PDA

View Full Version : Iaxe 393 (van................ Behringer!)



Jeroen_TRC
4 mei 2007, 11:15
(Ja er is al een ander topic over maar dat was voornamelijk "laten we met z'n allen Behringer afkraken")

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/behringer-iaxe393_350_fffef1_75.jpg
http://www.behringer.com/IAXE393/iAXE_laptop.jpg

Heeft iemand van jullie al eens op deze behringer gespeeld?
Ik zoek een goedkoop gitaartje dat ik op mijn pc aan kan sluiten en aangezien dit ding een USB port heeft leek het me wel wat.

Ik weet dat behringer geen kwaliteitsspul maak zoals fender of gibson, maar als goedkoop alternatief voor Line6 stuff... is het wat of echt helemaal niets?

Veekeren
4 mei 2007, 11:50
Koop dan een Toneport... volgens mij scheelt dat nauwelijks in prijs, kan je nog lekker met je eigen (hopelijk wél fatsoenlijke) gitaar over spelen ook.

Edit: wat ik al dacht, bij FB de Iaxe 139,- en de Toneport 149,-

golanhall
4 mei 2007, 11:54
De software ziet er wel veel cooler uit dan die van line6 ;-)

The Underdog
4 mei 2007, 11:56
Je kan je gitaar ook gewoon via de line in aansluiten op je pc.

drap
4 mei 2007, 11:57
Ik heb twee recenties over die Behringer gitaar gelezen in gitaarbladen en die waren nou niet echt lyrisch te noemen. En als gitaarbladen al niet erg lovend zijn dan zegt dat toch wel wat. Meestal schrijven die bladen over zo'n beetje alles lovend.

Veekeren
4 mei 2007, 11:57
Je kan je gitaar ook gewoon via de line in aansluiten op je pc.

Idd, maar ten eerste klinkt dat vrij schraal, en ten tweede vind ik het wel fijn om de software te hebben die bij de toneport zit, kan je toch leuke dingen mee doen.

Wouter!
4 mei 2007, 12:01
Ik heb twee recenties over die Behringer gitaar gelezen in gitaarbladen en die waren nou niet echt lyrisch te noemen. En als gitaarbladen al niet erg lovend zijn dan zegt dat toch wel wat. Meestal schrijven die bladen over zo'n beetje alles lovend.

Ik heb wel wat gelezen over de ESI UG 1 daar waren ze toch wel redelijk positief over, die kost trouwens €199

almarvk
4 mei 2007, 12:02
Is er ook iets wat wel spotgoedkoop is waardoor je kan spelen via je pc en eventueel wat (simpel) kan opnemen?

Damius
4 mei 2007, 12:06
Je kunt ook gewoon een andere geluidskaart kopen, waar je je normale gitaarkabel dan kunt aansluiten. De gitarist van mijn vorige band had dat ook, en als je dan mixt met Cubase krijg je toch nog een leuke sound hoor!

http://www.myspace.com/thevalueofconfession

Luister de nummers Gone en My Reflections maar is. (Scars of Fallacy is opgenomen met condensator).

The Underdog
4 mei 2007, 12:40
Idd, maar ten eerste klinkt dat vrij schraal, en ten tweede vind ik het wel fijn om de software te hebben die bij de toneport zit, kan je toch leuke dingen mee doen.
Je kan ook gratis gitaarsoftware downloaden, ben wel ff de naam vergeten.

Ic3gl0vE
4 mei 2007, 12:51
Er is wel een demo van amplitube, daar kun je best leuke dingen mee doen. De demo heeft als verschil met de volledige versie dat 'ie extra ruis toevoegt. Lijkt me geen probleem als je simpel ideetjes op wilt nemen

Veekeren
4 mei 2007, 12:56
Je kan ook gratis gitaarsoftware downloaden, ben wel ff de naam vergeten.

Ongetwijfeld, maar ik vind het sowieso gewoon minder klinken. Iig in mijn geval, ik heb ook maar een crappy laptop geluidskaartje. Dan werkt die Toneport geweldig, zowel voor gitaar als bas.

marter544
4 mei 2007, 13:40
Voor goedkoop opnemen idd de toneport, of anders de Zoom G2 (dan moet je wel via line-in, maar voor mij werkt et prima), of Zoom G2.1 (via de USB).

AutoStatic
4 mei 2007, 14:40
De software ziet er wel veel cooler uit dan die van line6 ;-)

wat je op het schermpie ziet in de advertentie? Ziet eruit als Guitar Rig van Native Instruments en dan alleen de amps, cabs en mics module.
Ik gebruik Guitar Rig 2 icm een Edirol UA-25. Edirol aansluiten, Guitar Rig opstarten, gitaar in de Edirol pluggen en klaar. Werkt prima.
Ik zag hier op het forum een nieuwe EMU USB kaart voorbijkomen, was iets van €120,- en met zero-latency en bijzonder goeie sampling rate. Ben je ook klaar en kun je nog andere dingen met die kaart ook. Ik zou geen aparte gitaar kopen met USB shizzle ofzo.

