PDA

View Full Version : QUEENSRYCHE 14 Augustus in Paradiso



Jimwoud
4 mei 2007, 09:38
QUEENSRYCHE 14 Augustus in Paradiso. Wordst zeker gaaf in zo'n zaal. Hoop dat ze veel ouwe shit spelen ala Live evolution. En niet Wéér intergraal Operation mindcrime I of II. Maar er mag wel veel gespeeld worden van I.

Ik ga zeker heen iig, tis wel 39 euro excl. lidmaatschap en voorverkoopkosten. De voorverkoop begint morgen(zaterdag 5 mei).

Jimwoud
8 augustus 2007, 16:03
Gaat er echt niemand van het forum heen?

Raffel
8 augustus 2007, 16:24
ik ga de dag er na in de Effenaar in Eindhoven naar toe. Volgens mij is het daar al uitverkocht. Van mij mogen ze idd ook heel veel OM I spelen.

Raffel
16 augustus 2007, 13:50
en dat hebben ze gedaan! T viel niet tegen!

Jimwoud
16 augustus 2007, 14:16
Dat meen je niet in Amsterdam hebben ze maar 3 nummers van Mindcrime gespeeld, wat een fuckers!!! En te veel naar mijn mening van het latere werk, alleen niks van Tribe wat ik best een okaye plaat vind.

Raffel
16 augustus 2007, 16:15
ze openden met een handjevol nieuwe nummers waaronder van OM II, daarna kwamen de klassiekers en zag je het hele publiek opleven. Ze moeten het echt van de klassiekers hebben!

Like-Minded Lunacy
17 augustus 2007, 21:21
In paradiso geweest, wat een geweldig concert. Drie nummers van Mindcrime maar? tsja, ik vind het wel best. Tis een zeer goede plaat, maar afwisseling mag wel. Ik vond het begin wel leuk dat er wat minder bekende nummers werden gespeeld. Het enige minpuntje was dat ze maar een krappe anderhalf uur hebben gespeeld, het had wel 2 keer zo lang gemogen :P

BTW, heeft iemand een setlist van wat ze in paradiso speelde, ik kon 1 nummer meezingen, maar weet niet meer welke het is, en dat kan ik niet uitstaan!

Jimwoud
18 augustus 2007, 18:21
In paradiso geweest, wat een geweldig concert. Drie nummers van Mindcrime maar? tsja, ik vind het wel best. Tis een zeer goede plaat, maar afwisseling mag wel. Ik vond het begin wel leuk dat er wat minder bekende nummers werden gespeeld. Het enige minpuntje was dat ze maar een krappe anderhalf uur hebben gespeeld, het had wel 2 keer zo lang gemogen :P

BTW, heeft iemand een setlist van wat ze in paradiso speelde, ik kon 1 nummer meezingen, maar weet niet meer welke het is, en dat kan ik niet uitstaan!
Ik had gehoopt op een concert ala de DVD Live Evolution, lekker afgewisseld.

voor dat nummer, hoe gaat de tekst? en type een stuk in op google en zet erachter: lyrics en queensryche

Een paar eerdere nummers waren voor mij onbekend, vond het wel gaaf dat ze ook aardig wat ouder werk speelde, als walk in the shadow, lady worn black, etc.

Like-Minded Lunacy
21 augustus 2007, 23:37
Het nummer heb ik inminddels (via lyricssite) gevonden, was een wat nieuwere, bridge. Naar mijn weten spelen ze juist heel vaak het oudere werk, mede omdat dit toch van even wat andere kwaliteit is als de nieuwere nummers. Vergelijk Operation Mindcrime 1 met 2, 1 wint het zooo dik. Daar is ieder nummer wel goed, sommige zeer goed. Bij mindcrime 2 irriteren sommige nummers mij zelfs :P

Naar mijn weten was er redelijk wat afwisseling, niet superveel, maar het nieuwere werk kom ik toch niet voor.

Jimwoud
22 augustus 2007, 00:58
Ja heb je helemaal gelijk in.

Toch is het wel jammer dat ze 2 verschillende sets spelen. Je stelt toch mensen een beetje teleur. Ben ook benieuwd of er veel mensen naar allebei de concerten zijn gegaan.

Ben wel een keer 2 avonden achter elkaar naar Dream Theater geweest en toen speelde ze ook 2 verschillende shows, de tweede show was (helaas) toen die cover van dark side of the moon van pink floyd. Had toen liever een ander classic album gehad, mindcrime, holy diver, painkiller(die is alleen niet zo oud). Maar ja ze hebben toch veel invloeden van pink, dus het was wel te verwachten.