Edit: Kabel voor je FX-loop is toch gewoon net als je gitaar kabel?

Thom TK
5 mei 2007, 00:46
Tuurlijk, wat je kan doen is gewoon de afscherming gebruiken als aarde, en een van de twee draden voor je signaal. Je kan ook beide draden gebruiken, eentje voor aarde en eentje voor signaal, en dan de afscherming aan 1 kant aarden.
Ik heb gehoord dat dat laatste beter is voor je geluid, maar ik betwijfel of je daar echt wat van merkt.

Edit: Kabel voor je FX-loop is toch gewoon net als je gitaar kabel?

Ja idd, ik vroeg de man gewoon een signaalkabel.
Hij raadde me de mic. kabel aan en vertrouw hem ook wel, maar ik hoor er zeer weinig over op dit forum.
Maar bedankt voor het antwoord, het verschil zal hem idd in de shielding liggen...ik gebruik ze gewoon ;)
De Spectraflex vraag is ook al beantwoord door de service trouwens :).

dunnoaname
5 mei 2007, 13:28
Ik gebruik momenteel tasker mic. kabel voor mijn gitaarkabels, werkt super. Klinkt iig een stuk beter dan bijvoorbeeld Hosa of Yellow cable of Stagg, de kabels waar ik mee begon.

Thom TK
5 mei 2007, 16:20
Ik gebruik momenteel trasker mic. kabel voor mijn gitaarkabels, werkt super. Klinkt iig een stuk beter dan bijvoorbeeld Hosa of Yellow cable of stagg, de kabels waar ik mee begon.

Ja dat mag ook wel voor dat geld :D
Maar serieus, Tasker zijn wel goede kabels hoor, ik kende ze al.
Allen de mic. kabels niet ;)

lampz
6 mei 2007, 14:53
Mic kabels of gewoon gitaarkabels maakt voor de FX loop niet uit. Je kunt idd gewoon een van de draden niet gebruiken. Had voor m'n pedalboard nog een aantal meters microfoonkabel liggen, en het werkt op deze manier gewoon perfect!