STW
4 mei 2007, 15:55
het ziet er niet helemaal uit als guitar rig
maar inderdaad, ik zou er geen speciale usb-gitaar voor kopen

ik heb zelf een gitaar-->voorversterker--->pc met guitar rig
erg leuk spul

episua
4 mei 2007, 17:32
Je kan ook gewoon een Rock Frog kopen. Dit is een usb/jack connector. Kost 88 euro geloof ik. Zit amplitube ook bijgeleverd.

jw009
4 mei 2007, 17:37
De software ziet er wel veel cooler uit dan die van line6 ;-)

Dat vind ik idd een goede reden om geen toneport te nemen.... :roll:

Reel Big Fish
4 mei 2007, 18:28
Jeroen_TRC:

...Guitar- of Toneport!! ;)

Jeroen_TRC
4 mei 2007, 18:45
Thnx allemaal!
Nog even wat anders, bij de lokale muziekboer heb ik een kabeltje zien liggen voor een tientje dat je gitaar ook aansluit op de pc (via de line-in)..
is dat wat? (jaja, ik zal wel een beter geluid krijgen met een ding van 150 € maar het gaat mij gewoon om wat pingelen, geen professionele opname's)

Software downl..eh... koop ik wel gewoon dus dat komt wel goed, maar wat is verder het verschil tussen zo'n kabeltje en een duur kastje?

AutoStatic
5 mei 2007, 12:39
Thnx allemaal!
Nog even wat anders, bij de lokale muziekboer heb ik een kabeltje zien liggen voor een tientje dat je gitaar ook aansluit op de pc (via de line-in)..
is dat wat? (jaja, ik zal wel een beter geluid krijgen met een ding van 150 € maar het gaat mij gewoon om wat pingelen, geen professionele opname's)

Software downl..eh... koop ik wel gewoon dus dat komt wel goed, maar wat is verder het verschil tussen zo'n kabeltje en een duur kastje?

Zo'n goedkope kaart/kabel lijkt me geen zero-latency ding met ASIO drivers om maar even met wat termpjes te smijten. Je zult dus hoogstwaarschijnlijk enigszins wat last van vertraging krijgen in je geluid.
Oh wacht het is via de line-in. Dan hangt het van de kwaliteit van de geluidskaart van je PC af in hoeverre je last hebt van latency (vertraging). Als het een onboard kaartje is o.i.d. dan gaat het sowieso niet werken i.c.m. simulatie-software. Wat voor geluidskaart heb je?

wikwakka
5 mei 2007, 12:52
Zoom G2.1U heb ik ook. Is makkelijk aan te sluiten met een (printer) usb kabeltje. Verder heeft ie ook mooi geluid, dus als je alo een goeie gitaar hebt kun je er een hoop mee.

Squier4ever
5 mei 2007, 13:01
Zoom G2.1U heb ik ook. Is makkelijk aan te sluiten met een (printer) usb kabeltje. Verder heeft ie ook mooi geluid, dus als je alo een goeie gitaar hebt kun je er een hoop mee.

een mooi geluid is relatief..
het is gewoon een instapmodel van Zoom en ik heb het sowieso niet op multi-fx voor je versterker.... maar voor recording zal het ongetwijfeld een leuk dingetje zijn

Gitaro
5 mei 2007, 13:13
Hoe ga je er een lading distortion/chorus/reverb opknallen met zo'n jack->usb ding? Op je PC? Dan komt er nogal wat latency bij denk ik. Gitaar -> PC (zonder preamp, DI, of wat dan ook) kan ik uit eigen ervaring niet aanraden. Misschien dat het lekker werkt met een degelijke geluidskaart...

Wat ik doe, en dat is voor mij echt ideaal: Gitaar -> versterker. Versterker -> PC. Gewoon een kabeltje van de record/headphone out naar de PC (front line-in). Het enige wat ik moest kopen was een verloopstukje voor jack-minijack, aangezien gewone jack niet in m'n geluidskaart past.

Maargoed, ik heb dan het geluk dat mijn amp er geschikt voor is...

Heb overigens wel goeie verhalen gehoord over dingen als de Toneport, maar aangezien ik er geen ervaring mee heb kan ik er niks over zeggen. Oh ja, de POD van line6 is nog niet genoemd?

Jeroen_TRC
5 mei 2007, 15:02
Oke bedankt voor de uitleg.
Mijn geluidskaart is niet echt je-van-het maar het probleem is sowieso dat ik geen versterker meer heb (verkocht en heb geen geld om een nieuwe/goede te kopen) dus zoek ik (zoals waarschijnlijk al duidelijk was ;) :p) goedkoop alternatief.
Ik heb wel een goede stereoinstallatie en een vriend van me speelt bij hem thuis ook altijd door zijn stereo.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Gewoon een verlengstukje kopen en gaan met die banaan?

AutoStatic
5 mei 2007, 15:44
Die Iaxe kost iets van €125,-
Als je al een gitaar hebt, koop dan die nieuwe E-MU 0404, iemand hier op het forum had die ergens vandaan geplukt voor €120,-. Of een andere zero-latency USB kaart. Software kun je regelen zag ik al in een eerdere post. Op je stereo gaat het gewoon rot klinken.

Jeroen_TRC
5 mei 2007, 17:22
Ik heb op het moment geen elektrische gitaar maar ik ga binnenkort waarschijnlijk een squier kopen (over 2 maanden heb ik eindelijk weer eens genoeg tijd om langer dan 10 minuten per dag te spelen) maar aangezien ik ook nog op vakantie ga, op mezelf ga wonen enz. enz. enz. mag het niet te veel geld kosten.

Ach ik vrees dat ik toch maar gewoon een goedkoop vox versterktje ga kopen dan.