PDA

View Full Version : Eenvoudig gitaarspel opnemen via PC



Blend
4 mei 2007, 15:43
Met mijn keyboard speel ik vaak via de computer, dwz opnemen via de PC, en dan bewerken. Ik krijg binnenkort MusicMaker 2006 binnen.
Ik zou heel graag met m'n gitaar ook wat kunnen inspelen op de computer. Heeft iemand een idee wat ik daar allemaal voor nodig heb, en wat dat allemaal moet gaan kosten? (tja, ben maar 'n arme student he :chicken: )

Momenteel draai ik Linux (Ubuntu) op m'n PC, 'n P4 2 ghz, 256 mb geheugen.

Ic3gl0vE
4 mei 2007, 15:50
Wat je nodig hebt, is de search. Deze is nog gratis ook! :)

STW
5 mei 2007, 17:18
ah, linux, ik vind die ontwikkelelingen wel interessant

ik neem aan dat je al audiobewerkingssoftware hebt, aangezien je met je keyboard al het een en ander doet

je kunt met je gitaar aan de slag via hardware als de toneport of de pod, er zijn vast nog andere mogelijkheden, daar kan je idd het beste even de search voor gebruiken

een andere optie is software, ik ben benieuwd of dat lekker werkt met ubuntu

http://ladspavst.linuxaudio.org/

hier staan wat links over hoe je met gitaarsoftware aan de slag kunt via ubuntu
guitar rig 2 en amplitube worden beschreven

als je guitar rig koopt krijg je daar een audio-interface bij, ik weet niet hoe het zit met amplitube. anders heb je daar een voorversterker voor nodig, de goedkoopste zal een eurootje of 50 (?) kosten

ik mag je op gitaarnet niet aanraden om software illegaal te downloaden, dat zal ik dus niet doen, maar het zou wel lullig zijn als je het koopt en het blijkt niet te werken op linux...

STW
5 mei 2007, 17:20
oh, misschien heb je een versterker met line-out? dan kan je die natuurlijk in je pc pluggen en opnemen met je audiobewerkingsprogramma (rosegarden ofzo)

meestal klinkt dat wel kut, vooral overdrive

STW
5 mei 2007, 17:24
ik heb even gegoogled, en er bestaat gitaarsoftware voor linux
da's helemaal makkelijk

http://www.hitsquad.com/smm/programs/GNUitarLinux/


dan heb je nog wel een voorversterker nodig

bass blom
5 mei 2007, 17:36
wat meer geheugen zal ook niet weg zijn dan..

MizZoo
5 mei 2007, 19:33
Ik denk dat je met 256MB en 2GHz P4 idd misschien wat probleempjes kunt krijgen, helemaal als je meerdere programma's tegelijk hebt lopen. Misschien zou zo'n basis dingetje als die linux gitaar software nog wel kunnen, maar amplitube oid gaat moeilijk worden lijkt mij.